- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Преподобный Дионисий Глушицкий, игумен
Житие преподобного Дионисия, игумена Глушицкого
Родился в 1362 г. в окрестностях Вологды и во Святом Крещении был назван Димитрием. С юных лет возлюбил он иноческое житие. Оставив родительский дом, он подвизался иноком в Спасо-Каменном монастыре, где принял монашество с именем Дионисий.
В подвигах труда, поста и молитвы, непрестанно совершенствуясь, он провел здесь 9 лет. Отсюда вместе с иноком Пахомием , ища безмолвия, преподобный Дионисий перешел на Святую Луку, где восстановил запустевший общежительный монастырь. Здесь святой жил как пустынник, проводя строгую, суровую, подвижническую жизнь. В 1403 г. св. Дионисий устроил еще одну общежительную обитель, а в 4-х верстах от нее – другую, названную Сосновцем.
Святая жизнь и духовная мудрость преподобного привлекали к нему множество людей. Он был истинным отцом каждого, искавшего у него помощи. Преподобный был искусный живописец, ковач меди и строитель одежд, занимался он также плотничеством, кузнечным ремеслом, резьбой по дереву. Преподобный ни минуты не проводил без труда и тогда принимался за пищу, когда совершенно терял силы от истощения. За 7 лет до своей кончины св. Дионисий сам выкопал себе могилу в Сосновце и ежедневно приходил к ней, непрестанно напоминая себе о смерти. Скончался он в 1437 году на 75-ом году жизни.
Память преподобного отца нашего Дионисия, игумена Глушицкого, нового чудотворца
Память 1 июня
Сей преподобный отец наш Дионисий подвизался сперва вблизи озера, называвшегося Великим Кубенским 3563 и находившегося на расстоянии четырнадцати поприщ 3564 на восток от города Вологды. Впоследствии он оставил это место и в сопровождении инока, по имени Пахомия, стал обходить многие места, расположенные в окрестностях названного озера, ища такого, где бы в уединении он мог отдаться служению Богу. Преподобный Дионисий и Пахомий пришли в селение, называвшееся Лучицей 3565 , и здесь прежде всего построили себе келлию, а вскоре после сего соорудили и церковь во имя святого Николая, которую и освятили по благословению ростовского епископа Григория. После сего стали собираться к ним иноки, чтобы жить с ними и подвизаться для душевного спасения. Устроив на указанном месте монастырь, преподобный Дионисий учредил в нем общежитие и, приняв после сего сан священника 3566 , стал в чистоте приносить жертву Господу.
Вскоре после сего преподобный поставил настоятелем устроенного им монастыря ученика своего, вышеназванного Пахомия, и, преподав благословение мира братии, сам удалился из монастыря на расстояние пятнадцати поприщ, на реку Глушицу, и там остановился на ночлег. В тонком сне он услышал как бы голос, раздающийся в этом пустынном месте и зовущий его. Он тотчас же пробудился, почувствовал великую радость и, сотворив молитву, водрузил на сем месте крест, который принес с собою, а потом под одним деревом, – которое и до настоящего времени растет внутри монастыря, имеет чёрные ягоды и называется черёмухой, -соорудил себе небольшую келлию. Один человек, страдавший зубною болью, съел с верою ягоду с этого дерева и тотчас же почувствовал себя здоровым. После сего преподобный Дионисий предался на сем месте строгому воздержанию, всенощному бодрствованию, посту и молитве. И спустя немного времени один за другим стали приходить к нему на это место иноки, так что число учеников его стало умножаться. Видя это, преподобный построил на этом месте церковь во имя Пресвятой Богородицы, честного Ее Покрова 3567 , и устроил монастырь. Прошло несколько лет после сего, и число иноков увеличилось до того, что помещение в церкви оказалось для них малым, и они стали просить святого Дионисия, чтобы он построил для них другую церковь , большую этой. Исполняя просьбу братии, преподобный построил новую церковь , 3568 значительно большую первой, чудно украсил ее иконами 3569 , снабдил книгами и неленостно стал поучать братию, наставляя их в том, что должно было принести им душевную пользу.
Однажды, когда преподобный собрался идти в церковь к богослужению, на него напало множество бесов. Скрежеща зубами, они стали его бить, а затем, поднявши пол, положили его там и говорили ему:
– Уйди из этого места, иначе ты умрешь злою смертью!
Но преподобный молитвою победил их слабую силу, и они тотчас же исчезли. Между тем братия, не видя святого, пришли в его келлию и, нашедши его придавленным половыми досками, подняли пол, после чего он сказал им:
– Видите, братия, какую борьбу ведут с нами враги наши, но пусть это не устрашает нас.
После сего преподобный Дионисий тайно от братии ушел из монастыря и пришел в пустынное место, находившееся в четырех поприщах к югу от большой лавры 3570 на берегу той же реки Глушицы и называвшееся Сосновцем. Здесь он соорудил церковь во имя Иоанна Крестителя 3571 , построил келлии и переселил сюда из своего монастыря некоторых из братии. Он сказал им, что здесь будет погребено тело его и поведал им всё необходимое для своего содержания получать из большой лавры. На этом последнем месте своих подвигов еще за семь лет до своей кончины преподобный сам выкопал для себя могилу, чтобы она каждый день напоминала ему о том часе, когда в нее будет положено тело его. С этого времени он еще более усилил свои богоугодные подвиги в посте, молитве и бодрствовании и много раз всю ночь простаивал на морозе, утруждая этим плоть свою. Совершив силою Христовою множество чудес и причастившись пред исходом души своей Пречистого Тела и Крови, преподобный Дионисий преставился в вечный покой» 3572 .
Тропарь, глас 1:
Божественною любовию от юности распалаем Дионисие преподобне, вся яже в мире красная возненавидев, Христа единаго возлюбил еси: и сего ради во внутреннюю пустыню вселился еси, со зверьми живый, весь Христови 3573 . Отонудуже и всевидящее око 3574 твоя труды видев, даром чудес и по преставлении обогатил тя есть. Темже вопием ти: моли непрестанно о всех нас, честную память твою присно в песнех почитающих.
