-
РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Терминалы для пожертвований
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
- Реставрация церковной утвари
Преподобный Стефан Махрищский
Краткое житие преподобного Стефана Махрищского
Друг и собеседник преподобного Сергия Радонежского. Родом из Киева. Принял монашество в Киево-Печерском монастыре. Вследствие усиления гонений на православных со стороны католиков, ища безмолвия, святой удалился в местечко Махрище (в 35 верстах от Троице-Сергиевой Лавры) и здесь не позднее 1358 г. по благословению святителя Алексия , митрополита Московского, основал обитель в честь Св. Троицы.
Ненависть соседних владельцев земли заставила преподобного Стефана удалиться на реку Авнежу, где в 60 верстах от Вологды святой основал другую обитель Св. Троицы.
Вернувшись в Махрищскую обитель, св. Стефан учредил в ней общежитие и подвизался до своей кончины, последовавшей в 1406 г.
В 1550 г. были обретены нетленные мощи преподобного, прославившиеся многими чудесами. Одно из них произошло, вероятно, в 1557 г., когда по молитве к преподобному произошло чудесное умножение хлеба на 2000 богомольцев, и остатков собрали столько, что братия питалась еще три месяца.
Полное житие преподобного Стефана Махрищского
Преподобный Стефан был современником и ближайшим собеседником преподобного Сергия Радонежского. Родился и воспитался он в Киеве, принял иночество в Печерской обители, где проводил жизнь в строгом воздержании, непрестанной молитве и полном послушании у старцев. Несколько лет святой Стефан прожил в Киево-Печерском монастыре, все более совершенствуясь в иноческих подвигах. Но мирное течение монашеской жизни в Киеве было нарушено подчинением южной части России князьям литовским, а затем – польскому королю. Католики усилили свое влияние и стали притеснять православных: отбирали у них храмы и устраивали в них костелы, не допускали православных до значительных должностей, бранили и даже избивали священников и монахов. Гонение на православие особенно усилилось в середине XIV века. В то время многие иноки в Киеве и его окрестностях покинули свои монастыри и уединились в безвестных дебрях и пустынях для подвигов поста и молитвы. Преподобный Стефан также ушел из Киево-Печерской Лавры и отправился на север, в православную Москву.
Святой Стефан прибыл в столицу Русского государства в княжение великого князя Иоанна II (1353–1359), сына Калиты и отца св. блгв. кн. Димитрия Донского (память 19 мая/1 июня), который предложил подвижнику избрать для жительства любой монастырь в Москве. Но святой Стефан решил поселиться в пустыне и отправился на северо-восток, где избрал себе место в лесном урочище Махрище, в 35-ти верстах от обители преподобного Сергия. Водрузив деревянный крест, подвижник срубил себе келлию, выкорчевал вокруг лес для возделывания земли и стал жить там, подвизаясь в посте, молитве и трудах. Когда о святом отшельнике стало известно в окрестностях, к нему начали приходить ревнители благочестия. Сначала преподобный Стефан, стремясь к безмолвию, не разрешал им поселиться около него, но затем уступил их просьбам. Не позднее 1358 года по благословению святителя Алексия , митрополита Московского († 1378; память 12/25 февраля), преподобный Стефан основал монастырь. Братия построили храм во имя Живоначальной Троицы, трапезную и келлии, которые обнесли оградой. Святитель Алексий рукоположил преподобного Стефана во иеромонаха и поставил игуменом новой обители.
Устроенная преподобным Стефаном обитель чрезвычайно распространилась, руководимая им по уставу общежития. Неленостно кроткими и тихими наставлениями поучал братию преподобный о путях спасения, о благочинии церковном и обязанностях инока, напоминая им слова Господни: «На кого воззрю, если не на кроткого и молчаливого и трепещущего Моих словес» ( Ис.66,2 ). Еще более, чем словом, поучал игумен примером, ничем не отличаясь от братии в одежде и пище, облеченный в рубище, как бы один из последних, первенствуя только на молитве, ибо всех предупреждал в храме Божием и никому не уступал в трудах. Не только иноки, но и миряне стекались к нему из окрестностей для духовного совета, посещал для назидательной беседы и преподобный Сергий Радонежский, Лавра которого уже возникала по соседству, в сорока верстах от Махрищи. Но однажды пришел к преподобному Стефану великий сподвижник Сергий, утаив от него вину своего прихода – огорчение от братии, вынудившее его удалиться на время от своей обители. Узнав о пришествии преподобного Сергия, преподобный Стефан велел ударить в било церковное и встретил его со своей братией, ибо единодушны были оба труженика; единую волю творили они Господа своего и дружно возделывали духовную бразду, посевая в ней семя словесное. Встретившись, поклонились они взаимно до земли, прося друг у друга молитв и благословения, вместе вошли они в церковь для краткой молитвы. Несколько дней пробыл преподобный Сергий в Махрищской обители, обходя с ним пустыню и веселясь духовно о ее процветании. Наконец, открыл преподобный Сергий ему желание своего сердца: «Желал бы я, отче, с помощью Божией обрести себе место уединенное, где бы безмолвствовать. Прошу твою любовь даровать мне одного из учеников твоих, знающих пустынные места». Преподобный Стефан с любовью исполнил просьбу аввы Сергия и, отпустив с ним добродетельного ученика своего Симона, проводил его до источника, за три версты от обители. Позднее на месте расставания святых старцев, над источником, была поставлена часовня. Симон, обошедши с преподобным Сергием многие места пустынные, указал ему высокое прекрасное место на реке Киржачи. Оно полюбилось отшельнику Радонежскому, и там основал преподобный новую обитель во имя Благовещения Богоматери, где временно водворился, доколе братия первоначальной Лавры его не почувствовали горького лишения и разлуки с таким пастырем и не умолили его возвратиться, уже чрез посредство святителя Московского Алексия.
