- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Мученик Агафоник Никомидийский, Силиврийский
Мученики Агафоник, Зотик и иные с ними
Мученики Агафоник, Зотик, Феопрепий (Боголеп), Акиндин, Севериан, Зинон и прочие приняли смерть за Христа во время правления императора Максимиана (284–305). Мученик Агафоник происходил из знатного рода Гиппасиева, жил в Никомидии. Сведущий в Священном Писании, он обратил к вере во Христа многих язычников, в том числе и самого первенствующего члена Сената (принцепса). Комит Евтолмий, посланный в Понтийскую (Причерноморскую) страну, в местности Карпен распял учеников христианина Зотика, отказавшихся принести жертву идолам, а самого Зотика взял с собой. В Никомидии Евтолмий схватил мученика Агафоника (с принцепсом), Феопрепия, Акиндина и Севериана. После истязаний Евтолмий повел мучеников во Фракию на суд императора, но по дороге, в местности Потама, умертвил мучеников Зотика, Феопрепия и Акиндина, которые не могли далее идти за колесницей правителя из-за полученных ими во время истязаний ран. Мученик Севериан был умерщвлен в Халкидоне, а мученик Агафоник с другими усечены мечом, по приказу императора, в Силиврии.
Мощи мученика Агафоника в церкви в честь его имени в 1200 году в Константинополе видел русский паломник Антоний. В ХIV веке архиепископ Силиврийский Филофей посвятил мученику Агафонику похвальное слово.
Память святых мучеников: Агафоника, Зотика, Феопрепия, Акиндина, Севириана и прочих с ними
Память 22 августа
Мученик Христов Агафоник жил в Никомидии 5176 в царствование императора Максимиана 5177 ; он отвращал эллинов от поклонения идолам и приводил их ко Христу; на мучения он взят был комитом 5178 Евтолмием. Когда этот комит, посланный императором в понтийскую страну для мучения христиан, плывя на корабле, прибыл на место, называемое Карпин, то нашел там святого Зотика вместе с учениками, исповедовавших Христа; учеников его комит Евтолмий осудил на смерть крестную, святого же Зотика он взял с собою. Возвратившись в Никомидию, он взял некоего Приципса, наученного святой вере христианской святым Агафоником; связав его, вместе с Агафоником, Зотиком и прочими христианами, среди коих были Феопрепий, Акиндин и Севириан, повел всех во Фракию, куда прибыл и сам император, дабы здесь предать всех мучениям. Когда святые находились в стране, называемой Потама, комит предал смерти святого Зотика, Феопрепия и Акиндина, ибо они уже не могли идти по причине ранее полученных ран и язв; пришедши же в окрестности Халкидона 5179 , комит предал смерти святого Севириана, дерзновенно исповедавшего Христа; прочих же мучеников, вместе со святым Агафоником, повел в Византию и здесь некоторое время мучил их; потом прибыл вместе с ними в Слимврию, на место, называвшееся Аммус, – ибо здесь пребывал Максимиан; здесь святой мученик Агафоник, а также и все христиане, приведенные с ним из Никомидии, были в последний раз истязаны и мучены, после чего были осуждены на смерть и усечены, пострадав за имя Христа, Бога нашего 5180 .
Кондак, глас 1:
Звание благое стяжав богомудре, мужей лукавых отвратился еси веры, не убоявся мук Агафониче славне. Темже благим был еси наследник, и приял еси со страждущими с тобою достойныя венцы.
* * *
Никомидия – город в северо-восточном углу залива, образуемого Мраморным морем. Он был построен в 264 г. до Р. Х. и свое имя получил от вифинского царя Никомеда I. На месте древней Никомидии находится теперь город Исмид.
Максимиан Геркул, носивший титул Августа, был соправителем Диоклетиана и управлял западною половиною римской империи с 285 г. по 305 г.
Комит – царский телохранитель, сборщик податей в царскую казну, градоначальник; в данному случае под словом комит разумеются градоначальники.
Халкидон или, правильнее, Калхедон – первоначально мегарская колония на берегу Мраморного моря. При христианских императорах Халкидон был столицей малоазийской области Вифинии. В истории христианской Церкви Халкидон замечателен как место IV Вселенского собора, созванного в 451 г. императором Маркианом.
Кончина святых мучеников последовала в кон. III в. или нач. IV в.
Канон святому мученику Агафонику Никомидийскому
Минея, 22 Августа, Канон мученика
Глас 1
Песнь 1
Ирмос: Песнь побе́дную пои́м вси Бо́гу,/ сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою/ и спа́сшему Изра́иля,/ я́ко просла́вися.
