- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Блаженный Лаврентий Калужский, Христа ради юродивый
Краткое житие блаженного Лаврентия Калужского
Блаженный Лаврентий, Христа ради юродивый, Калужский чудотворец, жил в начале ХVI века в полуверсте от старой Калуги при лесном храме в честь Рождества Христова, стоявшем наверху горы.
Из его хижины был прокопан подземный ход в церковь, где он слушал богослужение. Бывал он и в доме Калужского князя Симеона Иоанновича. Предполагают, что блаженный Лаврентий происходил от боярского рода Хитровых, потому что его именем начинался их родовой помянник в Перемышльском Лютиковом монастыре, находившемся в Калужской епархии. Зимой и летом блаженный ходил босой, в рубашке и овчинном тулупе. Подвигами самоотречения он возвысился до того, что еще при жизни прославился благодатными дарованиями.
Когда в мае 1512 года крымские татары напали на Калугу, блаженный Лаврентий, бывший в доме князя, внезапно закричал громким голосом: "Дайте мне мою секиру острую, псы напали на князя Симеона, надо оборонить его!" Сказав это, он схватил топор и ушел. Внезапно оказавшись на насаде (корабле) рядом с князем, праведный Лаврентий укрепил и ободрил воинов, и они в тот же час победили врага. С топором в левой руке, насаженном на длинном топорище, он изображается на иконах. Вероятно, что князь Симеон († 1518), обязанный праведнику своим спасением, устроил в его память иноческую обитель на месте подвигов святого.
Скончался блаженный Лаврентий 10 августа 1515 г., очевидно, в день своего тезоименитства. Известно, что память святого чтилась, кроме того, и 8 июля.
Прославлен блаженный Лаврентий, по-видимому, во второй половине ХVI века. Так, царь Иоанн Грозный в жалованной грамоте монастырю (1565 г.) писал: "Монастырь Рождества Христова, где лежит Лаврентий, Христа ради юродивый". В житии первое посмертное чудо записано под 1621 годом – исцеление параличного боярина Кологривова, который выздоровел после совершения молебна святому.
Полное житие блаженного Лаврентия Калужского
Блаженный Лаврентий, Христа ради юродивый, Калужский начинает древний семейный синодик (помянник) боярского рода Хитровых, находившийся в Перемышльском Лютиковом монастыре Калужской епархии. Это, как и другие косвенные свидетельства, говорит о том, что блаженный Лаврентий происходил из старинного рода.
В 1505 году Калуга, находящаяся в 190 км к юго-западу от Москвы, стала самостоятельным княжеством, завещанным Иоанном III (1462–1505) как удел своему сыну Симеону (1505–1518).
В доме этого Калужского князя и жил по временам блаженный Лаврентий. Главное чудо святого также связано с именем Симеона Иоанновича. О жизни самого князя летопись говорит так: «В лето 6995 (1487) месяца марта в 21 день, в 7 час дни, родися великому князю Ивану Васильевичу сын Симеон». А через 25 лет он, уже Калужский правитель, «въсхоте бежати в Литву от брата своего великого князя Василия Иоанновича всеа Руси, и князь велики сведав то, посла к нему и велел ему у себя быти, и хоте на него опалу свою положити; князь же Семен Иванович за свою вину начят бити челом государю великому князю, и князь велики пожаловал его по печалованию Симона митрополита всеа Руси и братии своей и владык, и вины ему отдал; а людей его, бояр и детей боярских, всех переменил».
Через два года Симеон Иоаннович уже участвовал в предпринятом великим князем походе за возвращение от поляков Смоленска: «1514 г. Того же лета, июня 8, князь велики Василей Иванович всея Руси пошел с Москвы в третей ратью (третий поход) к граду Смоленску, а с ним братиа его князь Юрий и князь Семен Ивановичи; (...) да и Смоленск взя».
То, что братья помирились окончательно, подтверждает следующая запись летописца: «1518. Тоя же весны, мая, князь великий Василей Иванович государь всея Руси был во своей вотчине на Волоце на Ламском, а с ним братия его меншая, князь Семен Иванович да князь Ондрей Иванович, на свою потеху».
Но это было последнее известие о Калужском князе. Скончался он 26 июня 1518 года.
В более поздних свидетельствах князь Симеон предстает как добрый, заботливый правитель, удостоившийся благотворить святому человеку и, в свою очередь, получить от него чудесную помощь себе и всему городу. Калужская летопись отмечает: «В 1512 г. напали на город агаряны (крымские татары); против них вышел князь (Симеон) с гражданами, а праведный Лаврентий, бывший в его доме, внезапно крикнул громким голосом: «Дайте мне вострый топор, псы напали на князя Симеона, надобно оборонить его от псов»; и схватив (топор) ушел. И когда князь Симеон бился с насада (судна) на Оке, а агаряны во множестве обступили князя, внезапно оказался на насаде праведный Лаврентий, укрепляя его и все войско словами: «Не бойтесь». В тот же час князь победил агарян и прогнал их; а праведный Лаврентий опять явился в дому княжеском и, юродствуя, шумел: «Оборонил князя от псов». Князь, возвратясь с сражения, рассказал, как явился праведник и его помощию побеждены враги, напавшие на Калугу».