Вскоре и самого Стефана постигло такое же искушение от братии, и он последовал смиренному примеру собеседника своего, преподобного Сергия. Некто Григорий, живший недалеко от Троицкой обители, передал монастырю свою землю и другое имущество, принял монашество и стал усердным учеником игумена. Преподобный вскоре послал его к святителю Алексию, который рукоположил Григория во пресвитера и возвратил в обитель. Между тем присоединение к обители преподобного Стефана некоторых земель вызвало раздражение живших неподалеку четырех братьев Юрковских, опасавшихся, что их имение может отойти к монастырю. С целью заставить преподобного уйти из этих мест они грозили убить его. Никакие вразумления святого не помогали. Тогда преподобный Стефан, оставив вместо себя священноинока Илию, тайно оставил монастырь вместе с любимым учеником своим Григорием. В 60-ти верстах от Вологды, в древнем Авнежском княжестве, он основал Троицкую Авнежскую пустынь. Первым пострижеником обители стал местный землевладелец Константин Дмитриевич, который, желая подражать подвигам преподобного Стефана, одну часть своего имения раздал бедным, а другую пожертвовал новому монастырю и принял монашеский постриг с именем Кассиан (впоследствии пострадал вместе с преподобным Григорием в 1392 году; память их 15/28 июня). Со временем слава об Авнежских иноках дошла до Москвы. Благоверный великий князь Димитрий Иоаннович Донской, узнав о месте пребывания преподобного Стефана, вызвал его к себе, а в монастырь сделал богатый вклад богослужебными книгами и другими пожертвованиями. Преподобный Стефан, поручив паству свою преподобному Григорию, а келарную службу – преподобному Кассиану, пошел в царствующий град.
По дороге в Москву преподобный Стефан посетил Махрищскую обитель, где с радостью был встречен братией, умолявшей его не оставлять их более и возвратиться к ним из столицы.
Милостиво принял его там святитель Алексий, глубоко уважавший его добродетель, и любитель благолепия церковного великий князь, который снабдил Махрищскую обитель многими землями и льготами и велел преподобному Стефану опять в ней водвориться.
Будучи в Москве, преподобный обрел там будущего светильника Российской Церкви. Юноша-сирота Косма, сродник великокняжеского боярина и окольничего Тимофея Васильевича Вельяминова, славившегося богатством, мечтал быть иноком. Но его влиятельный родственник не соглашался отпустить его в монастырь. Узнав о святом Стефане, Косма пошел к нему и со слезами стал просить о помощи. Преподобный Стефан, провидя в юноше великого подвижника, постриг его в рясофор и преднарек ему имя Кирилл. Затем преподобный отвел Косму в Симонов монастырь, где преподобный Феодор (впоследствии архиепископ Ростовский, † 1394; память 28 ноября/11 декабря) постриг его в мантию. Это был преподобный Кирилл Белоезерский († 1427; память 9/22 июня).
Вернувшись в Махрищскую обитель, преподобный Стефан ввел в ней общежительный устав и в течение многих лет мирно и мудро управлял братией. По временам он приходил для беседы к великому чудотворцу Сергию.
Достигнув глубокой старости, преподобный Стефан передал игуменство старцу Илии и принял великую схиму. В скором времени, чувствуя приближение своей кончины, он созвал духовное стадо и в последний раз поучил братию подвигам духовным, страху Божию и непрестанной памяти смертной, любви нелицемерной, воздержанию и конечному отречению от мира. И причастившись Святых Христовых Таин, предал преподобный Стефан чистую свою душу Богу июля в 14-й день 1406 года. Благоухание святой его жизни повеяло от святых его мощей, свидетельствуя о благоприятном предстательстве его пред лицем Божиим. Со слезами братия погребли его в созданной им обители Живоначальной Троицы.
Много лет после преставления блаженного Стефана жил в его обители некто благоговейный старец инок Герман, уже столетний, днем и ночью предстоявший в молитвах Богу. Однажды ночью вышел он из своей келлии и увидел над гробом преподобного огонь. Ужаснулся старец и поспешил возвестить о том игумену Ионе, который увидел из окна своего тот же огонь, как бы луч света, сиявший от гробницы. Пришел в то время из Лавры преподобного Сергия игумен Арсений и, услышав о чудном явлении, духовно уразумел знамение благодати Божией. Он велел поставить над могилой гробницу, осенить ее покровом и пред нею возжечь неугасимую лампаду. С того времени возобновилось почитание святого, уже почти забытого, и было установлено ежегодное ему празднование.
В 1550 году при постройке нового каменного храма во имя Живоначальной Троицы мощи преподобного Стефана были обретены нетленными, но оставлены в новом храме под спудом. От кожаного параманда, найденного на персях мощей и вложенного в серебряный крест, последовали исцеления для прикасавшихся к нему с верою.
По молитвам преподобного происходили и другие чудеса. Однажды в праздник Пятидесятницы в обитель собралось до двух тысяч богомольцев. В тот год (по некоторым источникам, 1557 г.) был голод и в обители было мало хлеба. Игумен Варлаам (1557–1570), желая исполнить завет преподобного, учившего питать всех приходящих в монастырь, не знал, как быть. С верою он обратился в молитве к святому Стефану, прося у него помощи. Затем игумен повелел монаху Симеону, служившему за трапезой, весь имевшийся хлеб разделить и разложить на столы. Симеон мысленно осудил игумена, полагая, что такой поступок не только не накормит множество народа, но и лишит братию завтрашнего пропитания, однако он исполнил повеление, и по молитве святого Стефана произошло чудо: не только все паломники насытились, но еще осталось столько хлеба, что братия питались им три месяца.
