- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Служба преподобному Иосифу Оптинскому
На Господи, воззвах: стихиры, глас 2:
Днесь, вернии, сошедшеся/ в память преподобнаго Иосифа Оптинскаго,/ духовно празднуим, того величающе,/ и возславим Христа Бога нашего,/ отрасль послушания зде возрастившаго,/ кедра высокаго преблагую ветвь,/ вертограду сему во утешение,/ источает бо аромат Небесный.
Свет Невечерний, почивый на тебе,/ всего тя световидна содела,/ отче досточудне Иосифе,/ просвещаеши бо кающияся тепле/ добродетелей твоих светлыми сиянии/ и напаяеши чистым вином нетления,/ темже припадаем ти любовию и молимся:/ моли спастися душам нашим.
Старцы Оптинстии,/ закона Божия и благодати хранителие,/ Амвросие божественный и Иосифе, любве сосуде,/ до ныне вопиют с Предтечею:/ покайтеся, Господь бо грядет,/ хотяй уготовати Себе люди совершенны,/ и благодатию вселитися в верных сердцах.
Слава, глас 6:
Егда Отроковица, Дева Чистая,/ светлый лик Свой тебе являше/ и тя, преподобне Иосифе,/ Своего любимица именоваше,/ тогда любовию к Ней распаляемь,/ даже до смерти во всем повинулся еси,/ благоговейне взывая:/ радуйся, Мати христиан;/ радуйся, светлое благодати познание;/ радуйся, Невесто Неневестная.
И ныне, праздника или Богородичен, глас тойже.
На стиховне стихиры святаго, глас 8.
Подобен: О, преславнаго чудесе:
Приснопамятне отче Иосифе,/ душа твоя во град Небесный вселися,/ тело же твое многотрудное/ приобрете сей вертоград на земли,/ идеже притекающе, цельбы почерпаем,/ соблюди убо, отче всехвальне,/ тя величающий обитель-ный град,/ дерзновение имея ко Христу,/ ныне тя прославльшему.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/ в заповедех Его восхощет зело.
По имени твоему и житие твое,/ отче достоблаженне Иосифе,/ благодати дар божественный/ мужеством и терпением преумножил еси,/ смирением умиряя бурная сердца,/ посреде отцев и братий тихостию сияя./ Сего ради чудеса и дарования/ ныне в первых зде преумножаеши/ и молишися о душах наших.
Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.
В новом гробе сердца твоего,/ якоже древле Иосиф Аримафейский со страхом многим,/ упокоил еси Христа Бога,/ обетование воскресения от Него приим,/ и Того рождшия беседы/ светолепно сподобился еси./ Мы же молим тя, всеприснопамятне,/ исцеленьми и мира дарованьми,/ посещай обитель твою.
Слава, глас тойже:
Благодатию Духа Святаго просвещаемь,/ смирением и терпением себе украсил еси,/ кротостию же и нищетою духовною/ безплотныя враги победил еси,/ сего ради ангели Божии на высоких тя восприяша,/ венчающе главу твою венцы победными,/ вернии же утвердишася благодатию,/ в тебе обитающею./ Молися о нас ко Господу,/ преподобне отче Иосифе,/ да спасет души наша, яко Благоутробен.
И ныне, праздника или Богородичен, глас тойже.
Тропарь зри на велицей вечерни.
На велицей вечерни
На Господи, воззвах: стихиры праздника. И святаго стихиры, глас 2.
Подобен: Егда от Древа:
Стецытеся, боголюбцы,/ ликовствующе, торжественне почтим/ препрославленную память дивнаго Иосифа,/ Оптины похвалу, монахов наставника,/ иже, добре на земли подвизався,/ на Небесех мзду трудов своих/ от Христа Бога восприял еси,/ ныне же Того прилежно умоляет/ о спасении душ наших.
Смирен, незлобив, кроток и прост быв,/ чисто житие твое провождал еси,/ преподобне Иосифе богодухновенне,/ и, воли своея отвержением талант усугубив,/ тяготы немощных понесл еси,/ закон же Христов совершенне ис-полняя,/ с преподобными ныне вселился еси,/ идеже, блаженныя доброты наслаждаяся,/ молися о спасении душ наших.