Кондак, глас 8:
Все твое умное желание к Богу вперив, тому невозвратно от души последовал еси, в пустыню вселився, и тамо ангельски пожив, многим путь был еси ко спасению: сего ради и Христос тебе прослави, и даром чудес обогати. Темже вси вопием ти: радуйся Дионисие преподобне, пустынный жителю.
* * *
Преподобный Дионисий, в мире Димитрий, родился в 1362 году в окрестностях города Вологды. О его родителях и жизни его до принятия иночества не сохранилось сведений. Он был пострижен Дионисием, игуменом Спасокаменной обители, находившейся на Кубенском озере, и в этой обители подвизался 9 лет. Кубенское озеро названо «Великим» вероятно потому, что из всех озер Вологодского края оно – самое большое.
Поприще – мера расстояния в 690 саженей.
Селение Лучица, называемое иначе «Святая Лука», находилось на берегу Кубенского озера у устьев реки Кубени. Здесь до прихода преподобного Дионисия существовал пришедший в запустение монастырь, и Дионисий его возобновил.
Преподобный Дионисий был рукоположен в иерейский сан ростовским архиепископом Григорием и, по мнению преосвященного Филарета («Жития святых», июнь, стр. 11) еще до окончания постройки храма на Лучице.
Эта церковь построена была в 1403 году. Кубенский князь Димитрий, желая оказать помощь преподобному Дионисию, прислал для ее построение своих мастеров, плотников.
Эта вторая церковь построена была чрез 9 лет после первой, в 1412 году.
Преподобный Дионисий сам писал иконы, так как был искусным художником. До сих пор сохранились иконы, писанные его рукою. Так, в Прилуцком монастыре показывается икона преподобного Димитрия, написанная им; в Кирилло-Белозерском монастыре в иконостасе собора есть образ преподобного Кирилла – тоже его работы и др.
Так назван здесь Покровский монастырь, из которого удалился преподобный.
Этот храм был построен в 1420 году.
Преподобный Дионисий скончался 74 лет от роду в воскресный день 1 июня 1437 года. Московский Собор, бывший в 1547 году при митрополите Макарии, причислил его к лику святых, а в 16 столетии была построена первая церковь во имя его Мощи его почивают под спудом в Сосновецком монастыре в храме во имя святых Дионисия и Амфилохия. В монастыре хранятся две иконы, – одна Покрова, а другая Знамения Божией Матери, – обе по преданию написаны преподобным Дионисием. Наружность преподобного была такая: роста он был низкого и телом весьма худ, голову имел немалую, брови – полукруглые, лицо-продолговатое, щеки – впалые, глаза – кроткие, бороду – до груди, густую, волосы – светлорусые и полуседые.
Весь Христови, т.е. всего себя отдал Христу, все силы свои посвятил исполнению заповедей Христовых.
Всевидящее око, т.е. всевидящий Бог.
Акафист святому преподобному Дионисию, игумену Глушицкому, Вологодскому чудототворцу
Акафист святому преподобному Дионисию, игумену Глушицкому, Вологодскому чудототворцу в формате PDF
Кондак 1
Избранный воеводо воинов духовных, в пустыни обители возградивый и множество инок собравый, святостию жития и чудесы просиявый и Богу добре угодивый, преподобне отче Дионисие! Восхваляем тя с любовию, заступника нашего. Ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, молитвами твоими от всяких нас бед свободи, да зовем ти:
Радуйся, Дионисие, великий чудотворче.
Икос 1
Ангел земный и человек небесный был еси, преподобне отче Дионисие, утаивый от нас по смирению твоему род твой и родители твоя, да уверимся, яко от Бога к нам пришел еси, равноангельнаго жития добрый учителю, приведый ко Господу многия душы человеческия образом жития твоего святаго и учением твоим божественным. Темже ублажаем тя и поем ти сице:
Радуйся, звездо пресветлая, полунощную страну духовно просветившая.
Радуйся, светильниче немерцаяй Божия благодати.
Радуйся, Евангелиа Христова верный послушателю.
Радуйся, яко взем крест твой, во след Христа усердно от юности и до старости маститыя ходил еси.
Радуйся, подвижническое духовное житие возлюбивый.
Радуйся, стопы твоя на путь спасения неуклонно направивый.
Радуйся, усиленно единаго на потребу взыскавый.
Радуйся, блага нетленная и вечная паче тленных и скорогибнущих возжелавый.
Радуйся, тесноту и скорбь иноческаго жития избравый.
Радуйся, сожительства с преподобными искавый.
Радуйся, смирением святым благоукрашенный.
Радуйся, терпением крепким вся искушения вражия отразивый.
Радуйся, Дионисие, великий чудотворче.
Кондак 2
Видев преподобный игумен Дионисий, прозорливыми очесы своими благоплодную доброту душы твоея, преподобне отче, егда пришел еси к нему во обитель Спасо-Каменскую, прият тя с любовию и наставляше богомудре на подвиги духовныя; ты же, преблаженне, вся словеса его слагал еси в сердце твоем, и явился еси добрый ученик добраго учителя, зовый купно с ним Небесному Учителю Христу немолчную песнь: Аллилуиа.
Икос 2
Разумев тя сосуд избран Божия благодати быти, игумен Дионисий возлюби тя, отче преподобне, и постриже во святый иноческий образ, наименовав тя в пострижении именем своим Дионисий, да будеши ему подражатель именем и делы преподобными. Сие воспоминающе, с любовию тебе зовем:
Радуйся, иноче боголюбезный, волю твою воли Божией повинувый.
Радуйся, по Бозе послушание совершенное настоятелю твоему явивый.
Радуйся, за кротость нрава всею братиею любимый.
Радуйся, тяготы ближних твоих с любовию носивый.
Радуйся, во трудех и подвизех иноческих преуспевый.
Радуйся, вся послушания монастырская без ропота исполнявый.
Радуйся, праздность душегубительную возненавидевый.