С топором, насаженным на длинное топорище, изображается святой Лаврентий и на древних иконах. Ходил зимой и летом босой, в рубашке и в овчинном кожухе. В доме у князя он жил только некоторое время, а больше – там, где впоследствии был основан монастырь его имени. Здесь, в полуверсте от города его времени (ныне – городище на левом берегу р. Яченки), на вершине горы, покрытой густым лесом, стоял уединенный храм Рождества Христова; вблизи храма была хижина блаженного Лаврентия. Ночью выходил он из нее на паперть храма и совершал молитвы, а для слушания богослужения прокопан был у него от хижины в земле ход, и праведный Лаврентий ходил к церкви, утаивая от людей свои молитвы. Подвигами самоотречения он столь возвысился в духе, что еще при жизни прославился чудом защиты Калуги. В рукописных святцах сказано: «Святой праведный Лаврентий иже Христа ради юродивый, чудотворец, преставися в лето 7023 (1515 г.) месяца августа в десятый день». На месте подвигов его, вероятно, князем Симеоном, устроен монастырь. Мощи праведного Лаврентия почивали под спудом у левого клироса. В 1565 году Иоанн Грозный в жалованной грамоте монастырю писал: «Монастырь Рождества Христова, где лежит Лаврентий Христа ради юродивый». Из этого видно, что в XVI веке уже чтили память праведного Лаврентия. В монастыре хранилось Евангелие 1686 года с подписью: «Царевна Татиана Михайловна пожаловала в обитель преподобного Лаврентия чудотворца». Благочестивая сестра царя Алексея Михайловича известна также тем, что была сторонницей реформ святейшего патриарха Никона († 1681). В монастыре было 3 церкви, колокольня, настоятельские и братские келлии, а вокруг монастыря – каменная стена с башнями.
Посмертные чудеса праведного Лаврентия
Описание посмертных чудес праведного Лаврентия известно по списку, составленному в обители при игумене Карионе (игумен-настоятель с 1697, архимандрит с 1708; (1722)). Иеромонах Карион (Истомин) был усердным помощником патриарха Адриана.
Первое из чудес относится к 1621 году. Это – исцеление параличного боярина Льва Андреевича Кологривова. Он не владел ни руками, ни ногами, ни языком. Его принесли и положили близ гроба святого Лаврентия. Во время пения молебна, когда читали Евангелие, расслабленный проговорил, поднял правую руку и стал полагать ею на себе крестное знамение; потом встал, подошел к гробнице и приложился к ней. По окончании молебна он уже свободно говорил и стал совершенно здоров, как прежде.
1 июня 1622 года праведный Лаврентий исцелил бесноватого жителя Калуги Стефана. Однажды родные вели Стефана в обитель помолиться праведному Лаврентию, но бесноватый, устрашаемый злыми духами в виде лютых зверей, устремлявшихся растерзать его, сопротивлялся. Близ церкви Богоявления Господня внезапно явился Стефану Христа ради юродивый Лаврентий, отогнал от него злых демонов и велел идти в монастырь Рождества Христова, к своему гробу. Страждущий исполнил повеление угодника Божия, пришел, приложился ко гробу и по окончании молебна возвратился в дом свой здоровым.
В 1632 году у гробницы блаженного Лаврентия получил исцеление другой бесноватый. Он был так сильно мучим бесом, что во время своего трехдневного пребывания в монастыре устрашил всех монахов. Но на 4-й день за богослужением, во время пения Херувимской песни, страдалец получил совершенное избавление от бесовского томления.
По молитвам блаженного Лаврентия Калужского совершались исцеления глазных болезней.
Многочисленны были исцеления и от других недугов, именовавшихся в то время одним общим названием – лихорадка.
Калужский чудотворец был помощником и в ратном деле. Святой, защищавший Калугу при жизни, и после блаженной кончины посылал обильную помощь русскому воинству и избавлял государство от врагов, приходивших покорить Калугу и находивших здесь гибель.
Во время наполеоновского нашествия заступление блаженного Лаврентия за родную землю проявилось особенно ярко. Калужские места стали «пределом наступления и началом отступления и гибели врага», – как написано на Малоярославецком памятнике в честь боя 12 октября 1812 года.
Когда после сражения под Малоярославцем 12 октября 1812 года началось отступление неприятеля, то калужане увидели в этом милосердие Божие, заступление Божией Матери в чудотворном Ее Калужском образе и помощь святого покровителя города – блаженного Лаврентия. Святейший Синод указом от 17 июня 1813 года удовлетворил просьбу граждан об оставлении образа блаженного Лаврентия в соборе и постановил совершать с ним ежегодный крестный ход вокруг Калуги в память чудесного заступления 12 октября 1812 года.
Известно, что во время Отечественной войны 1812 года было собрано калужское ополчение – 15 000 человек. Епископ Калужский Евлампий (Введенский) после молебна привел всех к присяге и сказал им слово, проникнутое глубокой надеждой на помощь Божию. Окропив ополченцев святой водой, он вручил начальнику ополчения генерал-лейтенанту Шепелеву знамя-хоругвь, на которой с одной стороны был образ Калужской Богоматери, а с другой – святого праведного Лаврентия. Ополчение, в которое входили и местные семинаристы, прошло под этой хоругвью всю войну. И после победного возвращения войск из заграничного похода она была помещена в калужском кафедральном соборе в 1814 году.
Кроме 10 августа, дня преставления блаженного Лаврентия, память святого чтилась еще и 8 июля, вероятно, в память о первом в Калуге чудесном исцелении, которое получил боярин Л.А. Кологривов в 1621 году.
Акафист святому блаженному Лаврентию, Христа ради юродивому, Калужскому чудотворцу
Кондак 1
Избранный от Царя сил, Господа Иисуса, предивный в житии и чудесах, угодниче Христов Лаврентие! Восхваляем тя с любовию, милостиваго предстателя нашего; ты же, блаженне, яко имеяй дерзновение ко Господу, молитвами твоими от всяких нас бед и скорбей свобождай, да зовем ти:
Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Икос 1
Ангел земный и человек небесный был еси, блаженне Лаврентие, от юности твоей юродство Христа ради себе усвоивый, да в жизни временней от всех оскорбляем и поругаем будеши, во блаженней вечности мзду небесную да обрящеши. Темже яко истинный угодник Божий от верных слышиши благохваления таковая:
Радуйся, от благочестивых родителей рожденный;
Радуйся, от юности на служение Богу предъизбранный.
