- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Священномученик Никандр Мирский, епископ
Жизнь и труды апостолов – Свв. мученики Никандр, епископ Мирский, и Ермий пресвитер
Жития священномучеников Никандра, епископа Мирского, и Ермея пресвитера
Святые священномученики Никандр, епископ Мирский, и Ермей пресвитер, ученики последователя и сподвижника первоверховного апостола Павла святого апостола Тита (память 25 августа), были рукоположены им в священный сан. Подвизаясь в неустанных пастырских трудах, святые многих язычников обратили ко Христу. За это они были схвачены и приведены на допрос к градоначальнику Ливанию. Ни уговоры, ни угрозы властей не склонили святых мучеников отречься от Христа. Тогда Ливаний приказал их пытать. Лютые, нечеловеческие муки вынесли святые: их, привязанных к коням, волокли по камням, тела их рвали железными крючьями, бросали в горящую печь. Господь помог им вынести то, что человек своими силами вынести не может. Под конец мучители пронзили головы и сердца святых гвоздями и, бросив их в яму, засыпали землей.
Страдание святых мучеников Никандра епископа и Ермея пресвитера
Память 4 ноября
Святые Никандр и Ермей просвещены были светом учения Христова и поставлены на священнослужение святым Апостолом Титом . Многих эллинов 7108 они обратили от языческого заблуждения и привели ко Христу. За это они были схвачены и приведены на допрос к комиту 7109 Ливанию. Когда Ливаний, после долгих стараний отвратить их от Христа, ничего не мог достигнуть, он повелел привязать их к резвым коням и, гоняя последних, влачить рабов Христовых. Влачимые таким образом долгое время, они обагрили землю своею кровью. Тела их, ударяясь по земле о камни и пни, покрывались ранами и, по закону естества человеческого, им надлежало бы умереть, если бы Сам Господь не укреплял их во время мучений. Потом едва живых их ввергли в темницу и морили голодом и жаждою; но Господь питал их хлебом небесным 7110 и исцелял их раны. По некотором времени, они опять были приведены на допрос и, когда отказались повиноваться мучителю, были повешены на дереве, строгаемы железом и палимы свечами. Затем они были брошены в разожженную печь, но остались невредимы, ибо Ангел Господень, сошедши к ним, остудил печь и сохранил их невредимыми от огня. Наконец, мучитель приказал вбить им железные гвозди в голову, сердце и чрево, и после того для них выкопали яму и еще дышащих бросили туда и засыпали землею. Скончавшись такою жестокою и тяжкою смертью, святые Никандр и Ермей достигли вечной радостной жизни с Господом, Которому слава во веки. Аминь.
* * *
Эллинами назывались собственно Греки; но в житиях святых этим именем иногда обозначаются вообще язычники.
Комит – градоначальник.
Под хлебом небесным можно разуметь или действительную пищу, которая чудесно посылаема была святым мученикам в темнице, или вообще подкрепление их свыше, при котором они не нуждались и в пище.
Канон священномученикам Никандру Мирскому и Ермею
Глас 4
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Ли́цы изра́ильтестии, невла́жными стопа́ми по́нт Чермны́й и вла́жную глубину́ прогна́вше, вса́дники триста́ты враги́ ви́дяще в не́й погруже́ны, с весе́лием поя́ху: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.
Припев: Святи́и священному́ченицы Ника́ндро и Ерме́е, моли́те Бо́га о на́с.
Честны́й пра́здник честны́х страда́лец священному́чеников, свяще́нную па́мять дне́сь свяще́нными песнопе́ньми ны́не свяще́ннейшая Христо́ва Це́рковь, священноле́пно соверша́ющи, пе́сньми украша́ется, сия́ почита́ющи.
Честно́ю пома́зан ма́стию свяще́нничества ве́рно, священнонача́льниче Ника́ндре, честне́йшу сию́ от крове́й твои́х обагре́ньми соде́лал еси́, в ра́дости зовя́: воспои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.
Пу́ть муче́ния теку́ще, весе́лие и́стинное в не́м я́ве показу́юще, обогати́стеся благода́тию чуде́с и дарова́ний небе́сных, му́ченицы, согла́сно вопию́ще: воспои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.