Радуйся, молитвы и бдения всенощныя возлюбивый.
Радуйся, первый на молитву во храм Божий приходивый.
Радуйся, последний по скончании богослужения из него исходивый.
Радуйся, приметавыйся усердно в дому Божии.
Радуйся, яко душу твою в дом Духу Святому уготовал еси.
Радуйся, Дионисие, великий чудотворче.
Кондак 3
Силою Всевышняго укрепляемый, вся искушения диавольская бодренными молитвами твоими победил еси, отче Дионисие, и в новоначалии иночестем велик подвижник показался еси, о немже игумен Дионисий и братия его радовахуся и славляху Бога, поюще Ему: Аллилуиа.
Икос 3
Имея помысл чист и непорочну душу, и видев себе почитаема в Спасо-Каменстей обители, отче Дионисие, яко смирения рачитель, умыслил еси бежати оттуду в безмолвие пустыни, да не превозношением суетным уловлен будеши. Темже, получив благословение твоего настоятеля, вкупе со другом твоим, преподобным Пахомием, удалился еси из обители в пустынное место, на святую Луку, и тамо безмолвно пребывал еси в постех и молитвах, идеже, аки сретающа тя, земнаго ангела и небеснаго человека, благоумиленно вопием ти:
Радуйся, безмолвия рачителю, пустыню духовно уплодоносивый.
Радуйся, подвижническим житием твоим сию прославивый.
Радуйся, древо благоплодное, при водах пустынных возрастшее.
Радуйся, плоды многия Христу принесый.
Радуйся, сладость безмолвия пустыннаго вкусивый.
Радуйся, постом и воздержанием плоть твою духу покоривый.
Радуйся, молитвами слезными пламень страстей в себе угасивый.
Радуйся, безстрастие благодатное стяжавый.
Радуйся, богомыслием непрестанным ум твой просветивый.
Радуйся, трезвение молитвенное преобретый.
Радуйся, божественнаго имене Иисус Христова немолчный призывателю.
Радуйся, заповедей Христовых ревностный хранителю.
Радуйся, Дионисие, великий чудотворче.
Кондак 4
Буря искушений диавольских не поколеба твоего терпения и мужества в пустыни, преподобне отче, но яко крепкий адамант, не изменился еси от приражений древняго змия человекоубийцы, и сия крепкими молитвами твоими победоносно отразил еси, во смирении глубоцем пребывая и со слезами вопия ко Господу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышим тя, преподобне отче, храм Божий во имя великаго святителя и чудотворца Николаа в пустыне твоей, на святей Луце, люботрудно создавшаго, к немуже во иереа посвящен был еси от руки архиепископа Ростовского Григориа, и яко храмоздатель благословенный и священнотаинник Божия благодати, достойно слышиши от нас сицевая:
Радуйся, храм Божий в души твоей создавый.
Радуйся, жертвы непорочныя Богови принесый.
Радуйся, преподобно и праведно поживый.
Радуйся, дерзновение многое ко Господу стяжавый.
Радуйся, молитвами твоими знамения и чудеса совершаяй.
Радуйся, благодати Божия преисполненный.
Радуйся, блаженный храмоздателю.
Радуйся, обители пустынныя основателю.
Радуйся, многая чада духовная собравый.
Радуйся, ко спасению их добре руководивый.
Радуйся, правило преподобнаго иноческаго жития.
Радуйся, образе богоугождения истиннаго.
Радуйся, Дионисие, великий чудотворче.
Кондак 5
Богомудре управлял еси, отче Дионисие, обителию пустынною на святей Луце, яже крин в пустыни, процвете духовно: обаче, стужив си молвою человеческою, настоятельство в ней вручил еси спостнику твоему, преподобному Пахомию, сам же удалился еси в пустыню глубочайшую, на реку Глушицу, да тамо един Единому Богу возможеши невозбранно пети ангельскую песнь: Аллилуиа.
Икос 5
Видев красоту места пустыннаго в лесной дебри, на реце Глушице, отче преподобне, и слышав на нем звон церковный, познал еси волю Божию, тамо тебе вселитися и обитель возградити; темже помолився со слезами, келию малу под древом черемховым тамо себе построил еси, освятив место оное во обитель во имя Пресвятыя Богородицы, честнаго и славнаго Ея Покрова, идеже мы ныне тя ублажаем и поем:
Радуйся, пустынножителей славо и похвало.
Радуйся, дивный избранниче Божий, дебрь пустынную иноки населивый.
Радуйся, лавру преславную тамо соорудивый.
Радуйся, изрядный слуго Пресвятыя Богородицы.
Радуйся, верный угодниче Сына Ея и Бога.
Радуйся, присный радетелю о душах человеческих.
Радуйся, сотворивый свое спасение труды и молитвами, и иныя томужде научивый.
Радуйся, велий нареченный во Царствии Небеснем.
Радуйся, горлице пустыннолюбивая, Глушицкую дебрь пением молитвенным огласившая.
Радуйся, в пустыни славословии непрестанными Бога славивый.
Радуйся, слез твоих теченьми безплодную землю духовно напоивый.
Радуйся, прозябения богоугодная на ней возрастивый.
Радуйся, Дионисие, великий чудотворче.
Кондак 6
Проповедает пустынная Лавра твоя, отче Дионисие, труды и подвиги твоя, при устроении ея подъятыя, како сооружая в ней храмы Божия, рукама твоима ко труду делателей прикасался еси, иконы же святыя для них благолепно написал еси, искусный иконописец быв. Темже ныне во храмах небесных почиваеши и лицезрения Божия наслаждаешися, зовый всех Творцу со ангелы и святыми: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси яко солнце пресветлое в пустыни Глушицтей, отче Дионисие, и сиянием добрых дел твоих привлекл еси во обитель твою многи ревнители богоугождения истиннаго, иже стекахуся к тебе отвсюду, да руководствуеши их ко спасению; и тако многая чада о Христе стяжал еси, преблаженне, от нихже угодницы Божии, преподобнии ученицы твои, Амфилохий, Макарий, Тарасий и Феодосий, вкупе с тобою в лице святых прославлени суть от Господа. С ними убо тя восхваляем и зовем:
Радуйся, авво богомудрый, инок множество собравый.