Игумен Варлаам стал первым собирателем сведений о жизни преподобного Стефана. Он разыскал записки о святом у своего прадеда Серапиона, лично знавшего преподобного Стефана, и записал известные ему чудеса, происходившие у святых мощей. На основе этих записей игумен Данилова монастыря Иоасаф (впоследствии епископ Вологодский) по благословению митрополита Московского Макария († 1563; память 30 декабря/12 января) составил житие и службу преподобному Стефану. Служба святому была составлена также Симеоном Полоцким.
Акафист святителю Стефану, игумену Махрищскому, чудотворцу
Акафист святителю Стефану, игумену Махрищскому, чудотворцу в формате PDF
Кондак 1
Избранный друже и собеседниче друга Божия чудотворца Сергиа, и дивный подражателю жития его святаго, преподобне отче наш Стефане! Песньми радостными восхваляем тя с любовию, небеснаго предстателя и заступника нашего: ты же богоносе, яко имеяй дерзновение ко Господу, молися выну о спасении нас грешных и от всяких бед свободи зовущих ти: Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Икос 1
Ангелом любезную чистоту от юности твоея возлюбив, отче Стефане, мир и вся красоты его тленныя презрел еси, служити же Господеви в преподобии и чистоте взыскал еси, и сего ради во обитель Киево-Печерскую пришед, пострижение во иноческий образ тамо восприял еси, подражая во всех добродетелех преподобным отцем Антонию и Феодосию и прочым преподобным Печерским. Темже славим тя по достоянию и глаголем:
Радуйся, града Киева доброе прозябение.
Радуйся, родителей благочестивых чадо боголюбезное.
Радуйся, Евангелиа Христова верный последователю.
Радуйся, заповедей Иисусовых ревностный исполнителю.
Радуйся, дом родительский любве ради Божия оставивый.
Радуйся, во обитель Киево-Печерскую на подвиги духовныя прешедый.
Радуйся, богомудрия душеспасительнаго преисполненный.
Радуйся, смирение святое себе усвоивый.
Радуйся, постом душепагубныя страсти в себе умертвивый.
Радуйся, молитвами непрестанными вся искушения диавольская отразивый.
Радуйся, слезами покаянными убеливый ризу душевную.
Радуйся, из глубины воздыханми приобретый чистоту сердечную.
Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Кондак 2
Видев подвиги о Бозе преподобных отец Печерских, Стефане богомудре, ревновал еси им подражати во всех добродетелех иноческих, и яко земля добрая, учения духовнаго словеса восприемля в сердце твое, плодоприносил еси Господеви житие преподобное, яко быти тебе во плоти ангелу и небесному человеку, и невозбранно пети ангельскую песнь Пресвятей Троице: Аллилуиа.
Икос 2
Разум небесный стяжав, отче преподобне, римским лжеучением, умножившимся во граде Киеве, смутился еси, и предпочел еси удалитися в страны северныя, ко граду Москве, идеже сияше Святое Православие, и многия храми Божии и обители иноческия быша. Мы же разумное бегство твое ублажая, воспеваем ти хвалебныя песни сицевыя:
Радуйся, Православия поборниче.
Радуйся, римскаго лжеучения обличителю.
Радуйся, град Отечествия твоего оставивый, да град Небесный Иерусалим горний унаследиши.
Радуйся, странник и пришлец бывый, да в сыновство Отцу Небесному сопричтешися.
Радуйся, безмолвия любителю, бури еретическия мудро избежавый.
Радуйся, молитвы умиленныя Господеви возносивый.
Радуйся, звездо, сияющая благодати Божия зарею.
Радуйся, от Юга к Северу пришедый светити людем житием твоим преподобным.
Радуйся, трудолюбче нелицемерный, праздность возненавидевый.
Радуйся, по нестяжательности и смирению твоему ветхия и многошвенныя одежды носивый.
Радуйся, с посохом странника грады и веси обшедый и люди благочестию поучивый.
Радуйся, самодержцев земли Российския присный друг и советник бывый.
Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Кондак 3
Сила Божия укрепляше тя, преподобне отче наш Стефане, егда стужив молвою человеческою во граде Москве, отшел еси в пустыню безлюдную на реку Махру, и тамо кущу пустынную себе соорудив, в ней подвизался еси в безмолвии совершеннем, един Единому Христу работая в посте и молитве, деннонощно воспевая Ему: Аллилуиа.
Икос 3
Имел еси едино попечение, преподобне, да спасеши душу твою, и представиши ю Христу без порока, чисту от всякия скверны греховныя: благий же Человеколюбец Господь, видев таковое твое благое произволение, поставляет тя пастыря иноком пустыннолюбивым, и сих собирает под твое руководство, да упасеши их во спасение. О сем тя прославляем и зовем:
Радуйся, учителю благочестия.
Радуйся, наставниче богомудрия.
Радуйся, сотворивый и научивый.
Радуйся, велий нареченный во Царствии Небеснем.
Радуйся, пустыннолюбивая горлице.
Радуйся, сладкопесненная ластовице.
Радуйся, благоумиленный увещателю.
Радуйся, многослезный молитвенниче.
Радуйся, пустыню во град обительный претворивый.
Радуйся, дебрь неплодную духовно уплодоносивый.
Радуйся, спасения многих душ человеческих виновниче.
Радуйся, ангелонравный человече.
Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Кондак 4
Бури греховныя избежав, отче Стефане, в благоотишии пустыннем водворился еси, и при помощи самодержца земли Российския, великаго князя Иоанна, храм Божий во имя Живоначальныя Троицы, и обитель иноческую в пустыни твоей возградил еси, да немолчно славится в ней гласы преподобными Триедин Бог, поется Ему песнь хвалы и благодарения: Аллилуиа.
Икос 4
Слышавше ближнии и дальнии о равноангельнем житии твоем, отче преподобне, прихождаху в пустынную обитель твою, ови послушати поучений твоих душеполезных, ови же подвизатися вкупе с тобою под твоим руководством. Ты же всех с отеческою любовию приимал еси, и неленостно служил еси спасению душ человеческих, темже и слышиши таковыя тебе похвалы:
Радуйся, правило веры истинныя.