Богоро́дичен: Неопи́санный в не́дрех Оте́ческих, в не́дрех Ма́терних пло́тски Христо́с опису́ется, по рождестве́ Сию́ и́стинно Де́ву па́че ума́ сохрани́в, Ему́же велегла́сно вопие́м: воспои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Я́ко непло́ды роди́ от язы́к Це́рковь, и мно́гое в ча́дех изнемо́же со́нмище, чу́дному Бо́гу на́шему возопии́м: Свя́т еси́, Го́споди.
Слове́сныя мре́жи простира́я, су́щия в пре́лести, чудоде́йствуя, уловля́л еси́, обро́к многообра́зен от Де́вы, Ника́ндре, Возсия́вшему сия́ принося́.
Розга́ благопло́днейшая Ти́това са́да бы́л еси́ Кри́тскаго свети́льника, гро́зды нося́ слове́сныя, сла́дость на́м точа́щая спаси́тельную, Ника́ндре блаже́нне.
Со Ерме́ем боже́ственным олядене́вшая сердца́ Креста́ ра́лом возде́ласте, му́дрии, и плодоно́сны благода́ти яви́сте: те́м блажи́ми есте́.
Богоро́дичен: Ниже́ небе́сный у́м мо́жет па́че ума́ рождество́ Твое́ сказа́ти, Отрокови́це, Ума́ бо пе́рваго во чре́ве, Сло́во, Чи́стая зачала́ еси́, вся́ческая сло́вом соста́вившее.
Седа́лен, гла́с 4.
Святи́тельства и́стины Боже́ственным пома́занием и муче́ния свяще́нною и́стинно кро́вию просвеще́ни, сла́внии, совокупи́стеся чино́м, ра́дующеся, безпло́тных а́нгел. Те́м пра́зднуем честну́ю ва́шу па́мять, моля́щеся все́м очище́ние пода́ти моли́твами ва́шими, святи́и.
Богоро́дичен: Обнови́ла еси́, Чи́стая, Боже́ственным рождество́м Твои́м истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́ и воздви́гла еси́ вся́ от сме́рти к животу́ нетле́ния. Те́мже Тя́ по до́лгу блажи́м вси́, Де́во Препросла́вленная, я́коже прорекла́ еси́.
Крестобогоро́дичен: Де́во Пренепоро́чная, Ма́ти Христа́ Бо́га, ору́жие про́йде Твою́ пресвяту́ю ду́шу, егда́ распина́ема ви́дела еси́ во́лею Сы́на и Бо́га Твоего́. Его́же, Благослове́нная, моля́щи не преста́й проще́ние прегреше́ний на́м дарова́ти.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Колесни́ца яви́стеся Сло́ва, у́мно Сего́ нося́ще, те́м привя́зани к ко́нем, лю́те же влачи́ми, не отверго́стеся Сего́, ни победи́стеся, к небе́сней стезе́ я́ве подвиза́еми.
Темни́цам приближа́ющеся и у́зами облага́еми, от у́з льсти́ гра́д и лю́ди спасо́сте и ю́зою любве́ связа́стеся Свя́заннаго пло́тию на́с ра́ди, всеблаже́ннии.
Со а́нгелы Влады́ку заключе́ни сла́вляху, небе́сным хле́бом, всесла́внии, пита́еми. Те́м пло́ти боле́зней небрего́сте, си́льнейшии ра́н бы́вше.
Богоро́дичен: На престо́ле высо́цем стра́шно седя́й, на Ма́терних объя́тиях, Младе́нец бы́в, седи́т, па́дший о́браз исправля́я и обоже́ние су́щим из Ада́ма да́руя.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Просвеще́ние Твое́, Го́споди, низпосли́ на́м и от мглы́ прегреше́ний разреши́ ны, Бла́же, Тво́й ми́р да́руяй.
В просвеще́ние ве́ры путево́ждствовал еси́ лю́ди, и, оста́вльше тму́ идолонеи́стовства, ча́да Све́та бы́ша хода́тайством твои́м, Ника́ндре.
Просвети́тельными Ду́ха блиста́юще заря́ми, муче́ний но́щь преидо́сте безвре́дно, реша́ще мглу́ безбо́жия, свети́льницы сла́внии.
Па́вловых во́д испо́лнен Ти́т бы́в, тя́ напая́ше, показу́я реку́, струи́ му́тныя безбо́жия потопля́ющу, Ника́ндре.