Радуйся, миру и всем прелестем его поругавыйся;
Радуйся, страстем греховным неповинувыйся.
Радуйся, мудрый странниче, единаго Христа любовию усердно взыскавый;
Радуйся, истинный нищелюбче, во единей раздранней ризе ходивый.
Радуйся, яко поругания и биения сладце Христа ради претерпевый;
Радуйся, яко буйством о Христе совершенство духовное стяжал еси.
Радуйся, алкавый и жаждавый на земли;
Радуйся, достойно насытивыйся брашна нетленного на небеси.
Радуйся, праведниче, сияяй яко солнце во Царствии Небеснем;
Радуйся, угодниче Божий, прославленный многими дарами благодатными.
Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Кондак 2
Видев непостоянство мира сего, Лаврентие блаженне, юродственное Христа ради житие возлюбил еси, и среди мира пребывая, чужд мирских страстей явился еси, и яко добрый воин Христов победоносно противу врагов спасения человеческаго ратовал еси, немолчно воспевая Подвигоположнику Господу Иисусу: Аллилуиа.
Икос 2
Разумел еси добре, Лаврентие блаженне, вся козни врага диавола, имиже от злых человек поруганьми и биеньми доброе твое произволение сокрушити хотяще. Темже тому крепце противустал еси и за досадителя твоя молился еси, и нас вопити тебе научил еси:
Радуйся, терпения столпе непоколебимый;
Радуйся, незлобия образе предивный.
Радуйся, истинный Христов последователю;
Радуйся, биения благодушно претерпевый.
Радуйся, о укорениях и осмеяниях небрегий;
Радуйся, любовию святою злобу человеческую победивый.
Радуйся, в мире премирно поживый;
Радуйся, во плоти ангелам подражателю.
Радуйся, буйством о Христе премудрости небесныя стяжателю;
Радуйся, смирением высокая приявший.
Радуйся, яко подвиги твоими миру светильник явился еси;
Радуйся, яко страннообразным твоим житием Бога прославил еси.
Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Кондак 3
Сила Божия осени тя, святе Лаврентие, и ратоборца крепкаго христианам противу полчищ агарянских яви тебе, егда благовернаго князя Симеона от погибели смертныя явлением твоим избавил еси, секирою супостаты поражающа и в бегство неверныя обращающа, верныя же побуждающа победную песнь Христу Богу возносити: Аллилуиа.
Икос 3
Имел еси огнь любве Божественныя в сердце твоем, Лаврентие богоблаженне, и яко некий пламеннообразный Серафим, непрестанно в молитве умной пребывал еси, сердцем и душею твоею выну ко Господу Иисусу Христу возношаяся. Темже и Господь дивными дарами духовными тя обогати, да вси тебе вопиют радостно:
Радуйся, воине Христов, необязываяйся куплями житейскими;
Радуйся, прозорливче дивный, будущее, яко настоящее, созерцавый.
Радуйся, яко любимаго ти князя Симеона от посечения смертнаго избавил еси;
Радуйся, яко от псов словесных того защитил еси.
Радуйся, яко явлением твоим агарян неверных устрашивый и в бегство обративый;
Радуйся, силою Господа сил победу верным даровавый.
Радуйся, отечества твоего земнаго Богом данный заступниче;
Радуйся, православному воинству добрый соратаю.
Радуйся, воеводо победоносный людем христоименитым;
Радуйся, врагов Церкве Христовы грозный карателю.
Радуйся, смиренным и благочестивым тихое пристанище;
Радуйся, подвизающимся добрый помощниче.
Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Кондак 4
Буря агарянскаго нашествия на град Калугу тобою, святе Лаврентие, умирися, и нечестивые полцы агарян зловерных от стада Христова тобою со студом отгнани быша; тако бо дарова тя Господь заступника изряднаго отечествию твоему, в нем же до ныне славится имя твое, и подвиги твои благодарственным чествуются пением Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышим многая и чудная исправления твоя, о праведниче, како уединенное о Бозе житие твое при храме Рождества Христова проходил еси, пещерную стезю от келлии твоея к тому ископав, да незримый человеки Богу молитвы твои совершаеши. Сему убо смиренномудрию и нас научи, преподобне, да зовем тебе хвалебно:
Радуйся, уединения любителю;
Радуйся, многослезный молитвенниче.
Радуйся, всякую гордыню от сердца своего отгнавый;
Радуйся, христоподражательное смирение искренно возлюбивый.
Радуйся, подвиги твоя молитвенные от человек утаивый;
Радуйся, юродством Христа ради сия благоискусно сокрывый.
Радуйся, таинниче Пресвятыя Троицы;
Радуйся, созерцателю Ангельских сил.
Радуйся, пещерною стезею во храм Божий ходивый;
Радуйся, путем тесным пространство Царствия Христова стяжавый.
Радуйся, яко дни в юродстве, а нощи в молитве препровождал еси;
Радуйся, яко постом и бдением душу свою просветил еси.
Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Кондак 5
Боготечное светило быв, согражданы твоя благочестию христианскому поучал еси, Лаврентие всеблаженне, образ равноангельного жития тем показуя. Кто убо, о твоем великом терпении слыша, не умилится и совершенное смирение твое воспоминая, како обидящим, по заповеди Христа Бога, вся прощал еси и Тому во умилении глубоцем воспевал еси: Аллилуиа.