Радуйся, даров Святаго Духа сосуде непорочный.
Радуйся, ученики святыя и богоугодныя духовно воспитавый.
Радуйся, купно с ними на небеси и на земли прославленный.
Радуйся, общежитие братское во обители твоей учредивый.
Радуйся, уставы его сам верно всегда хранивый.
Радуйся, послушание имети братии твоей законоположивый.
Радуйся, непослушание в них грозно наказавый.
Радуйся, яко милостыню убогим неоскудно подавал еси.
Радуйся, яко во дни глада во обители твоей многи препитал еси.
Радуйся, татем похитившым достояние обители твоея, не мстивый.
Радуйся, добром за зло им воздавый.
Радуйся, Дионисие, великий чудотворче.
Кондак 7
Хотя враг спасения человеческаго устрашити тя, преподобне отче, привидении своими смущаше тя во время нощныя твоея молитвы, и дважды биением лютым урани твое тело, яко быти на нем язвам многим; обаче ты непоколебим в подвизе твоем пребыл еси, и язвы сия доблественне носил еси, яко воин Иисус Христов и мучеников сострадалец. Темже власть велию на духи нечистыя от Господа получил еси, яко прочее не дерзати им приступити к тебе, внегда пел еси Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новую обитель иноческую в пустыни Сосновецтей возградил еси, преподобне отче, и в ней храм Божий, во имя Предтечи Господня Иоанна, создал еси, в нюже из лавры твоея на безмолвие уединился еси, и заповедал еси, да тамо по кончине твоей погребен будеши, да не запустеет место сие, тобою возлюбленное. Поминающе убо таковое твое о безмолвии рачение и благое ко смерти приуготовление, зовем ти:
Радуйся, маслино благоплодная, в пустыни возрастшая.
Радуйся, елеем добрых дел твоих душы верных умастивый.
Радуйся, древних великих преподобных отец дивный подражателю.
Радуйся, Фиваиды Российския основателю.
Радуйся, до старости маститыя Богу неленостно послуживый.
Радуйся, хлеб сух единожды в день вкушавый.
Радуйся, в посте суровем и молитвах непрестанных всю жизнь твою препроводивый.
Радуйся, покой телесный возненавидевый.
Радуйся, книги и иконы святыя трудолюбно писавый.
Радуйся, сна и отдохновения мало приимавый.
Радуйся, вся творивый во славу Божию и на пользу душевную ближних твоих.
Радуйся, всего себе в жертву благоприятну Богови принесый.
Радуйся, Дионисие, великий чудотворче.
Кондак 8
Странника и пришельца в мире сем помышляя себе быти, преподобне отче, о часе смертнем непрестанно памятовал еси, и могилу себе в Сосновецтей обители твоей рукама ископал еси, над неюже молитвенно плакал еси, воспоминая смерть и суд Божий. Молим тя, угодниче Божий, примером твоим святым научи и ны грешныя не забывати грознаго часа смертнаго, но присно готовитися к нему и благоумиленно пети Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Весь в Бозе быв, преподобне отче, о Бозе и благоугождении Ему беседовал еси со ученики твоими, со слезами умолял их верно хранити заповеди Христовы. Темже, яко возшедый на высоту совершенства духовнаго, видений и откровений божественных сподобился еси, и прозорливства дар свыше получил еси, да и мы тебе поем:
Радуйся, врачу благоискусный недугов душевных.
Радуйся, будущая яко настоящая провидевый.
Радуйся, ангела Божия видети сподобивыйся.
Радуйся, о умножении братии во обители твоей извещение от него приемый.
Радуйся, благоволением Пресвятыя Богородицы осененный.
Радуйся, храм Божий прекрасен во имя Ея Святое соорудивый.
Радуйся, многия храмы Божия не токмо во обителех твоих, но и во окрестных весех люботрудно построивый.
Радуйся, о славословии Божии зело поревновавый.
Радуйся, нищий духом, но многия духовно обогативый.
Радуйся, кроткий сердцем, с ненавидевшими тя мирен бывый.
Радуйся, истинный Христов подобниче.
Радуйся, ангелонравный человече.
Радуйся, Дионисие, великий чудотворче.
Кондак 9
Вси ученицы твои, преподобне отче, горце плакаху, егда собрав их, поведал еси им приближение твоея кончины, и настоятеля им, вместо себе, преподобнаго Амфилохиа поставил еси, заповедав тому блюсти устав общежительный во твоих обителех и верно руководити братию твою ко спасению, да благоприятно поют Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Ветии человечестии не довлеют ко изглаголанию любве твоея святыя, преподобне отче Дионисие, еяже ко учеником твоим преисполнен был еси, егда возлежа на одре смертнем, последнее поучение им сотворил еси, богомудренно увещая их любовь имети между собою и ничтоже предпочитати паче любве Христовы. О сем умиляющеся душами нашыми, вопием ти:
Радуйся, священное главо, Троическою зарею свыше озаренная.
Радуйся, источниче медоточный учения божественнаго.
Радуйся, ученики твоя приискренне возлюбивый.
Радуйся, вся нужная ко спасению им возвестивый.
Радуйся, всю братию твою простивый и благословивый.
Радуйся, посмертныя молитвы твоя им обетовавый.
Радуйся, яко светел и радостен на одре смертнем возлежал еси.
Радуйся, яко благонадежен о спасении твоем был еси.
Радуйся, свято и богоугодно течение земное совершивый.
Радуйся, честно и преподобно о Господе почивый.
Радуйся, яко три дни пред кончиною твоею в совершеннем безмолвии препроводил еси.
Радуйся, яко молитвы богоумиленныя Господеви возносил еси.
Радуйся, Дионисие, великий чудотворче.