Радуйся, образе кротости духовныя.
Радуйся, пастырю добрый паствы иноческия.
Радуйся, устроителю богомудрый киновии пустынныя.
Радуйся, общежительныя уставы зело возлюбивый.
Радуйся, вся обща имети братии в обители твоей законоположивый.
Радуйся, ратоборче доблий, полки невидимых врагов крепко победивый.
Радуйся, вождю благоискусный воинов духовных.
Радуйся, великих пустынножителей верный подражателю.
Радуйся, древних богоносных отцев ревностный последователю.
Радуйся, преподобнаго чудотворца Сергиа многолюбимый друже и собеседниче.
Радуйся, преподобнаго чудотворца Кирилла духовный руководителю и наставниче.
Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Кондак 5
Боготечная звезда явился еси, преподобне отче наш Стефане, и из глубины пустыни твоея духовно светил еси царствующему граду Москве и всему царству Православно-Российскому, друг и советник самодержцем его быв, вся добрая ко благочестию присно советуя им богомудренно, и богоугодно воспевая всех Творцу песнь: Аллилуиа.
Икос 5
Видев неразумныя человеки, напрасно гневавшася на тя, преподобне отче, место гневу их уступил еси, и предпочел еси удалитися из обители твоея в пределы Вологодския, на реку Авнегу, идеже новую обитель иноческую возградил еси во спасение душ человеческих, и в ней присныя ученики твоя преподобных Григориа и Кассиана, яко крины райския, духовно возрастил еси, с ними же тя ублажаем, и зовем:
Радуйся, неусыпный делателю винограда небеснаго.
Радуйся, плоды сладкия от делания твоего Христу принесый.
Радуйся, имя Божие спасительное во устех твоих выну имевый.
Радуйся, память Пресладкаго Иисуса в сердце твое внедривый.
Радуйся, иго Христово благое и легкое носивый.
Радуйся, скорби многия благодушно претерпевый.
Радуйся, гневавшымся напрасно на тя непререкавый.
Радуйся, кротостию твоею злобу неразумных человеков побеждавый.
Радуйся, миротворец благословенный бывый.
Радуйся, мира ради обитель твою оставивый.
Радуйся, нову на реце Авнеге соорудивый.
Радуйся, богоугодно в ней со ученики твоими поживый.
Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Кондак 6
Проповедник веры Христовой явился еси, преподобне отче, в пределех Авнежских, и люди, языческим суеверием потемненныя, светом Христовым совершенно просветил еси, поучая их неленостно оставити нечестивыя обычаи языческия, и прилежати благочестию христианскому, да возмогут благоприятно пети единому истинному Богу славословия песнь: Аллилуиа.
Икос 6
Возсияв светом богоразумия твоего в странах полунощных, Стефане богомудре, повелением великаго князя Димитриа, паки во обитель твою,на реце Махре тобою устроенную, возвращаешися, в обители же твоей на реце Авнеге, преподобныя ученики твоя Григориа и Кассиана оставил еси, да продолжают они тамо по учению и примеру твоему подвиги духовныя, в нихже и венцы мученическими от Христовой десницы они увенчашася, и чудесы многими святость свою ознаменоваша. Тебе убо, отче, таковыя святыя ученики стяжавшему, вопием хвалебно:
Радуйся, Евангелиа Христова немолчный проповедниче.
Радуйся, апостольских преданий ревностный блюстителю.
Радуйся, языческаго нечестия искоренителю.
Радуйся, веры Православныя распространителю.
Радуйся, во след себе ко Христу ученики твоя приведый.
Радуйся, святая чада о Христе стяжавый.
Радуйся, с ними возшедый прияти мзду небесную от Господа.
Радуйся, несокрывый талант, врученный тебе от Всевышняго Домовладыки.
Радуйся, куплю многу им сотворивый, спасение душ человеческих.
Радуйся, заблуждшыя на путь правый направивый твоими ученьми.
Радуйся, ближния твоя искренно возлюбивый.
Радуйся, спасению их душевному послуживый.
Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Кондак 7
Хотя Господь явити нам образ смирения святаго, приводит к тебе, отче Стефане, преподобнаго Сергиа, его же во вратех обители твоея сретив, присил еси его благословити тя со ученики твоими: тойже благословения от тебе смиренномудренно прошаше, дондеже умоленный тобою благослови тя, и утешився духовною беседою с тобою, воспеваше Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго тя ревнителя по благочестию познав благоверный великий князь Димитрий, отца духовнаго себе тя нарече, и во всем с любовию послушаше твоих советов богомудрых, преподобне отче Стефане, ведая близость твою к Царю царей Христу Богу, Его же умоляти непрестай и о нас грешных, вопиющих ти хвалебно:
Радуйся, крине пустыннаго прозябения.
Радуйся, миро Христова благоухания.
Радуйся, смирения совершеннаго зерцало.
Радуйся, от стрел вражиих крепкое нам забрало.
Радуйся, смирением высокая стяжавый.
Радуйся, нетленное унаследивый.
Радуйся, пустыню духовно просветивый.
Радуйся, слезными потоки бразду душевную напоивый.
Радуйся, посещения преподобнаго Сергиа удостоенный.
Радуйся, благословением и молитвою его освященный.
Радуйся, преподобием светло украшенный.
Радуйся, дарами Божия благодати преисполненный.
Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Кондак 8
Странствовав во град Москву, отче Стефане, смотрением Божиим преподобнаго Кирилла на путь подвижничества духовнаго привел еси богомудрыми твоими словесы, и обручение ангельскаго образа на него возложив, Христу его присвоил еси, не убоявся гнева сродника его, именитаго болярина великокняжескаго, егоже гнев неразумный дивно утолил еси, зовый Богу, тако изволившему: Аллилуиа.