Икос 5
Видим был еси от человек, яко юрод и безумен, по стогнам града в раздранней одежде ходяй, от всех поругаем, Лаврентие праведне, обаче мудр о Христе пребыл еси и сие чудесы многими проявил еси. Темже от людей благочестивых, яко истинный угодник Божий почитаем, слышал еси похвалы таковые:
Радуйся, словес Апостола Павла, еже о Христе юродства, добрый последователю;
Радуйся, евангельских Христовых заповедей верный исполнителю;
Радуйся, хлад и зной любве ради Божия претерпевый;
Радуйся, всякое упокоение плотское возненавидевый, да покой вечный наследиши.
Радуйся, в мире страннообразно поживый, да отечествие горнее приобрящеши;
Радуйся, биения телу твоему радостно приявый, да безсмертныя славы сподобишися.
Радуйся, мужу желаний духовных;
Радуйся, делателю благий винограда небеснаго.
Радуйся, плоды сладкие делания твоего Христу принесый;
Радуйся, временными лишеньми богатство небесное стяжавый.
Радуйся, изрядный праведнаго жития рачителю;
Радуйся, преподобия и чистоты ревнителю.
Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Кондак 6
Проповедник был еси покаяния грешником и обличитель прозорливый беззаконий человеческих, Лаврентие преблаженне; слово бо твое многих ко спасению приведе и на путь исправления настави, их же с любовию обличал еси и к покаянию истинному призывал еси, Богу же учил еси воспевати: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси, яко звезда пресветлая, во граде Калуге, угодниче Божий, и чудес благодатию согражданы твоя просветил еси и многия болящия преславно молитвами твоими исцелил еси, и вся верныя подвизал еси звати тебе:
Радуйся, верующим врачу безмездный;
Радуйся, молитвенниче всесильный ко Господу Богу.
Радуйся, руце твои святыя цельбоподательно на недужныя полагавый;
Радуйся, единым прикосновением к одежде твоей больным здравие подававый.
Радуйся, яко чудотворения твоя юродством сокрыти тщался еси;
Радуйся, яко тем искушения демонския победоносно отгнал еси.
Радуйся, сострадательный и милостивый страждущим помощниче;
Радуйся, любвеобильный и благосердный скорбящих утешителю.
Радуйся, Богу всей душею твоею прилепивыйся;
Радуйся, ближняя твоя зело возлюбивый.
Радуйся, присно о обидящих тя молитвы возносивый;
Радуйся, кротость совершенную себе усвоивый.
Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Кондак 7
Хотение присное имел еси, святе Лаврентие, да богоугодное и праведное житие твое от человек утаится. Темже всяко тщался еси от людей юродством сие сокрыти и радовался еси безчестиям и биениям, тебе наносимым, яко даром великим, присно зовый во смирении духа песнь Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго тя Андрея Цареградскаго познаем, Лаврентие блаженне, град Калугу дивным юродственным житием твоим просветившаго: дадеся бо тебе благодать от Бога помыслы человеческие познавати и согрешения тайные обличати, согражданом же твоим духовно светити и на стези покаяния и спасения тех приводити. О сем тебе восхваляюще, поем:
Радуйся, яко правда твоя в мире возсия немерцаемым Божия благодати светом;
Радуйся, яко тайнии подвизи твои от Бога явно чудесы прославишася.
Радуйся, древним пророкам подражавый;
Радуйся, прозорливец воистину неложный явивыйся.
Радуйся, приявый власть на духи нечистыя;
Радуйся, смирением твоим вся козни их разрушивый.
Радуйся, постом и молитвою сильно на диавола вооруживыйся;
Радуйся, нищетою и уничижением всю гордыню его поправый.
Радуйся, на земли небесный гражданине;
Радуйся, среди молвы народныя безмолвия добрый хранителю.
Радуйся, землю одром упокоения имевый;
Радуйся, безчестие в честь вменивый.
Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Кондак 8
Страннообразное юродственное житие твое, Лаврентие праведне, святою кончиною завершил еси, яко истинный угодник Божий, о Господе почив, душею же твоею в небесныя скинии Царствия Христова восшел еси, и тамо со святыми Пресвятой Троице сподобился еси воспевати приснохвалебную песнь: Аллилуиа.
Икос 8
Весь град Калуга благоухания духовнаго в час скончания твоего исполнился, Лаврентие блаженне, и келия твоя, идеже о Господе почил еси, мироположница благоухания Христова явися, емуже благовернии людие радующеся, тебе похвальныя сия словеса воспевати научишася:
Радуйся, величием чудес в житии и по смерти просиявый;
Радуйся, праведно и свято житие твое совершивый.
Радуйся, яко кончину твою благоуханием чудным ознаменовал еси;
Радуйся, яко ароматы райскими святость души твоея показал еси.
Радуйся, в сладкую воню Христову радостно востекий;
Радуйся, нетленное тело твое, аки масть духовную, верным оставивый.
Радуйся, град Калугу святыми мощами твоими освятивый;
Радуйся, радости многим подателю.
Радуйся, недугов душевных и телесных целителю;
Радуйся, ближним и дальним дары целебныя подаваяй.
Радуйся, чтущих тя прошения исполняяй;
Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Кондак 9
Всем людем во утешение и освящение явися святое место уединения твоего, идеже во храме Рождества Христова гроб твой честный чудеса многа и предивна силою Христовою совершает и вся верныя научает твоя богоугодныя подвиги чествовати. Богу же, прославльшему тя, пети: Аллилуиа.
Икос 9
Витийство мирское недовлеет к прославлению чудес, по молитве блаженнаго Лаврентия совершаемых и разумение человеческое превосходящих, о нихже мы, смиреннии, благохвалити угодника по достоянию недоумеем, но от усердия нашего приносим ему малыя нехитростныя похвалы сия:
Радуйся, угодниче Божий, со святыми почиваяй;
Радуйся, избранниче Христов, земнородным милосердие твое являяй.