Кондак 10
Спасения души твоея и благоустроения святыя обители твоея с плачем просил еси у Господа Иисуса Христа и Пречистыя Его Матере, преподобне отче Дионисие, и извещение благое получил еси от Пресвятыя Богородицы, яко вся просимая тобою исполнена будет, и яко Сама Она будет присная Покровительница и Заступница обители твоея. Темже радостно воспел еси Сыну Ея и Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Царя Небеснаго Христа раб был еси, преподобне отче, во вся дни жития твоего земнаго: темже и кончиною предивною прослави тя Господь, яко истиннаго угодника Своего; светом бо небесным возсия лице твое при исходе твоем, и венец сияяй видим бысть на главе твоей, и вся келия твоя исполнися благоухания, егда предал еси святую душу твою в руце Божии. О сем чудящеся, аки надгробную песнь приносим ти благохваления таковая:
Радуйся, великий угодниче Божий, яко светлою кончиною твоею ученики твоя удивил еси.
Радуйся, яко плачь их утешением духовным изменил еси.
Радуйся, сиротство их духовно вознаградивый.
Радуйся, печаль их благодатно утоливый.
Радуйся, вечноблаженныя жизни наследниче.
Радуйся, нетленныя радости святых сопричастниче.
Радуйся, венценосче, от Христовы десницы увенчанный.
Радуйся, сиянием Трисолнечным озаренный.
Радуйся, во светлостех святых опочивый.
Радуйся, воздаяние трудом твоим тамо получивый.
Радуйся, обители твоея святыя похвало и радование.
Радуйся, Церкве Христовы благодатное украшение.
Радуйся, Дионисие, великий чудотворче.
Кондак 11
Пение погребальное со слезами многими совершаху ученицы твои, преподобне отче, над телом твоим святым, провождающе тя к месту смертнаго твоего упокоения во обитель Сосновецкую: и се абие ста конь, иже гроб твой везяше, и не двигашеся по пути. Сие же видев, преподобный Амфилохий повеле, да иный, любимый тобою конь впряжен будет в колесницу: и той легце довезе тя до могилы; сицевое погребение твое благоговейно воспоминающе, поем Дивному во святых Своих Богу хвалебную песнь: Аллилуиа.
Икос 11
Светоподательный светильник Божия благодати являешися и по смерти, преподобне отче Дионисие, совершая чудеса многая от святаго твоего гроба, от негоже недужнии исцеляхуся, слепии зрение получаху, бесноватии от мучительства диаволя свобождахуся, и всем требующым обильно милость Божия подавашеся. Сего ради вопием ти усердно:
Радуйся, благодатных даров всещедрый подателю.
Радуйся, недугов злых прогонителю.
Радуйся, врачу безмездный и скоропредстательный.
Радуйся, целебниче благодатный.
Радуйся, в сониих и видениих верныя посещаяй.
Радуйся, ближним и дальним помощь твою являяй.
Радуйся, разслабленных укрепителю.
Радуйся, на духи нечистыя крепкий воителю.
Радуйся, от привидений и страхований вражиих многия избавивый.
Радуйся, бесноватых от томления диаволя свободивый.
Радуйся, ходатаю наш присный.
Радуйся, молитвенниче за ны немолчный.
Радуйся, Дионисие, великий чудотворче.
Кондак 12
Благодать Божия, осеняющая святую и многоцелебную раку мощей твоих, преподобне отче Дионисие, и крепкое предстательство твое ко Господу о всех, с верою притекающих ко твоему заступлению, увериша во святости твоей Собор святителей святыя Всероссийския Церкве, иже торжественно к лику святых Божиих тя причтоша и чудотворца преславна тя наименоваша, поюще Богу, тя прославльшему, песнь: Аллилуиа.
Икос 12
Поем подвиги и чудотворения твоя, великий угодниче Божий, прославляем благосердие твое и милость ко всяцей души христианстей, помощи от тебе ищущей, не таим великих благодеяний твоих, явленных и присно являемых тобою верующым и молебно совершающе святую память твою, во псалмех и песнех духовных, сице благоумиленно тебе зовем:
Радуйся, Пресвятыя Владычицы Богородицы всеусердный почитателю.
Радуйся, ангельских ликов собеседниче.
Радуйся, Предтечи Господня пустыннолюбивый подражателю.
Радуйся, патриархов ветхозаветных непорочным житием подобниче.
Радуйся, пророком Божиим прозорливостью равночестный.
Радуйся, апостолом Христовым правою верою единонравный.
Радуйся, святителей богомудрых прехвальный учениче.
Радуйся, мучеников многострадальных в терпении соревнователю.
Радуйся, преподобных светлая красото.
Радуйся, праведных сонаследниче.
Радуйся, всех святых присный друже.
Радуйся, Дионисие, великий чудотворче.
Кондак 13
О великий угодниче Божий и преславный чудотворче, преподобне отче Дионисие! Вонми гласу молений и пений наших, в похвалу тебе приносимых, и умоли Господа Бога избавити нас от геены огненныя и сподобити блаженства святых, да купно с тобою вопием Ему во веки: Аллилуиа.
Сей Кондак читается трижды, затем Икос 1 и Кондак 1.
Молитва преподобному Дионисию Глушицкому
О священная главо, предивный подвижниче, преславный чудотворче, преподобне и богоносне отче Дионисие! К тебе прибегаем с верою и молимся с любовию от души: помолися за ны грешныя ко Господу, Воздателю и Промыслителю нашему, и испроси нам от Него великия и богатыя милости: здравие, благоденствие, земли плодоносие, воздуха благорастворение, мирное и безмятежное во благочестии житие, веры Православныя умножение, обители твоей святей благоустроение, и всем подвизающымся в ней и на поклонение приходящым милость Божию и спасение; и паки молим испросити у Господа: страждущую страну Российскую от лютых безбожник и власти их да свободит, и да возставит престол православных правителей; верных рабов Его, в скорби и печали день и нощь вопиющих к нему, многоболезный вопль да услышит и да изведет от погибели живот наш, и паки припадающе к тебе, яко чада твоя, отца нам суща, просим: святыми молитвами твоими приведи нас в тихое пристанище жизни вечныя, и сподоби нас житие сие временное благочестно и богоугодно скончати, мирную христианскую кончину получити и унаследовати Царствие Небесное, человеколюбием, благостию и милостию Отца, и Сына, и Святаго Духа, в Троице славимаго Бога, и твоим святым заступлением, во веки веков. Аминь.