Припев: Святы́й му́чениче Агафони́че, моли́ Бо́га о на́с.
Ублажи́, свя́те, озло́бленную ду́шу мою́ страстьми́,/ благ быв Блага́го Бо́га подража́тель,/ и сло́во даждь честну́ю сла́вити па́мять твою́.
Припев: Святы́й му́чениче Агафони́че, моли́ Бо́га о на́с.
Зна́емь Ве́дущему вся, му́чениче, был еси́, Богодохнове́нне,/ и сего́ воплоще́ние пред язы́ки пропове́дал еси́,/ плотски́я не убоя́вся сме́рти.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Возста́вил еси́ сло́вом твои́м па́дшия/ и воста́ния о́бщники показа́л еси́/ и све́тлости ве́чныя благоче́стно, му́чениче пребога́те.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Чуде́с Превы́ше ве́лие чу́до, Чи́стая, рождества́ Твоего́ зри́тся:/ ражда́еши бо в подо́бии пло́ти бы́вша Христа́/ кроме́ преложе́ния и смешения.
Песнь 3
Ирмос: Да утверди́тся се́рдце мое́ в во́ли Твое́й, Христе́ Бо́же,/ И́же над вода́ми Не́бо утвержде́й второ́е/ и осно́вавый на вода́х зе́млю, Всеси́льне.
Припев: Святы́й му́чениче Агафони́че, моли́ Бо́га о на́с.
Суему́дренный ласка́нии тя ле́стно укра́сти наде́яшеся:/ осуети́ся же его́ су́етное мудрова́ние,/ утвержде́ну тебе́ на ка́мени нело́жныя, му́чениче, ве́ры.
Припев: Святы́й му́чениче Агафони́че, моли́ Бо́га о на́с.
Преплы́в пучи́ну ран и боле́зней телесе́ правле́нием Христо́вым, му́чениче Агафони́че,/ устреми́лся еси́ к приста́нищем мы́сленным, ра́дуяся.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Сече́ния и терза́ния телесе́ на мя да прии́дут днесь,/ мечи́, и сковрады́, и огнь, и зве́рие, и сме́рть, не убою́ся, –/ вопия́л еси́, страда́льче Агафони́че.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: По естеству́ Неопи́санный, вообра́жся из Тебе́,/ на́ше описа́ние плотски́ прия́т, Влады́чице,/ в существа́х и хоте́ниих сугу́бых познава́емь.
Седален, глас 8
Крове́й твои́х струя́ми мы́сленнаго фарао́на удави́в с во́и его́, сла́вне,/ к земли́ преше́л еси́, иде́же кро́тцыи живу́т и му́ченицы вси,/ нетле́ния вене́ц прие́м, досточу́дне./ Те́мже источа́еши ве́рным исцеле́ния, и уставля́еши стра́сти,/ и отгоня́еши ду́хи лука́выя, страда́льче Агафони́че,/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Песнь 4
Ирмос: Ду́хом прови́дя, проро́че Авваку́ме, Словесе́ воплоще́ние,/ пропове́дал еси́, вопия́:/внегда́ прибли́житися ле́том – позна́ешися,/ внегда́ приити́ вре́мени – пока́жешися./ Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Припев: Святы́й му́чениче Агафони́че, моли́ Бо́га о на́с.
Вшел еси́ в му́ченическое суди́лище, му́дре,/ ору́жием Боже́ственныя ве́ры све́тло огради́вся:/ спле́тся же со враго́м, держа́вно сего́ победи́в,/ ́еси́ под нозе твои́, му́чениче страда́льче Агафони́че.
Припев: Святы́й му́чениче Агафони́че, моли́ Бо́га о на́с.
Му́дростию твои́х слове́с и дел свяще́нных Боже́ственными показа́нии,/ устраши́л еси́ враги́, наде́ющияся терпели́вное ума́ твоего́ победи́ти/ и к пре́лести привлещи́, му́чениче Христо́в Агафони́че.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Огне́м всесоже́г любве́ Боже́ственный твой ум, сла́вне,/ огня́ супоста́т не устраши́лся еси́,/ но возже́г, я́коже угль, безбо́жия запали́л еси́ хвра́стие,/ му́чениче свяще́нне Агафони́че.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: На хребте́х е́здяй, Чи́стая, Херуви́мских,/ вопло́щся я́ко Челове́к из Тебе́ боголе́пно,/ во Твои́х объя́тиях седи́т, я́коже Младе́нец, и младе́нствует,/ младоу́мнаго дре́вле бы́вша спа́саяй первозда́ннаго.