Радуйся, расслабленныя телом здравы возставляяй;
Радуйся, бесныя от насилия диавольскаго свобождаяй.
Радуйся, глухим слухи отверзаяй;
Радуйся, немым уста разрешаяй.
Радуйся, хромым право ходити устрояяй;
Радуйся, бедствующих скоропредстательный помощниче.
Радуйся, скорбящих благодатный утешителю;
Радуйся, града Калуги небесный покровителю.
Радуйся, святыя обители твоея неустанный хранителю;
Радуйся, всея земли нашея заступниче.
Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Кондак 10
Спасительную Божию благодать подаеши всем, святе Лаврентие, с недугами человеческими и с верою крепкою молитвенно притекающим к цельбоносному твоему образу. Темже и мы, припадающе, молим тя недуги наша исцелити, грехом же нашим отпущение испросити, да зовем дивному во святых Своих Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Царя Небеснаго Христа Бога истинный раб и угодник был еси, Лаврентие блаженне, и от Него чудесы прославленный, отечествию твоему земному благотворения многая являеши, больныя исцеляя, расслабленныя укрепляя, слепыя просвещая. О немже радующеся, приносим ти сия радостныя пения:
Радуйся, звездо немерцающая, чудес зарею верныя озаряющая;
Радуйся, правды солнца Христа луче пресветлая.
Радуйся, милосердия Спасова подражателю;
Радуйся, милость твою болящим человеком являяй.
Радуйся, верныя души благодатью посещаяй;
Радуйся, в сониих и видениих земнородныя зраком лица твоего просвещаяй.
Радуйся, от горних высот к ищущим заступления твоего милостивно приникаяй;
Радуйся, от очес страждущих слезы отираяй.
Радуйся, области Калужския духовная красото;
Радуйся, Церкви Христовы светлая похвало.
Радуйся, на небеси со ангелы и святыми славою нетленною украшенный;
Радуйся, на земли от правоверных по долгу ублажаемый.
Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Кондак 11
Пение молебное у гроба твоего с верою некий разслабленный приношаше, руце и нозе недвижими и язык немый имеяй, но егда к целебней раце мощей твоих прикоснулся, абие здрав соделася, руце свои простре и ногами ходити нача и языком своим ясно проглагола; темже велию твою к нему милость прославляше и благодарственно взываше ко Господу: Аллилуиа.
Икос 11
Светлостью чудес твоих, угодниче Божий Лаврентие праведне, помраченныя грехми души наша озаряеши и вся ны от сна лености возбуждаеши, да плоды покаяния принесем Христу, тебе в подвизех богоугождения подражающе, яко да возможем неосужденно благохвалити тя, предстателя нашего, сими песненными глаголы:
Радуйся, лампадо, светом Христовым всех просвещающая;
Радуйся, елеем милости твоего сердца болезненная умащаяй.
Радуйся, руце согбенная и недвижимая целы и действенны устроивый;
Радуйся, нозе неходящия к скорому и правому течению претворивый.
Радуйся, язык, немотою связанный, благодатно разрешивый;
Радуйся, разслабленнаго всеми уды крепка и здрава возставивый.
Радуйся, алавастре целебный, на всякия недуги врачевство содержаяй;
Радуйся, болящим милость сострадания твоего являяй.
Радуйся, по Бозе и Пресвятей Богородице упование на тя возлагающих не посрамляяй;
Радуйся, любящим тя и чествующим память твою предстательством небесным воздаваяй.
Радуйся, молитвенно призывающим святое имя твое на помощь ускоряяй;
Радуйся, поклоняющимся с верою честным мощем твоим дары целебные независтно подаваяй.
Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Кондак 12
Благодать Божию многоцелебную, от гроба твоего источаемую, некий муж уведев, сына своего, ногами болезновавша и отнюдь ходити не могуща, на плещах своих к целебной раце твоей, святе Лаврентие, принесе и со слезами о его исцелении к тебе моляшеся; и се молитве еще сущей во устех его, больной на нозе свои ста и ходити нача, скача и благодаря Бога, в тебе славно прославльшагося, благодарными усты взывая к Нему: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще подвиги твоя предивныя и чудеса твоя преславная, Лаврентие праведне, молим тя, заступника нашего: приклонися милостивно к нашим молитвам смиренным и вознеси о нас ко Господу твоя благоприятныя молитвы, прося нам от благости Его дары благопотребныя душевному спасению нашему, да возможем и мы грешнии не токмо подвиги твоя прославляти, но и добродетелем твоим подражати, зовуще и глаголюще:
Радуйся, светлый образе богоугождения в мире жительствующим;
Радуйся, предивный наставниче в иночестве подвизающимся.
Радуйся, девствующим подражания образе;
Радуйся, нищелюбцем преуспеяния правило.
Радуйся, мудрости суетныя мирския посрамителю;
Радуйся, буйства о Христе благодатнаго проявителю.
Радуйся, евангельских обетований наследниче;
Радуйся, апостольских целебных даров преемниче.
Радуйся, ангельских воинств собеседниче;
Радуйся, всех святых сожителю.
Радуйся, телеса наша безмездно врачуяй;
Радуйся, о душах наших Господа умоляяй.
Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Кондак 13
О, предивный чудотворче и заступниче всем нам премилостивый, святе блаженне Лаврентие! Приими с любовию сие малое, в похвалу тебе приносимое моление наше и помолися ко Господу Богу о еже избавится нам геенны огненныя и мучений вечных, Царствие же Небесное вкупе с тобою унаследовати, да в радости святых воспоем и мы, грешнии, Богу Спасителю нашему: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангел земный и человек небесный был еси, блаженне Лаврентие, от юности твоей юродство Христа ради себе усвоивый, да в жизни временней от всех оскорбляем и поругаем будеши, во блаженней вечности мзду небесную да обрящеши. Темже яко истинный угодник Божий от верных слышиши благохваления таковая:
Радуйся, от благочестивых родителей рожденный;
Радуйся, от юности на служение Богу предъизбранный.