Икос 8
Весь в Бозе быв, преподобне отче, о Бозе и угождении Ему всегда беседовал еси со ученики твоими, и от любве сердечныя ко Господу, слезы многия изливал еси от очес твоих при беседах сих, умоляя чада твоя духовная, ничтоже предпочитати паче любве Христовы. Молим тя, угодниче Божий, сподоби и нас хладных воспламенитися любовию ко Господу, да возможем неосужденно вопити тебе:
Радуйся, грешники на покаяние наставивый.
Радуйся, кающыяся с Богом примиривый.
Радуйся, отец чадолюбивый учеником твоим бывый.
Радуйся, немощи немощных любвеобильно носивый.
Радуйся, уневестивый Христу многия душы человеческия.
Радуйся, образе совершенства духовнаго в себе явивый.
Радуйся, с плакавшими плакавый.
Радуйся, болящыя посещавый и нищыя питавый.
Радуйся, вдов и ситрот защитниче.
Радуйся, обидимых и гонимых заступниче.
Радуйся, сильным мира Суда Божия провозвестниче.
Радуйся, всякия неправды нелицеприятный обличителю.
Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Кондак 9
Всем приходившым в обитель твою святую, дивно бысть видети тя, отче преподобне, в ветхой и многошвенной ризе ходившаго, и на равне с братиею твоею в работах монастырских труждавшагося: никогда же бо празден был еси, но рукама твоима делая, во устех молитву к Богу присно имел еси, зовый Ему от умиленныя души: Аллилуиа.
Икос 9
Вития богомудрый был еси, преподобне отче Стефане, и языком твоим, яко тростию книжника скорописца, закон Бога твоего начертавал еси на сердцах человеческих, всем верно показуя путь ко спасению, по немуже сам неуклонно шествовал еси до блаженныя твоея кончины. Ткмже приими от нас похвалы таковыя:
Радуйся, главо святая, благодатию Божиею осененная.
Радуйся, проповедниче сладкоглаголивый, вещавый словеса жизни вечныя.
Радуйся, пустынный гражданине, егоже ученьми спасошася мнози.
Радуйся, приведый ко Христу совершенныя подвижники.
Радуйся, воеводо добропобедный ратующих со враги невидимыми.
Радуйся, руководителю предобрый пустынножителей.
Радуйся, псалмопении немолчными Бога славивый.
Радуйся, молитвы умиленныя выну Господеви приносивый.
Радуйся, постом и сухоядением плоть твою изнуривый.
Радуйся, ветхаго в себе человека всецело духу покоривый.
Радуйся, вся страсти греховныя в себе обуздавый.
Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Кондак 10
Спасение вечное унаследовал еси, преподобне отче Стефане, и кончиною благою скончался еси, яко истинный угодник Христа Бога, чесого знамение бысть благоухание велие, исполнившее всю келлию, идеже предал еси святую душу твою в руце Божии. Тако бо прослави тя при исходе твоем Господь, дивный во святых своих, Емуже поеши со ангелы: Аллилуиа.
Икос 10
Царя Небеснаго Христа, Емуже в житии земном благоугодил еси, преподобне отче, по смерти твоей прославляеши чудотворении твоими, прием от Него благодать исцелений всяких недугов. Темже вси, насыщающиися чрез тебе даров Его божественных, величают Его щедроты, тебе же, чудотворца преславнаго, ублажают сице:
Радуйся, свято и преподобно жизнь земную скончавый.
Радуйся, во исходе твоем благоухание сладостное испустивый.
Радуйся, смерть вкусивый.
Радуйся, тления же непознавый.
Радуйся, с светлым лицем во гробе возлежавый.
Радуйся, дерзновение велие ко Господу стяжавый.
Радуйся, чудотворения дар получивый.
Радуйся, преселивыйся от земли к обителем небесным.
Радуйся, тамо со святыми наслаждаяйся блаженства вечнаго.
Радуйся, врачу благодатный и безмездный.
Радуйся, целебниче, не мзды, единыя токмо веры требуяй.
Радуйся, болящыя здравы сотворяяй.
Радуйся, исцеления недужным неоскудно подаваяй.
Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Кондак 11
Пение молебное от лет древних совершается у гроба твоего, преподобне отче, чудеса же многая от него истекают обильною струею. Темже славим тя, чудотворца милостиваго, и с любовию покланяемся честней и многоцелебней твоей раце, просяще себе твоего молитвеннаго предстательства ко Господу, Емуже благодарственно взываем: Аллилуиа.
Икос 11
Свет небесный возсия на гробе твоем, Стефане чудотворче, и огненная луча в нощи озари место посмертнаго твоего покоя, в знамение великия твоея святости. Молим тя, преподобне, лучею Божией благодати в тебе живущей, озари наша мрачныя душы, и приведи ны ко свету спасения твоими молитвами, да возможем достойно благохвалити тя песньми сицевыми:
Радуйся, от горних высот к земнородным милостивно приникаяй.
Радуйся, от раки твоея святыя исцеления болящым подаваяй.
Радуйся, в сониих и видениих верныя посещаяй.
Радуйся, обитель твою и по смерти молитвенно назираяй.
Радуйся, скорбящих благий утешителю.
Радуйся, унывающих благодатный ободрителю.
Радуйся, реко приснотекущая чудес.
Радуйся, милования источниче неоскудный.
Радуйся, благоутробия щедроты обильно всем даруяй.
Радуйся, ближних и дальних милостьми твоими ущедряяй.
Радуйся, и неведущым тя благодеяния целебныя источаяй.
Радуйся, единым призыванием имени твоего недуги неисцельныя врачуяй.
Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Кондак 12
Благодать Божия, по летех мнозех, соблюде тело твое святое нетленно в земли, преподобне отче Стефане, и яко сокровище многоценное, яви е людем, цело и нерушимо во всех составех, яко ниже одеждам твоим коснутися тлению, и пояс усмен от мощей твоих целебную благодать прояви, егоже возложением всякия недуги исцеляхуся, и дуси нечистии от человек исхождаху, во еже всем зрящым сия прославляти Творца чудес Бога, и пети Ему: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще святое и равноангельное житие твое, прославляем многая и преславная чудотворения твоя, преподобне чудотворче, отче наш Стефане, ты же, яко благ и милостив, не возгнушайся пений наших молебных, но отеческою любовию твоею приими я в воню благоухания духовнаго, и ниспосли нам грешным вся благопотребныя ко спасению дары благости Божией, да благодарственно тебе вопием:
Радуйся, Пресвятыя Троицы благоволением осененный.
Радуйся, Пресвятыя Богородицы милостьми ущедренный.
Радуйся, ангелов сожителю.
Радуйся, святых всех сонаследниче.
Радуйся, грешных милостивый заступниче.
Радуйся, бедствующих скорый помощниче.
Радуйся, славо и похвало святыя твоея обители.
Радуйся, благодатное удобрение земли Российския.
Радуйся, всем приходящым к тебе на поклонение дары целебныя щедро подаваяй.
Радуйся, болезни неисцельныя единым прикосновением к раце твоей исцеляяй.
Радуйся, по Бозе и Богородице крепкое наше упование.
Радуйся, душ и телес наших богодарованное врачевание.
Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Кондак 13
О чудотворче преславный, и заступниче всем нам скорый и милостивый, преподобне и богоносне отче наш Стефане! Припадающе к тебе с верою и любовию, молим тя: молися за нас грешных к Триипостасному Богу, и молитвами твоими святыми от адских мук и погибели вечныя избави нас, сподоби же Царствие Небесное получити, и в радости святых вечно пети Богу Спасителю нашему: Аллилуиа.
Этот Кондак читается трижды, затем Икос 1-й и Кондак 1-й
Молитва Стефану Махрищскому
О всеблаженне и преподобне отче Стефане, прославленный угодниче Пресвятыя Троицы, Престолу Ея предстоя с лики святых ангел и всех святых, помяни нас в бедах и скорбех припадающих к цельбоносному твоему гробу и молящихся тебе: услыши молитвы наша и принеси к Престолу Триипостаснаго Бога, прося у Него нам богатыя милости, здравия душам и телесем нашым, наипаче же отпущения грехов, благодати и спасения. Ты бо, имея дерзновение к Нему, можеши умолити Его, да подаст нам в житии нашем благая и вся, яже на пользу нашу и во уготовление к вечному животу.
О благий и верный рабе Божий, истинный учениче Христа, избранный сосуде Святаго Духа, чудотворче Стефане! Молим тя усердно: сотвори нас грешных причастники быти благодатных дарований, ими же Бог тя обогати, и буди нам по Бозе наставник к богоугодному житию, утишитель бури страстей, помощник в скорбех и бедах, и заступник от враг видимых и невидимых. Да и мы, богоугодно прешедше поприще сея жизни, твоим предстательством и богоприятными твоими молитвами, будем наследницы Царствия Божия, и сподобимся вкупе с тобою предстояти Престолу Царя Славы, Емуже подобает слава, честь и держава во веки веков. Аминь.
Тропарь Стефану Махрищскому
глас 8
Правосла́вия ревни́телю,/ благоче́стия наста́вниче и чистоты́,/ и́щущим спасе́ния путеводи́тельный свети́льниче,/ мона́шествующих Богодухнове́нное удобре́ние,/ преподо́бнаго Се́ргия духо́вный собесе́дниче,/ Стефа́не прему́дре,/ уче́ньми и добродея́ньми твои́ми ду́ши просвети́л еси́/ и пусты́ни насели́л еси́,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Православия ревнитель, благочестия наставник и чистоты, ищущим спасения путеводная звезда, монашествующих Богодухновенное украшение, преподобного Сергия духовный собеседник, Стефан премудрый, наставлениями и добрыми делами твоими души просветил ты и пустыни населил, моли Христа Бога о спасении душ наших.
Канон преподобному Стефану Махрищскому
Минея, 14 Июля, Кано́н преподо́бнаго Стефа́на
Глас 4
Песнь 1
Ирмос: Отве́рзу усти́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Припев: Преподо́бне о́тче Стефа́не, моли́ Бо́га о на́с.
Сло́во ми пода́ждь, Сло́ве Бо́жий, во отверзе́ние недосто́йных уст мои́х,/ и очи́сти се́рдце мое́,/ я́ко да возмогу́ по достоя́нию воспе́ти преподо́бнаго Твоего́.
Припев: Преподо́бне о́тче Стефа́не, моли́ Бо́га о на́с.
Его́же Сам просла́вил еси́, Христе́ Спа́се мой,/ просла́вити да́руй ми честно́е торжество́ Стефа́на преподо́бнаго, Твоего́ уго́дника,/ нача́льника мона́хов и оби́тели утвержде́ние.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Триипоста́сным Све́том Божества́ просвети́л еси́ се́рдце, преподо́бне,/ от ю́ности мирска́го пристра́стия возгнуша́вся,/ и Небе́сная восприя́л еси́ наслажде́ния.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Без се́мене О́тчею во́лею от Боже́ственнаго Ду́ха Бо́жия Ты зача́т Сы́на,/ пло́тию родила́ еси́ на́шего ра́ди спасе́ния.
Песнь 3
Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ живы́й и незави́стныи Исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве/ венце́в сла́вы сподо́би.
Припев: Преподо́бне о́тче Стефа́не, моли́ Бо́га о на́с.
Возмуще́ния мо́ря жите́йскаго избе́г, преподо́бне Стефа́не,/ в пусты́ню безмо́лвия по́стническаго пребыва́ния/ всели́лся еси́, ра́дуяся, блаже́нне.
Припев: Преподо́бне о́тче Стефа́не, моли́ Бо́га о на́с.