Молитва иная преподобному Дионисию Глушицкому
О великий Христов угодниче, святый и многомощный наш предстателю и всея северныя Вологодския страны небесный покровителю, преподобне и преблаженне отче Дионисие! Ты на Небеси Престолу Пресвятыя Троицы со ангелы предстоиши, зде же на земли, во всечестнем сем храме, святыми мощами твоими почиваеши, и данною ти силою свыше благодатию многоразличныя совершаеши чудеса, недужным исцеления подавая; ты святыя и преподобныя ученики стяжал еси на месте сем, Амфилохиа, Макариа, Тарасиа и Феодосиа, с нимиже ныне радости нетленныя во обителех небесных наслаждаешися и на многомощныя молитвы за нас грешных сия вкупе с тобою подвизаеши. Призри убо милостивно на предстоящыя честней раце твоей люди, умиленно молящыяся и просящыя от тебе помощи и заступления. Простри молитвенно ко Господу Богу преподобнеи твои руце, и яко имеяй велие к Нему дерзновение, испроси нам от Него оставление согрешений наших вольных и невольных; в болезнех страждущым даруй исцеление, скорбящым утешение низпосли, бедствующым скорую помощь твою подаждь, всем же чтущым тя помилование и спасение и во всем благом благое поспешение исходатайствуй: да твоим святым предстательством получивше благодать и милость от Господа, Царствие Небесное унаследуем, и вкупе с тобою и со ученики твоими прославим великое человеколюбие Триединаго Бога, Отца и Сына, и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.
Молитва третья преподобному Дионисию Глушицкому
О добрый наш пастырю и наставниче, святыя обители сея приснопоминаемый первоначальниче и основателю, преподобный отче Дионисие! Памятующе любовь твою ко учеником твоим и твое попечение о их душевнем спасении, припадаем ти и молимся: помози и нам грешным, святыми молитвами твоими, покаянием очиститися от грех наших и достойным явитеся помилования и прощения от Господа и Создателя нашего; соблюди предстательством твоим святую обитель твою и всю страну Православно-Российскую невредимы от всякаго зла, и вся люди, жительствующыя во обители твоей и на поклонение к тебе приходящыя во оную, осени небесным твоим благословением, и в скорбех, бедах и болезнех утешение, избавление и исцеление молитвенно им подаждь: да благодарно славим и величаем Господа, Дивнаго во святых Своих, чрез тебе нам благодетельствующаго и дивно в тебе прославльшагося, Отца и Сына, и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.
Тропарь Дионисию и Амфилохию Глушицким
глас 8
Свети́льницы све́тлыя я́вльшеся,/ добро́ту земну́ю му́дренно оста́вльше,/ и идо́ша во вну́треннюю пусты́ню, ку́пно с Диони́сием Амфило́хие,/ смире́ние и вся́кую доброде́тель извыко́ша, и обрето́ша безсме́ртие,/ посто́м и бде́нием и про́чим воздержа́нием себе́ принося́ Христу́,/ и ны́не на Небесе́х Престо́лу Христо́ву предстоя́,/ моли́теся, отцы́ Богому́дрии, Диони́сие и Амфило́хие,/ умири́ти мир и спасти́ся душа́м пою́щих вас,/ согреше́нием оставле́ние дарова́ти,// чту́щим всечестну́ю па́мять ва́шу.
Тропарь Дионисию, игумену Глушицкому
глас 1
Боже́ственною любо́вию от ю́ности распала́емь,/ Диони́сие преподо́бне,/ вся, я́же в ми́ре кра́сная, возненави́дев,/ Христа́ еди́наго возлюби́л еси́/ и Сего́ ра́ди во вну́треннюю пусты́ню всели́лся еси́,/ со зверьми́ живы́й, весь Христо́ви./ Отону́дуже и Всеви́дящее О́ко, твоя́ труды́ ви́дев,/ да́ром чуде́с и по преставле́нии обогати́л тя есть./ Те́мже вопие́м ти:/ моли́ непреста́нно о всех нас,/ честну́ю па́мять твою́ при́сно// в пе́снех почита́ющих.
Перевод: Любовью к Богу с юности разжигаем, Дионисий преподобный, все земные блага возненавидев, Христа единого ты возлюбил и ради Него поселился во внутреннюю пустынь, и жил со зверями, весь Христов. Поэтому Всевидящее Око, увидев твои труды, по преставлении обогатил тебя даром чудотворений. Потому взываем к тебе: «Моли непрестанно обо всех нас, почитаемую твою память всегда в молитвенных песнопениях прославляющих».
Канон преподобному Дионисию Глушицкому
Минея, 1 Июня, Канон преподобного
Глас 8
Песнь 1
Ирмос: Колесницегоние́теля фарао́ня погрузи́/ чудотворя́й иногда́/ Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в/ и раздели́в мо́ре,/ Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́,/ песнь Бо́гови воспева́юща.
Припев: Преподо́бне о́тче Диони́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Озаре́нием Свята́го Ду́ха озари́ благоче́стно любо́вию пе́сньми восхваля́ющих тя,/ по́стников похвало́, мона́шествующих сла́во, пусты́ни украси́телю,/ благоче́стия учи́телю, Диони́сие.
Припев: Преподо́бне о́тче Диони́сие, моли́ Бо́га о на́с.