Радуйся, миру и всем прелестем его поругавыйся;
Радуйся, страстем греховным неповинувыйся.
Радуйся, мудрый странниче, единаго Христа любовию усердно взыскавый;
Радуйся, истинный нищелюбче, во единей раздранней ризе ходивый.
Радуйся, яко поругания и биения сладце Христа ради претерпевый;
Радуйся, яко буйством о Христе совершенство духовное стяжал еси.
Радуйся, алкавый и жаждавый на земли;
Радуйся, достойно насытивыйся брашна нетленного на небеси.
Радуйся, праведниче, сияяй яко солнце во Царствии Небеснем;
Радуйся, угодниче Божий, прославленный многими дарами благодатными.
Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Кондак 1
Избранный от Царя сил, Господа Иисуса, предивный в житии и чудесах, угодниче Христов Лаврентие! Восхваляем тя с любовию, милостиваго предстателя нашего; ты же, блаженне, яко имеяй дерзновение ко Господу, молитвами твоими от всяких нас бед и скорбей свобождай, да зовем ти:
Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Тропарь Лаврентию, Христа ради юродивому, Калужскому, блаженному
глас 4
Просвети́вся боже́ственною благода́тию, Богому́дре,/ и весь ра́зум и се́рдце от су́етнаго ми́ра сего́/ к Зижди́телю неукло́нно возложи́в,/ целому́дрием и мно́гим терпе́нием во вре́менней жи́зни тече́ние до́бре сконча́л еси́/ и ве́ру соблю́л еси́ непоро́чну./ Те́мже и по сме́рти яви́ся све́тлость жития́ твоего́,/ источа́еши бо чудесе́м исто́чник неисчерпа́емый/ ве́рою притека́ющим ко свято́му твоему́ гро́бу, Лавре́нтие всеблаже́нне,// моли́ Христа́ Бо́га, да спасе́т ду́ши на́ша.
Перевод: Просветившись Божественной благодатью, Богомудрый, и весь разум и сердце от этого суетного мира неуклонно вверив Творцу, с целомудрием и многим терпением ты прекрасно окончил путь временной жизни и сохранил непорочной веру. Потому и после смерти явилась слава жития твоего, ибо ты источаешь неисчерпаемый источник чудес всем с верой приходящим ко святому твоему гробу, Лаврентий всеблаженный, моли Христа Бога о спасении душ наших.
Канон блаженному Лаврентию Калужскому, Христа ради юродивому
Минея, 10 Августа, Канон свята́го Лавре́нтия
Глас 2
Песнь 1
Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́/ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла,/ вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть:/ препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.
Припев: Святы́й пра́ведный Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Высоко́ житие́ име́я и восхожде́нии боже́ственными весь све́тел быв,/ просвеще́ние ми испроси́, похваля́ющему́ честны́я твоя́ по́двиги,/ и́миже до́бре пожи́в, получи́л еси́, и́хже наде́ялся еси́, блаже́нне Лавре́нтие.
Припев: Святы́й пра́ведный Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Мироуха́нная любя́ уче́ния/ и во чте́нии святы́х писа́ний упражня́яся,/ сласте́й уклони́лся еси́, блаже́нне, смра́дных и безче́стных,/ и облагово́нился еси́, боже́ственными дарова́нии удобря́яся.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Дрема́ние ве́ждома от души́, блаже́нне, отгна́л еси́,/ бдя и Бо́гу приединева́яся11 всено́щными стоя́нии,/ непрекло́нен ну́ждами есте́ственными,/ Те́мже ко дню невече́рнему́ преше́л еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Я́ко черто́г одушевле́нный Бо́жий/ и кади́льницу разу́мнаго и светоно́снаго у́гля,/ Приснора́дованную блажи́м Богоро́дицу, зову́ще:/ ра́дуйся, Хода́таице спасе́ннаго воззва́ния.
Песнь 3
Ирмос: На ка́мени мя ве́ры утверди́в,/ разшри́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́,/ возвесе́ли бо ся дух мой, внегда́ пе́ти:/ несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Припев: Святы́й пра́ведный Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Глаго́лом живото́чным внима́я,/ испи́л еси́ воду спасе́ния, возгнуша́вся го́рькаго греха́,/ и, поя́, глаго́лал еси́ Бо́гу, Лавре́нтие:/ я́ко несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.
Припев: Святы́й пра́ведный Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Ми́лование стяжа́л еси́ христоподо́бно,/ разда́л еси́ бога́тство тре́бующим,/ Небе́сное бога́тство хода́тайствующее тебе́, его́же и получи́л еси́, вопия́, Лавре́нтие:/ я́ко несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Присво́ився Зижди́телю любо́вию боже́ственною,/ прия́л еси́ Небе́сное насле́дие,/ Дре́ва живо́тнаго получи́ти сподо́бился еси́, блаже́нне,/ боготворе́нием обожа́яся и поя́, сла́вне:/ я́ко несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Су́щи А́нгел святе́йши,/ Зижди́теля А́нгелов во Твою́ боку́ носи́ла еси́/ и роди́ла еси́, Богома́ти, на избавле́ние челове́ком, пою́щим Ти:/ я́ко несть Пречи́сты, ра́зве Тебе́, Влады́чице.