Воздержа́нием плоть свою́ и бде́нии ча́стыми удручи́л еси́, преподо́бне,/ и, пусты́нная претерпе́в озлобле́ния,/ стремле́ния лю́тых страсте́й уста́вил еси́, Стефа́не.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
На па́житех живо́тных слове́сное ста́до ученико́в твои́х му́дре упа́сл еси́/ и на зла́це воздержа́ния, Стефа́не,/ от волко́в мы́сленных невреди́мо сохрани́л еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ве́дуще, благоче́стно пропове́дуем Тя/ и́стинную Ма́терь Бо́жию, Пренепоро́чная:/ Тобо́ю бо к нам Зижди́тель прибли́жися.
Седален, глас 1
От ю́ности, блаже́нне, от всея́ души́ Христа́ возлюби́л еси́,/ и, Того́ си́лою укрепля́емь,/ непреста́нною моли́твою, я́коже копие́м, низложи́л еси́ враги́ неви́димыя,/ и сла́вно венце́м побе́ды венча́лся еси́ от руки́ всех Христа́ Бо́га,/ те́мже почита́ем честну́ю твою́ па́мять, преподо́бне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Нечи́стых помышле́ний мои́х мно́жество/ и безме́рных мы́слей обурева́ние кто изрещи́ мо́жет, Всенепоро́чная?/ Настоя́ние безпло́тных враго́в мои́х кто испове́сть и е́же от них озлобле́ние?/ Но Твое́ю моли́твою, Блага́я, сих ми всех избавле́ние да́руй.
Песнь 4
Ирмос: Седя́й в Сла́ве на Престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Припев: Преподо́бне о́тче Стефа́не, моли́ Бо́га о на́с.
Оте́чество свое́, я́коже иногда́ Авраа́м, оста́вил еси́, преподо́бне Стефа́не,/ и, на землю обетова́нную пресели́вся,/ Го́рняго Иерусали́ма насле́дник изря́ден показа́лся еси́, Богому́дре.
Припев: Преподо́бне о́тче Стефа́не, моли́ Бо́га о на́с.
Страннолю́бие, я́коже Авраа́м пра́отец дре́вле, стяжа́л еси́,/ и, я́коже он, служи́тель и друг Бо́гу нарече́ся,/ и Сего́ ты в се́рдце твое́м чистоты́ ра́ди жития́ твоего́ всели́л еси́, Стефа́не.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Заря́ми чуде́с облиста́лся еси́, Стефа́не Богоприя́тне,/ грехми́ отемне́нное се́рдце мое́ све́том твои́х моли́тв просвети́,/ я́ко да и аз благода́рственно воспою́ па́мять твою́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Сни́де, я́ко дождь на руно́, во утро́бу Твою́ Госпо́дь,/ я́коже рече́ дре́вле проро́к, Всенепоро́чная, Ему́же взыва́ем:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Песнь 5
Ирмос: Нечести́вии не у́зрят Сла́вы Твоея́, Христе́,/ но мы Тя, Единоро́дне,/ Оте́ческия Сла́вы Сия́ние Божества́,/ от но́щи у́тренююще,/ воспева́ем Тя, Человеколю́бче.
Припев: Преподо́бне о́тче Стефа́не, моли́ Бо́га о на́с.
Влады́це своему́ Христу́ подо́бяся, во́льную страсть претерпе́вшему,/ распя́лся еси́ ми́рови и страсте́м, Стефа́не Богоприя́тне,/ и ны́не све́тло прославля́ешися, лику́я во Ца́рствии Его́.
Припев: Преподо́бне о́тче Стефа́не, моли́ Бо́га о на́с.
Исто́чник исцеле́ний показа́ся ра́ка моще́й твойх, Стефа́не,/ к не́йже вси с ве́рою притека́ющии разли́чных неду́г и страсте́й избавля́ются/ богоприя́тными твои́ми моли́твами.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Во пло́ти ме́ртвенней безпло́тным подо́бяся,/ жития́ чистото́ю, Богому́дре,/ безпло́тных враг мы́сленная ополче́ния, Стефа́не, до конца́ низложи́л еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Тя ору́жие непобеди́мое на враги́ предлага́ем,/ Тя держа́ву и наде́жду на́шему спасе́нию, Богома́ти, стяжа́хом.
Песнь 6
Ирмос: Приидо́х во глубины́ морски́я,/ и потопи́ла мя есть бу́ря мно́гих грехо́в,/ но, я́ко Бог, из глубины́ возведи́ живо́т мой, Многоми́лостиве.
Припев: Преподо́бне о́тче Стефа́не, моли́ Бо́га о на́с.
В пусты́нях всели́лся еси́, бе́гая сла́вы су́етныя, я́коже дре́вле вели́кий Анто́ний,/ те́мже обре́те Боже́ственную кончи́ну/ и по сме́рти сия́еши чудесы́, преподо́бне.
Припев: Преподо́бне о́тче Стефа́не, моли́ Бо́га о на́с.
Кто изрещи́ возмо́жет труды́ твоя и бде́ния, Богому́дре Стефа́не,/ и́хже ра́ди возме́здие от Бо́га по достоя́нию восприя́л еси́,/ по свое́й сме́рти разли́чныя неду́ги исцеля́ти.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Те́ло свое́ моли́твами и посто́м удручи́л еси́,/ ду́шу же свою́ благодея́нии просвети́л еси́/ и се́рдце свое́ от скверн плотски́х очи́стил еси́,/ те́мже прия́телище Ду́ху Пресвято́му, Стефа́не, показа́ся.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: О чу́до, всех чуде́с превы́шшее:/ я́ко Де́ва, во чре́ве вся́ческая Содержа́щаго сло́вом неискусому́жно прии́мши,/ без истле́ния родила́ еси́.