От ю́ности жела́ние к Бо́гу возложи́в,/ и к Не́му, ра́дуяся, возше́л еси́, име́я все твое́ помышле́ние,/ взыгра́ние пло́ти и страсте́й нахожде́ние воздержа́нием умертви́л еси́,/ Диони́сие прехва́льне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Попра́в зми́я, того́ се́ти легко́ прелете́л еси́,/ кри́лы благоче́стия впери́вся, о́тче:/ живо́т бо, ра́дуяся, объя́л еси́ от са́да кре́стнаго, блаже́нне Диони́сие.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Уста́ви неуста́вное помышле́ние смуще́ния,/ Пречи́стая Де́во, Ма́ти Бо́жия,/ к Сы́ну Твоему́ направля́ющи движе́ния.
Песнь 3
Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние/ притека́ющих к Тебе́, Го́споди,/ Ты еси́ свет омраче́нных,/ и пое́т Тя дух мой.
Припев: Преподо́бне о́тче Диони́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Во све́те невеще́ственне и мы́сленне,/ от печа́лей веще́ственных восте́к к Небе́сным невеще́ственным чино́м,/ преподо́бне, моли́твами твои́ми нас просвети́.
Припев: Преподо́бне о́тче Диони́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Воздержа́ния сла́дость иска́пав, отри́нул еси́ го́ресть страсте́й,/ те́мже па́че ме́да и со́та наслади́л еси́, о́тче, чу́вствия на́ша.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Возше́д на высоту́ доброде́телей, до́лу влеку́щия оплева́л еси́ сла́сти,/ сла́дость показа́вся спасе́ния, о́тче преподо́бне,/ ста́ду твоему́ проси́ грехо́в оставле́ния.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Прему́дрость и Сло́во О́тчее несказа́нно родила́ еси́,/ души́ моея́ лю́тую исцели́ я́зву и серде́чную боле́знь утоли́.
Седален, глас 3
Сою́зом любве́ привяза́вся Христу́, земна́я же и мимотеку́щая возненави́дев,/ пусты́нное озлобле́ние усе́рдно подъя́л еси́,/ бесо́вская же ополче́ния и их многоко́зненную си́лу до конца́ посрами́л еси́,/ и Подвигополо́жник Христо́с дарова́нием чуде́с обогати́ тя./ Те́мже тя почита́ем, Диони́сие Богому́дре.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Я́ко невозде́ланная, Де́во, лоза́, красне́йший Грозд прозябла́ еси́,/ источа́ющ нам вино́ спасе́ния, всех веселя́щее ду́ши же и телеса́./ Те́мже, я́ко вину́ Тя до́брых блажа́ще при́сно, со А́нгелы вопие́м Ти:/ ра́дуйся, Благода́тная.
Песнь 4
Ирмос: Ты моя кре́пость, Го́споди,/ Ты моя́ и си́ла,/ Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование,/ не оста́вль не́дра Отча/ и на́шу нищету́ посети́в./ Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколюбче.
Припев: Преподо́бне о́тче Диони́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Душе́вное очища́я чу́вство и разширя́я Боже́ственными виде́нии,/ Боже́ственных дарова́ний сподо́бился еси́, Богоблаже́нне,/ к ра́це моще́й Твои́х притека́ющим, Диони́сие преподо́бне, подае́ши ско́рое исцеле́ние.
Припев: Преподо́бне о́тче Диони́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Зако́ном Бо́жиим повину́яся, преподо́бне,/ к смотре́нию безпло́тных и мы́сленных твое́ худо́жество упра́вил еси́,/ преходя́ вы́ну от сла́вы в сла́ву, от си́лы, о́тче, в си́лу.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Богоуго́дно пожи́в,/ пусты́ни, я́ко гра́ды, сотвори́л еси́ потре́бны и душеполе́зны,/ исто́чник исцеле́ний пролива́я ве́рою покланя́ющимся ра́це моще́й твои́х.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Новора́сленный безсме́ртия рай и красе́н вои́стинну показа́лася еси́, Де́во:/ дре́во бо жи́зни в Тебе́ насади́ся богонача́льно,/ е́же, во чре́ве Твое́м нося́щи, родила́ еси́,/ всем иска́пающее спасе́ния наде́жду, ве́рно, Богоро́дице, испове́дающим Тя.
Песнь 5
Ирмос: Вскую мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго?/ Но обрати́мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Припев: Преподо́бне о́тче Диони́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Угаси́в пла́мень страсте́й росо́ю подвиго́в твои́х,/ о́тче блаже́нне Диони́сие,/ бога́тно вжегл еси́ огне́м любве́ ве́ры воздержа́ния свети́льник,/ просвеще́ние безстра́стия, и сын дне яви́лся еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Диони́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Ве́ры грозд Боже́ственным де́ланием, о́тче, воспита́л еси́,/ и, в точи́лех поста́вив, изгне́л еси́ боле́зньми поще́ния,/ и ча́шу напо́лнил еси́ духо́вную воздержа́ния,/ весели́ши сердца́ ста́да твоего́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
До́блественне претерпе́в бие́ния неви́димых враго́в,/ показа́лся еси́ столп непоколеби́мь,/ утвержда́я ста́до твое́ па́лицею Боже́ственною, словесы́ медото́чными,/ блаже́нне Диони́сие преподо́бне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Еди́на ро́ждши де́вою, едина муженеиску́сная яви́лася еси́, Всенепоро́чная,/ во утро́бе Сло́во О́тчее прие́мши Безнача́льное,/ млеко́м дои́ши, Чи́стая, чу́до стра́шно!/ Де́вствуеши и зако́ны обновля́вши естества́.
Песнь 6
Ирмос: Очи́́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя́,/ низ глубины́ зол возведи́, молю́ся,/ к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.
Припев: Преподо́бне о́тче Диони́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Исцеле́ний ре́ки источа́еши, стра́сти земноро́дных боже́ственно очища́еши,/ ра́дующеся ве́рою,/ восхваля́ем твоя́ по́двиги, чу́дне.
Припев: Преподо́бне о́тче Диони́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Зако́нно от всех Соде́теля десни́цею венча́лся еси́, преподо́бне Диони́сие,/ Небе́сный граждани́не, А́нгелом равностоя́телю.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Нетле́ннаго и Боже́ственнаго пребыва́ния и непости́жных наслажда́яся ны́не благи́х,/ А́нгелом собеседниче, Диони́сие Богому́дре, восхваля́ющие тя спаса́й.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Бо́га ро́ждши, вся́кия тва́ри, Влады́чице,/ я́ко вои́стинну еди́на, Богоро́дице, превы́шши яви́лася еси́.