Песнь 5
Ирмос: Све́тлый нам возсия́й Свет Присносу́щный,/ у́тренюющим о судьба́х за́поведей Твои́х,/ Влады́ко Человеколю́бче, Христе́, Бо́же наш.
Припев: Святы́й му́чениче Агафони́че, моли́ Бо́га о на́с.
Зако́ном проти́вился еси́ губи́теля зако́ном спаси́тельным,/ я́ко му́ченик зако́нен, сла́вне,/ Законода́вца и все́ми влады́чествующаго Христа́ Бо́га на́шего.
Припев: Святы́й му́чениче Агафони́че, моли́ Бо́га о на́с.
Све́тел и пресла́вен му́ченик быв, Агафони́к ны́не ублажа́ется,/ с Небе́сными всегда́ си́лами све́тло ра́дуяся.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Па́че е́же жи́ти, умре́ти изво́лил еси́, сла́вне,/ я́ко да бу́дущую при́сно и ве́чнующую жи́знь приобря́щеши./ Те́мже мечу́ секу́щему вы́ю подклони́л еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Твоя́ чудеса́ прови́дя Боже́ственным Ду́хом, Иса́ия взыва́ше:/ се во чре́ве прии́меши Невмести́маго, воплоща́ема, Чи́стая.
Песнь 6
Ирмос: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́:/ живо́т мой, Бла́же, свободи́ из тли/ и спаси́ мя, Спа́се ми́ра, зову́ща: Сла́ва Тебе́.
Припев: Святы́й му́чениче Агафони́че, моли́ Бо́га о на́с.
Тьмочи́сленное мно́жество ефио́п мы́сленных победи́л еси́, му́дре, не́мощию плотско́ю/ и соеди́нился еси́ со тьма́ми свяще́нных слуг.
Припев: Святы́й му́чениче Агафони́че, моли́ Бо́га о на́с.
Ше́ствовал еси́ му́жески муче́ния путь/ и утесни́л еси́ пути́ зло́бы, страда́льче,/ и дости́гл еси́ простра́нная селе́ния Небе́сная.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Просве́щся, я́коже зла́то, в горни́ле лю́тых страда́ний,/ Христо́в Агафони́че му́дре, изображе́ние яви́лся еси́,/ в Боже́ственных положе́н сокро́вищах.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Де́вствуеши, я́коже пре́жде, и ро́ждши Христа́,/ млеко́м пита́еши всем пи́щу даю́щаго, Чи́стая, пресла́вно:/ ди́вно чу́до и непостижи́мо.
Кондак, глас 1
Зва́ние благо́е стяжа́в, Богому́дре,/ муже́й лука́вых отврати́лся еси́ ве́ры,/ не убоя́вся мук, Агафони́че сла́вне,/ те́мже благи́м был еси́ насле́дник/ и прия́л еси́ со стра́ждущими с тобо́ю/ досто́йныя венцы́.
Икос
Блага́го и Человеколю́бца моли́, Агафони́че всему́дре, ублажи́ти озлобле́ние моего́ се́рдца/ и дарова́ти ми сло́во, е́же досто́йно пе́ти твоя́ по́двиги:/ ка́ко пострада́л еси́ по ве́ре Христа́ Бо́га на́шего,/ ка́ко всю́ду сматря́еши, я́коже па́стырь, му́чениче,/ и, во́лки отгна́в, наста́вил еси́ ста́до твое́ к земли́ и́стинней, вопия́ со дерзнове́нием:/ я́ко о́вцы вмени́хомся заколе́ния./ Те́мже умре́м, да прии́мем нетле́нныя венцы́.
Песнь 7
Ирмос: Су́щим в пещи́ о́троком Твои́м, Спасе,/ не прикосну́ся, ниже́ стужи́ огнь./ Тогда́ трие́, я́ко еди́неми усты́, поя́ху/ и благословля́ху, глаго́люще:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Припев: Святы́й му́чениче Агафони́че, моли́ Бо́га о на́с.
Небе́сныя сла́вы о́бщник был еси́, вся, я́же на земли́, ми́мо тек/ и от души́ Небесе́ и земли́ Влады́ку возлюби́в, сла́вне,/ те́мже почита́ем твою́ святу́ю па́мять ве́рно.
Припев: Святы́й му́чениче Агафони́че, моли́ Бо́га о на́с.