Кондак, глас 8
Чистото́ю душе́вною боже́ственно вооружи́вся,/ блаже́нную жизнь соверши́л еси́,/ в пусты́ню, я́ко во град, всели́вся,/ благода́ть прия́л еси́ от Бо́га/ исцеля́ти неду́ги приходя́щим к честне́й твое́й ра́це/ и всех возвыша́ти к Боже́ственней высоте́,/ те́мже, име́я дерзнове́ние ко Святе́й Тро́ице,/ помина́й нас, чту́щих па́мять твою́, да зове́м ти:/ ра́дуйся, преподо́бне Стефа́не, по́стником удобре́ние.
Икос
Разу́мнаго свети́льника, вся озаря́юща чудесы́ исцеле́ний,/ во смире́нии и кро́тости Влады́ки всех Христа́ подража́теля и столпа́ утвержде́ния,/ и́ноком наста́вника, равноа́нгельно на земли́ пожи́вша,/ неви́димыя враги́ си́лою кре́стною до́бльственне ннзложи́вша/ и плотска́я мудрова́ння ду́хови повину́вша,/ в страннолю́бии же и в ми́лостыни неоску́днаго и в благодея́ниих прекра́снаго,/ преподо́бнаго Се́ргия спо́стника же и собесе́дника,/ Боже́ственнаго кри́на, в пусты́нных удо́лиих процве́тшаго, восхва́лим, зову́ще:/ ра́дуйся, преподо́бне Стефа́не, по́стником основа́нне.
Песнь 7
Ирмос: Ю́ноши три в Вавило́не,/ веле́ние мучи́телево на бу́йство прело́жше,/ посреде́ пла́мене вопия́ху:/ благослове́н еси́, Го́споди,/ Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Стефа́не, моли́ Бо́га о на́с.
Я́коже Лот Содо́ма дре́вле, латы́нскаго злове́рия избежа́в,/ а́ки в Сиго́р, в Моско́вскую зе́млю, кре́пко соблюда́ющую и́стннное правове́рие, прише́л еси́, Стефа́не, вопия́:/ благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Стефа́не, моли́ Бо́га о на́с.
Си́лою Христо́вою вооружи́вся, преподо́бне, стра́шен яви́лся еси́ бесо́м/ и над страстьми́ воцари́лся еси́, взем крест свой, после́дуя Христо́ви и вопия́:/ благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Собра́нное тобо́ю слове́сное ста́до весели́тся днесь в па́мять твою́, Стефа́не Богому́дре,/ посреде́ иму́ще честны́я твоя́ мо́щи, источа́ющия струи́ исцеле́ний, преподо́бне, зову́щим:/ благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Благослове́н Плод благослове́ннаго чре́ва Твоего́,/ Его́же благословя́т Небе́сныя си́лы и преподо́бных собо́ри,/ нас изба́вльшаго кля́твы дре́вния, Благослове́нная.
Песнь 8
Ирмос: Изба́вителю всех, Всеси́льне,/ посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия,/ снизше́д, ороси́л еси́/ и научи́л еси́ пе́ти:/ вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
Припев: Преподо́бне о́тче Стефа́не, моли́ Бо́га о на́с.
Оби́лием благода́ти и одожде́нием слове́с твои́х/ серде́чныя бразды́ учени́к твои́х напои́л еси́, Стефа́не,/ и в сих мног плод Влады́це Христу́ возрасти́л еси́, Богому́дре.
Припев: Преподо́бне о́тче Стефа́не, моли́ Бо́га о на́с.
Ме́ртвость твоя́ живоно́сною яви́ся, преподо́бне Стефа́не, Христа́ ра́ди,/ Его́же Престо́лу со дерзнове́нием предстоя́,/ моли́ся о чту́щих честну́ю па́мять твою́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Я́ко незави́стну благода́ть имы́й от Бо́га, преподо́бне,/ пресла́вная чудеса́ источа́еши/ с ве́рою притека́ющим к ра́це честны́х моще́й твои́х.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Вода́ еси́ неисчерпа́емая, Де́во,/ от нея́же вси, пию́ще, благода́ти исполня́емся,/ душе́ю и те́лом освяща́еми.
Песнь 9
Ирмос: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния/ кля́тву всели́ла есть;/ Ты же, Де́во Богоро́дице,/ прозябе́нием чрев оноше́ния ми́рови Благослове́ние процвела́ еси́./ Тем Тя вси велича́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Стефа́не, моли́ Бо́га о на́с.
Побе́дное одоле́ние оте́честву на́шему/ на проти́вныя да́руй моли́твами твои́ми, Стефа́не преподо́бне,/ и Це́рквам единомы́слие устро́й,/ да непреста́нно в пе́снех па́мять твою́ почита́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Стефа́не, моли́ Бо́га о на́с.
О чту́щих честну́ю па́мять твою́ любо́вию моли́ся, Стефа́не преподо́бне,/ изба́витися враг мы́сленных и ви́димых,/ да ктому́ мно́жае тя в пе́снех непреста́нно велича́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
От недосто́йных мои́х усте́н/ приноси́мое ти ма́лое от усе́рдия хвале́ние приими́, Богоблаже́нне,/ и огня́ ве́чнаго изба́витися моли́ся,/ да непреста́нно честну́ю твою́ па́мять почита́ю.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ра́дуйся и весели́ся, Неве́сто Царя́ Вели́каго,/ созерца́ющая све́тло Твоего́ Жениха́ красоты́, па́че зла́та сия́юща,/ Его́же пою́ще, велича́ем.
Светилен
Ты яви́лся еси́, Богому́дре о́тче, столп доброде́телей/ и преподо́бным сла́ва и украше́ние,/ те́мже помина́й чту́щих честну́ю твою́ па́мять.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Тя Предста́тельницу вси иму́ще, гре́шнии, о Пресвята́я Де́во!/ Моли́ся благопремени́тельна сотвори́ти нам Сы́на Твоего́/ ма́терними Твои́ми моли́твами.
Вернуться к списку