Седален, глас 8
От ю́ности, я́ко свети́льник, возсия́л еси́, блаже́нне,/ зе́льным воздержа́нием умертви́л еси́ плотска́я взыгра́ния,/ тем и на высоту́ восте́кл еси́ богора́зумия, пресла́вне,/ пожи́в в ми́ре богоуго́дно, посрами́л еси́ бесо́вская ополче́ния, Лавре́нтие всеблаже́нне./ сего́ ра́ди вопие́м ти:/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Помышле́ния нечи́ста и устны́ льсти́вы, дела́ же моя́ вся оскверне́на,/ и что сотворю́, ка́ко усря́щу Судию́?/ Влады́чице Де́во, моли́ Сы́на Твоего́ и Зижди́теля и Го́спода,/ я́ко да в покая́нии прии́мет дух мой, я́ко еди́н Благоутро́бен.
Песнь 4
Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел,/ но Сам, Го́споди, вопло́щся,/ и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка./ Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Припев: Святы́й пра́ведный Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Повеле́ния оте́ческая храня́ невреди́мо,/ правове́рным смы́слом ты от ю́ности имел еси́ житие́ чи́сто/ и ми́лостивен нрав, досточу́дне.
Припев: Святы́й пра́ведный Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Ни смуще́ние мирско́е, ни вла́сти держа́ние,/ ни сла́ва вре́менная твоего́ к Бо́гу раче́ния, Лавре́нтие, преврати́,/ но благоволи́л еси́ вои́стинну боже́ственным дея́нием.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Возне́сся Боже́ственными поуче́нии вы́ну, врага́ смири́л еси́,/ исцеле́ния де́тель прия́л еси́, Лавре́нтие,/ судо́м пра́ведным вся́ческая Пра́вящаго.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Препе́тая, во́инствы горе́ Препе́таго Бо́га роди́ла еси́,/ Челове́ка вои́стинну бы́вша,/ Его́же за рабы́ Твоя́ моля́щи не преста́й, Присноде́во.
Песнь 5
Ирмос: Просвеще́ние во тьме лежа́щих,/ спасе́ние отча́янных, Христе́, Спа́се мой,/ к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра,/ просвети́ мя сия́нием Твои́м,/ ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не зна́ю.
Припев: Святы́й пра́ведный Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Све́том чи́стым Святы́я Тро́ицы просвеще́н, зако́ном же Ея́ огражде́н,/ нощь жите́йскую без претыка́ния преше́л еси́./ Виде́нии боже́ственными возвыша́яся, блаже́нне,/ в боже́ственный живо́т всели́лся еси́.
Припев: Святы́й пра́ведный Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Ны́не на Тебе́ чу́до Бо́жие ви́дится, и у́жаса испо́лнено:/ ка́ко по погребе́нии вои́стинну надо́лзе соблюда́ется невреди́мо, блаже́нне, твое́ те́ло, во гро́бе лежа́ще!/ Судо́м, и́мже весть Бог, прославля́яй тя.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Блаже́нне Лавре́нтие, твое́ дерзнове́ние к Бо́гу/ и любо́вь, ю́же от се́рдца, к тому́ име́ти благоволи́в,/ и́стинно имени́то же возсия́в пресла́вно Боже́ственными светлостьми́,/ просвети́ ве́рных со́нмища.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: За ны из Тебе́ вопло́щшагося, Де́во Ма́ти, всегда́ моли́,/ благоче́стно Тя блажа́щим изба́вится бед, душетле́нных страсте́й,/ и печа́лей, и ве́чнующаго пла́мене муче́ния.
Песнь 6
Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:/ от тли, Бо́же, мя возведи́.
Припев: Святы́й пра́ведный Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Ка́пли сла́дкия иска́павше, блаже́нне, пот твои́х сла́дость/ и исцеле́ний сия́ния на хвалу́ Христа́ Бо́га на́шего.
Припев: Святы́й пра́ведный Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Во дво́рех Бо́га процве́л еси́,/ виногра́д многопло́ден прозя́б/ и доброде́телей гро́здие Де́лателю, душа́м оби́лие пода́в.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ца́рства Бо́жия возжеле́л еси́, над страстьми́ ца́рствовав, Лавре́нтие,/ и по произволе́нию лу́чшему ра́дость пра́ведных получи́л еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Избра́нно Бо́гу бы́вши,/ я́ко прекра́сное селе́ние и простра́нное, Сему́, Де́во, была́ еси́,/ и чертог, и све́щник, и трапе́за.
Кондак, глас 8
Избра́нному и ди́вному в пра́ведницех,/ и́же у́бо от Христа́ дар чуде́с прии́мшему,/ похва́льныя ны́не принесе́м глаго́лы,/ но я́ко име́я дерзнове́ние ко Святе́й Тро́ице,/ Ю́же моли́ изба́витися от бед рабо́м твои́м, да зове́м ти:/ ра́дуйся, Богому́дре Лавре́нтие.