Кондак, глас 8
Все твое́ у́мное жела́ние к Бо́гу впери́в,/ Тому́ невозвра́тно от души́ после́довал еси́, в пусты́ню всели́вся,/ и, та́мо а́нгельски пожи́в, мно́гим путь был еси́ ко спасе́нию;/ сего́ ра́ди и Христо́с тебе́ просла́ви и да́ром чуде́с обогати́./ Те́мже вси вопие́м ти:/ ра́дуйся, Диони́сие преподо́бне, пусты́нный жи́телю.
Икос
Храм Бо́гу я́ко вои́стинну себе́ соде́лав, о́тче,/ и Вы́шнего Иерусали́ма яви́вся граждани́н,/ Боже́ственными доброде́тельми твои́ми безпло́тных че́сти сподо́бился еси́./ Те́мже и мы зря́ще чудеса́, похвале́нию досто́йная,/ я́же удивля́ют нас и науча́ют тебе́ зва́ти такова́я:/ ра́дуйся, благочести́ваго отца́ о́трасль и ма́тере благогове́йный ветвь./ Ра́дуйся, целому́дрия сто́лпе,/ и́мже бесо́вская шата́ния искорени́шася./ Ра́дуйся, свети́льниче многосве́тлый./ Ра́дуйся, я́ко увяди́л еси́ плотска́я мудрова́ния./ Ра́дуйся, пусты́ни до́брое прозябе́ние./ Ра́дуйся, пра́ведных Боже́ственное наслажде́ние./ Ра́дуйся, я́ко презре́л еси́ теку́щая и тле́нная./ Ра́дуйся, я́ко на Небесе́х со А́нгелы живе́ши./ Ра́дуйся, я́ко мона́шествующих изве́стное пра́вило./ Ра́дуйся, леня́щихся к Бо́гу дерзнове́ние./ Ра́дуйся, исто́чниче чуде́с богото́чный./ Ра́дуйся, честны́й Ду́ха сосу́де, наста́вниче на́шего спасе́ния./ Ра́дуйся, Диони́сие преподо́бне, пусты́нный жи́телю.
Песнь 7
Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́йческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Диони́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Вре́менная отложи́в, ве́чными украси́лся еси́,/ со А́нгелы лику́еши, я́ко а́нгельское пожи́в житие́, с ни́миже пое́ши:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Диони́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Непреста́нно мо́лим, Диони́сие Богому́дре,/ о ста́де твое́м приле́жно моли́ся,/ тебе́ на моли́тву призыва́ющих, и плоды́ принося́щих, и любо́вию пою́щих:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
В зла́це Вы́шнего Ца́рствия ста́до твое́, о́тче, воспита́л еси́/ и жезло́м уче́ний упа́сл еси́ ве́рно пою́щия:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Изба́ви нас, Христе́, от страсте́й, и бед, и обстоя́ний, и неду́гов многообра́зных/ моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере и преподо́бнаго Диони́сия, взыва́ющих:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Песнь 8
Ирмос: Царя́ Небе́снаго,/ Его́же пою́т во́и А́нгельстии,/ хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Диони́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Столп тя одушевле́н я́ко вои́стинну и о́браз воздержа́ния, о́тче, стяжа́вшее,/ вси твою́, Диони́сие, па́мять почита́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Диони́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Собо́р ра́дуется мона́шеский, и лику́ет преподо́бных сонм,/ с ни́миже пра́ведных вене́ц досто́йно восприя́л еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Укра́шен доброде́тельми, в неве́стнице неизре́ченныя сла́вы возле́гл еси́,/ песнь воспева́я Христу́ во ве́ки вся.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Поглоще́на боле́зньми и па́дша возста́ви, Богома́ти,/ я́ко да Тя сла́влю во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Чи́стую сла́вно почти́м,/ лю́дие, Богоро́дицу,/ Огнь Божества́ прии́мшую во чре́ве неопа́льно,/ пе́сньми велича́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Диони́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Неду́гующих в паде́нии врач от Бо́га показа́лся еси́, и очи́стник, блаже́нне,/ и прогони́тель лука́вых духо́в, Богоно́се Диони́сие,/ тем тя вси велича́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Диони́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Яко тле́нно жили́ще, зе́млю оста́вив, о́тче, всели́лся еси́в зе́млю кро́тких/ и с ни́ми ра́дуешися, Боже́ственнаго наслажда́яся, о́тче, сия́ния.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Неукло́нен к ве́ре преде́л/ и образ воздержа́ния иму́ще по́двиги твоя́к Зижди́телю вои́стинну,/ пе́сньми тя велича́ем.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: В Тя всели́вся, Всенепоро́чная,/ пе́рвее родонача́льныя злообра́зно запе́ншаго/ человекоуби́йцу низложи́ Роди́выйся и всех нас спасе́.
Светилен
Пристра́стия мирска́го, я́ко от скве́рны, уклони́лся еси́,/ разу́мнаго Со́лнца светоза́рная луча́возсия́,/ свети́льник многосве́тлый, пусты́нное воспита́ние и чистоты́ оби́телище,/ Христо́вы добро́ты я́сно зря,/ Его́же сия́нием ум твой озари́л еси́/ и сла́вою обогати́лся еси́ Небе́сною, Диони́сие сла́вне./ Мо́лим тя, в ми́ре сохране́ным бы́ти па́мять твою́ почита́ющим.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Я́ко иму́щи милосе́рдие и ми́лость ве́лию,/ при́зри, Препе́тая Богоро́дице Де́во, на мое́ смире́ние,/ и страсте́й молву́, и собла́зн жития́ разори́, Отрокови́це,/ и огня́ гее́нскаго изба́ви мя моли́твами Твои́ми.
Вернуться к списку