После́дуя стра́сти Христо́ве, источи́вшаго всем безстра́стие ве́рным,/ претерпе́л еси́ поноше́ние, и ско́рби, му́чениче, и сме́рть непра́ведную,/ мече́м твое́й главе́ отсе́чене бы́вши, с ра́достию.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ме́ртвым ка́пищем че́сти ника́коже пода́л еси́, че́ствуя безсме́ртнаго Бо́га,/ нас ра́ди ме́ртва я́вльшася и льсти́ваго кре́пость умори́вша./ Те́мже жи́знь и́стинную улучи́л еси́, му́чениче му́дре.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Бог из Тебе́ бысть Челове́к, смеше́нием, Чи́стая, обожи́в челове́чество/ и о́бщники естества́ Боже́ственнаго сотво́рь, Тебе́ блажа́щия,/ в жена́х вои́стинну благослове́нная, Чи́стая.
Песнь 8
Ирмос: Его́же ужаса́ются А́нгели и вся во́инства,/ я́ко Творца́ и Го́спода,/ по́йте, свяще́нницы, просла́вите, о́троцы,/ благослови́те, лю́дие,/ и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Святы́й му́чениче Агафони́че, моли́ Бо́га о на́с.
От ме́ста влачи́м на ме́сто, страда́льче,/ зе́млю освяти́л еси́ стопа́ми твои́ми,/ и, прекло́нь вы́ю мечу́ секу́щему,/ пло́ти отлучи́лся еси́ и Бо́гу соеди́нился еси́.
Припев: Святы́й му́чениче Агафони́че, моли́ Бо́га о на́с.
Бие́ния вся́кая и му́ки плотски́я преоби́дел еси́, жела́нием опаля́емь Бо́жиим,/ и, ра́дуяся, совокупи́лся еси́, по́двиг до́брый твой сконча́в, Вы́шним тьмам.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Кре́пость низложи́ся безпло́тнаго врага́,/ плотско́ю не́мощию му́ченицы Христо́вы победи́ша сего́,/ укрепля́еми всеси́льною кре́постию Влады́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ски́нию Тя, и Трапе́зу, и Боже́ственный Киво́т,/ и Ста́мну, вмести́вшую Ма́нну жи́зни, и святу́ю Го́ру имену́ем,/ Де́во Мари́е, при́сно благослове́нная.
Песнь 9
Ирмос: Светоно́сный о́блак, во́ньже всех Влады́ка,/ я́ко дождь с небесе́ на руно́, сни́де/ и воплоти́ся нас ра́ди,/ быв Челове́к, Безнача́льный,/ велича́ем вси я́ко Ма́терь Бо́га на́шего Чи́стую.
Припев: Святы́й му́чениче Агафони́че, моли́ Бо́га о на́с.
Во святы́х ли́цех свяще́нных апо́стол, и во дворе́х страда́льцев,/ и преподо́бных ста́дех, и со проро́ки причте́н, му́дре Агафони́че,/ ра́дуяся с ни́ми, Тро́ице венцено́сец ны́не предстои́ши све́тло.
Припев: Святы́й му́чениче Агафони́че, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко чу́дна ре́вность твоя́, я́ко тверда́ твоя́ ве́ра,/ я́ко блага́ я́же к Бо́гу твоя́ наде́жда, му́чениче,/ я́ко светоза́рна твоя́ жи́знь,/ я́ко благода́ти испо́лнена сме́рть,/ безсме́ртныя тя сла́вы, страстоно́сче, сотвори́ прича́стника.
Припев: Святы́й му́чениче Агафони́че, моли́ Бо́га о на́с.
Тя, Христо́ва а́гнца, свяще́нное заколе́ние, страда́лец добро́ту,/ чуде́с исто́чника, Це́ркви кра́сное, Богому́дре, украше́ние,/ утвержде́ние ве́рных, восхваля́ем по до́лгу, Агафони́че му́дре.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Всесвята́я твоя́ па́мять, освяща́ющая мир,/ ны́не прии́де нам, всесла́вный му́чениче,/ в не́йже мо́лимся улучи́ти твое́ заступле́ние, почита́юще тя любо́вию, Агафони́че,/ я́ко Сло́ва блага́го уго́дника.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Грехолюби́вый нрав, и неиспра́влено житие́,/ и гре́шну ду́шу, и се́рдце оскверне́но име́я, блу́дный аз,/ припа́даю Тебе́, Влады́чице:/ помози́ ми, и исправле́ние даждь,/ пре́жде да́же не пости́гнет мене́ сме́ртное посече́ние.
Светилен
Я́ко благи́х тезоимени́т и побе́ды вку́пе,/ блага́го моли́, Агафони́че му́чениче, и щедролюби́ваго Бо́га,/ благи́х бы́ти ми прича́стнику ве́чных/ и пою́щим ве́рно све́тлую твою́ и достохва́льную па́мять.
Вернуться к списку