Икос
Ка́ко возмогу, гре́шный и скве́рный аз душе́ю вку́пе и те́лом,/ исписа́ти во пло́ти су́щее равноа́нгелом житие́ твое́ и пресла́вная чудеса́,/ а́ще у́бо мно́зи прему́дрии не дости́гнут испове́дати мно́гаго твоего́ терпе́ния, и смире́ния, и те́плыя ко Христу́ любве́./ Но оба́че, наде́яся на твое́ беззло́бие, о блаже́нне, си́це вопи́ю ти:/ ра́дуйся, пресве́тлая звездо́,/ от восто́ка доброде́телей возсия́вшая и вселе́нную чудесы́ озари́вшая./ Ра́дуйся, возненави́девый роди́тельскую любо́вь,/ Христа́ же, еди́наго над все́ми Бо́га, всем се́рдцем возлюби́вый/ и тому́ невозвра́тным жела́нием после́довавый./ Ра́дуйся, я́ко бу́йственное и юро́дственное, е́же по апо́столу, жи́тельство избра́вый./ Ра́дуйся, премени́вый тле́нная и настоя́щая наде́ждею бу́дущих благ./ Ра́дуйся, дре́внему Ио́ву уподо́бивыйся терпе́нием./ Ра́дуйся, страстоте́рпче Христо́в непобеди́мый,/ но при́сно победи́вый диа́вола твои́м смире́нием./ Ра́дуйся, я́ко дре́вний он Ла́зарь ни́щий, ны́не почива́еши в не́дрех Авраа́млих./ Ра́дуйся, и́же по отше́ствии ми́ра сего́/ су́щих в беда́х и искуше́ниих гото́в обрета́яйся предста́тель и засту́пник./ Ра́дуйся, везде́ призыва́ющия тя бы́стро предваря́яй,/ моли́ши бо Христа́ Бо́га непреста́нно пода́ти грехо́в на́ших проще́ние.
Песнь 7
Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля/ высо́к пла́мень вознесло́ есть./ Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную,/ Сый благослове́н и препросла́влен.
Припев: Святы́й пра́ведный Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Кре́постию возмо́г Живода́вца,/ плотско́е удержа́л еси́ жела́ние, пребога́те,/ и ум возвы́сил еси́ на Небе́сная, поя́ кре́пко:/ Сый благослове́н и препросла́влен.
Припев: Святы́й пра́ведный Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Сам неблагоро́ден сотвори́вся,/ благоро́дны нра́вы стяжа́л еси́ умо́м це́лым,/ поуче́нием же упражня́яся богодохнове́нных писа́ний,/ все жела́ние твое́ к Бо́гу Всеви́дцу, блаже́нне, возложи́л еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Го́рнее Ца́рство, Вы́шний град, Бо́жий рай,/ пра́ведных наслажде́ние и пи́щу несоде́янную,/ бога́тство некра́домое, свет невече́рний/ обрести́ сподо́бился еси́, блаже́нне Лавре́нтие.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Его́же породи́ла еси́, Влады́чице,/ при́сно моли́ от рабо́ты изба́вити мя страсте́й,/ и осужде́ния, и стужа́ющаго ми лю́таго окамене́ния,/ и оскорбля́ющаго, Чи́стая, одержа́ния, Богора́дованная.
Песнь 8
Ирмос: Пещь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше,/ Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая,/ ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия:/ благослови́те, вся дела́ госпо́дня, го́спода.
Припев: Святы́й пра́ведный Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Огнь помышля́я стра́шный, пред Престо́лом Христо́вым хотя́щ изы́ти,/ умиле́нием се́рдца те́плы пролива́еши пото́ки сле́зныя,/ погаша́я те́ми страсте́й пещь, Лавре́нтие Богому́дре.
Припев: Святы́й пра́ведный Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Любо́вию предложи́л еси́ твою́, му́дре, к Бо́гу ду́шу/ и к тому́ прилепи́лся еси́, вопия́ пе́сненно:/ Христе́ мой, Ты ны́не мя изба́ви страсте́й смертоно́сных во ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Терпе́нием пожда́тель и се́рдцем смире́н ты ви́ден был еси́,/ ми́лостив тре́бующим, обы́чай при́сно благ име́я/ и нрав доброде́тельный, всече́стне,/ в них же до́бре пожи́в, чуде́с то́чиши благода́ть.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ада́мов Соде́тель от крове́й Твои́х чи́стых зи́ждется/ и млеко́м пита́ется, пита́яй вся́кое дыха́ние, Де́во Богоро́дице./ Тем я́ко Ма́терь Тя Бо́жию прославля́ем.
Песнь 9
Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь,/ вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся,/ омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная./ Тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.
Припев: Святы́й пра́ведный Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Ви́дети желая сла́ву Бо́га на́шего,/ доброде́тельми богора́зумия себе́ удобри́л еси́/ и, свещу́ нося́, вшел еси́ во све́тлый черто́г,/ со А́нгелы живы́й, ясне́е наслажда́яся Божества́.
Припев: Святы́й пра́ведный Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко у́треннее со́лнце, взы́де па́мять твоя́,/ су́щия во мра́це сердца́ просвеща́ющи,/ ты бо све́та и дне яви́лся еси́ вои́стинну сын, Богому́дре Лавре́нтие,/ сего́ ра́ди тя почита́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Му́дростию украша́лся и ра́зумо́м просвеща́яся,/ смире́нием се́рдца красу́яся, высото́ю жития́, досточу́дне,/ в разу́мныя дворы́ вшел еси́,/ иде́же нас помяни́, чту́щих тя, блаже́нне Лавре́нтие.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Све́та жили́ще, вся озари́вшаго,/ и сень ви́дена была́ еси́, Богоблагода́тная,/ мост и ле́ствица, на высоту́ земны́я возводя́щи, Де́во./ Тем Тя ублажа́ем и ве́рно велича́ем.
Светилен
Удали́лся еси́, бе́гая, мирска́го сожи́тельства/ и Христу́, су́щему над все́ми Бо́гу на́шему,/ непоро́чным житие́м благоугоди́л еси́, всеблаже́нне Лавре́нтие,/ Его́же и ны́не моли́ о нас, рабе́х твои́х,/ ве́рою пра́зднующих всечестну́ю па́мять твою́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Прему́дрость Ипоста́сную, Сло́во О́тчее При́сносущное,/ Врача́ челове́ком, Христа́, ро́ждшая, Де́во Пречи́стая,/ я́звы и стру́пы се́рдца моего́ исцели́, лю́тыя и многовре́менныя,/ и страстна́я взыгра́ния утиши́ пло́ти мое́й.
Вернуться к списку