Богоро́дичен: А́гнца и Го́спода ро́ждшая пло́тию, Де́во, еди́на нескве́рная ски́ние, Боже́ственный ковче́же, честны́й свети́льниче, ду́шу мою́ озари́.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.
Пригвожда́ема гвоздьми́ телеса́ му́чеников, Страсте́й подража́теле Спа́са явля́хуся, пригвозди́вшагося на Кресте́ и от тли́ ми́р спа́сшаго.
Пучи́ну му́к преидо́сте, му́ченицы, окормле́нием Свята́го Всеси́льнаго Ду́ха и к Боже́ственному приста́нищу приста́сте, сла́вы исполня́еми.
Победи́л еси́, тезоимени́тне, муже́й вся́кое противле́ние уби́йц, святи́телю приснопа́мятне Ника́ндре, и венцы́ сла́вы прия́л еси́, Бо́гу предстоя́.
Богоро́дичен: Погуби́ла еси́ прама́тере, Отрокови́це, укори́зну, благослове́ньми на́с Венча́вшаго пло́тию ро́ждши, и ско́рбь тоя́ в ра́дость и́стинную преложи́ла еси́.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взыва́юще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Свяще́нную твою́ оде́жду обагри́в, блаже́нне, обагре́ньми крове́й, соверши́л еси́ све́тльшую, Ника́ндре, — отце́в, — вопия́, — Бо́же, благослове́н еси́.
Приближа́ющеся огню́, несомне́нною любо́вию к Творцу́ не опали́стеся, вопию́ще, блаже́ннии: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Пе́щи пла́мень, ва́м угото́ванный на муче́ние, преврати́сте на ро́су Ду́хом Вседе́тельным, вопию́ще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Богоро́дичен: Воплоще́нное Сло́во ражда́еши несказа́нно, Чи́стая Де́во, зову́щия от сме́рти избавля́юща: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
Иера́рх че́стен бы́л еси́, ника́коже чужде́ю кро́вию, свое́ю же, Ника́ндре, вше́д в го́рний хра́м и поя́: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.
На седа́лищи, восхвали́в Го́спода, пресви́теров Ерме́й сла́вный, удобри́вся кро́вию муче́ния, зове́т: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.
Свяще́нно предсоверша́юще свята́я, же́ртвы честны́я яви́стеся и в воню́ принесо́стеся благово́ния Го́споду, вопию́ще: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.
Богоро́дичен: Зо́л мои́х пучи́ну изсуши́, благоутро́бия пучи́ну ро́ждшая, Изба́вителя и Го́спода, Ему́же вопие́м, Де́во: вся́ дела́ благослови́те Госпо́дня Го́спода.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.
На дре́ве, му́дре, терпели́вно растяга́емь и свеща́ми опаля́емь, ро́су небе́сную прия́л еси́ руко́ю а́нгельскою, му́чениче Ника́ндре, паля́щия же ме́ртвы показа́л еси́ живоно́сными твои́ми моли́твами.
Ви́дестеся виде́ние стра́шно: обнажа́еми, и безслове́сным привязу́еми, и на мно́жайше, страстоте́рпцы, влеко́ми, и це́ли явля́еми, огню́ приближа́ющеся, и неопаля́еми, Ду́хом Боже́ственным соблюда́еми.
Дне́сь Ми́рская свяще́нная митропо́лия пра́зднует велегла́сно, гра́д вся́к на весе́лие созыва́ющи, в па́мяти ва́шей се́й, всехва́льнии, в не́йже свяще́нное ва́ше страда́ние соверши́сте.
Отве́рзеся ва́м не́бо, и а́нгели восхожде́нию восплеска́вше, чи́ни преподо́бных и пра́ведных возвесели́шася, взыгра́шася му́ченицы. С ни́миже все́льшеся, помяни́те помина́ющия ва́с, святи́и.
Богоро́дичен: Све́том мя́ озари́ Твои́м, Всенепоро́чная, ро́ждшая Све́т непристу́пный, разжени́ о́блаки души́ моея́, и тмы́ мя исхити́, молю́ся, и Боже́ственнаго спасе́ния сподо́би, Пречи́стая, Еди́на Присноде́во.
Вернуться к списку