Течением слез землю души твоея оросив,/ досточудне отче Иосифе,/ к восприятию Божия благодати/ благопотребну ю соделал еси/ и, яко добрый делатель,/ плоды добродетелей возрастив,/ в житницу Господа твоего радостно принесл еси,/ Емуже молися, преподобне,/ о спасении душ наших.
Ины стихиры святаго [на обретение мощей], глас 2:
Стецытеся, вси смиреннолюбцы,/ узрите Оптины благословенный плод,/ Иосифа приснопамятнаго, послушания рачителя,/ иже во славе Небесней ныне возстает,/ равночестен быв житием отцу своему,/ преподобному старцу Амвросию,/ тако равночестен и по смерти является,/ во обретении мощей своих,/ яко благоплодная ветвь винограда Оптинскаго.
Се явление достославное:/ насаждение старца Амвросия,/ шипок смиренномудрия,/ процветение мысленное,/ дивный плод послушания,/ Иосифа приснопамятнаго прославляем,/ егоже мощи ныне обретаются/ и исцелений токи преизливают/ на радость всем верным.
Твоих мощей обретение, преблаженне,/ верных привлече к добродетели послушания/ и божественную благодать подаде,/ се бо, яко мысленная звезда,/ на небосвод Оптинский востекл еси,/ озаряя приходящих к раце мощей твоих/ и утешение подая богатно/ верою и любовию тя почитающим.
Слава, глас тойже:
Монахов множества припадают днесь,/ к раце мощей преподобнаго Иосифа,/ воспевающе в песнех подвиги воздержания/ и подражающе того добродетелем./ Такожде и всех верных собрания/ благодарне возвышают гласы своя к Богу,/ милосердие велие прославляюще,/ дарова бо нам великаго заступника и ходатая,/ егоже молитвами приемлем немощей исцеление/ и благовременную помощь.
И ныне праздника или Богородичен догматик, глас тойже.
Вход. Прокимен дне. И чтения преподобническая 3.
На литии стихира храма и святаго, глас 3:
Торжествуйте, христиане православнии,/ радуйтеся, людие земли Русския,/ яко преподобнии отцы Оптинстии/ далече сияют на небосводе Христовы Церкве,/ светлому созвездию подобни,/ посреде имуще чуднаго Иосифа,/ звезду, горящую предивно,/ паче лучей солнечных,/ и сии путеводствуют доныне/ к тихому пристанищу Царствия Христова/ обуреваемых в безднах моря житейскаго.
Ина стихира святаго [на обретение мощей], глас 5:
Не восхотел еси, отче преподобне,/ возымети града зде пребывающаго,/ но грядущаго усердно взыскал еси,/ темже, от юности Божиею Материю наставляемь,/ в Оптинский скит, Небесем на земли подобный, пришел еси,/ идеже постом и молитвою воскрыляемь,/ Бога, спасающаго тя, обрел еси,/ Егоже моли, предивне Иосифе,/ да спасет души наша.
Слава, глас 4:
Не во дни древния,/ но в сия дни последния,/ со страхом Божиим совершал еси жительство твое,/ преподобне отче наш Иосифе,/ во благочестии и правде Божией/ души верных пламенно и ревностно утверждая,/ духовными советы обогащая/ и чудесы предивными удивляя./ Ныне же, в Небесных обителех водворяяся,/ молися Христу Богу,/ яко да низпослет душам нашим/ мир и велию милость.
И ныне, праздника или Богородичен, глас тойже:
Гласом благодарения в болезни к Богу воззвав,/ глас Твой сладкий, Владычице, услыша Иосиф,/ и ныне с Тобою глас возвышает ко Спасу,/ еже улучити нам дар всыновления.
На стиховне стихиры, глас 4.
Подобен: Яко добля в мученицех:
Богоносне отче Иосифе,/ сосуд благодати Духа Святаго/ от младенчества показался еси,/ паче же по успении твоем точиши токи целебныя,/ власть бо имаши на духи нечистыя,/ от человеков тех отгоняя./ Избави и нас сих мучи-тельства,/ умоляя Господа,/ да благоутробием Своим спасет души наша.
Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.
Святе старче Иосифе,/ от юности твоея на рамо крест восприим,/ Амвросием святым направляемь,/ Христу последовал еси,/ всякия же добродетели исполнь,/ добрый образ иноком явился еси./ Темже по исходе твоем от сего жития/ низводиши от Господа токи чудес верою просящим,/ Тому молися, усердно молим тя,/ да благоутробием Своим спасет души наша.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/ в заповедех Его восхощет зело.
Преподобне отче Иосифе,/ издетска вожделел еси прилепитися Богови,/ вменив же во уметы вся красная мира сего,/ вседушне преселился еси в пустынь Оптинскую,/ идеже, надолзе в терпении потрудився,/ райскаго пристанища достигл еси./ Сего ради молим тя:/ умоли Христа Бога,/ да благоутробием Своим спасет души наша.
Слава, глас 8:
Отрасль благоплодная винограда Оптинскаго,/ Иосифе приснопамятне,/ вино духовное от аввы Амвросия приял еси/ и, сердца верных напоив,/ омраченная печальми житейскими,/ божественное радование даровал еси./ Ныне же в памяти твоей,/ веселие черплюще, молим тя:/ помози нам горькия страстей работы избавитися/ и вкусити сладости Небесныя.
И ныне, праздника или Богородичен, глас тойже.
Тропарь, глас 2:
Послужив старцу твоему преусердно,/ даровании духовными обильно исполнился еси/ и, яко светильник верху горы укрытися немогущий,/ благообразне Иосифе преподобне,/ монашествующим и мирским наставник добрый и предстатель теплый явился еси,/ темже моли Человеколюбца Христа и Заступницу Усердную,/ спастися душам нашим.
Ин тропарь, глас 3: [на обретение]
Яко к божественней чаше утешения,/ к раце мощей твоих притекаем, отче Иосифе,/ ты бо, наследовав благодать великаго старца,/ напоил еси тою обильно сословия иноческая,/ избранниче возлюбленный Божия Матере,/ темже с Нею молися Христу/ обители твоей даровати утверждение/ и душам нашим велию милость.
На утрени
По 1-м стихословии седален, глас 3:
Послушливаго Иосифа, вернии, в песнех почтим, благопокорлива отцу своему Амвросию даже до смерти, сей бо, благодать старчества улучив и куплю духовную сотворив, талант преумножи, ныне же в раи сладости вкупе с ним водворяется. Сего ради с радостию вопием: молитеся, всечестнии отцы, грехов оставление даровати любовию празднующим святую память вашу.
Слава, и ныне, праздника или Богородичен:
К Тебе, Богородице, прибегаем с любовию и молимся: Твоим ходатайством, Владычице, и молитвами Твоего угодника, Иосифа преподобнаго, ми-лостива сотвори нам Сына Твоего и Бога нашего, да безпреткновенно прейдем путь жития нашего, выну славяще Твое благоутробие, Всепетая.
По 2-м стихословии седален, глас 2:
Веры гроздь божественным деланием возрасти преподобный Иосиф и, в точилех послушания положив, изгнете болезньми пощения и, чашу исполнив духовнаго умиления, ныне веселит сердца верных, притекающих к раце мощей его, исцеления подая независтно.
Слава, и ныне, праздника или Богородичен:
Яко невозделанная, Дево, Лоза, краснейший Гроздь прозябла еси, источающий нам вино спасения, всех веселящее души и телеса. Темже, яко добрых Главизну, блажаще Тя присно, со ангелом вопием Ти: радуйся, Благодатная.
По полиелеи седален, глас 3:
Яко дар освящен, от недр земных восприемлем честныя мощи твоя, святе Иосифе, сущею бо на тебе благодатию, яко милотию Илии Елиссей, от страстей подаеши избавление всем, приходящим к раце мощей твоих, и душам нашим велию милость.
Слава, и ныне, праздника или Богородичен:
Умолена буди, Богородице Царице, мольбами Твоего угодника Иосифа, Тя всегда моляща, яко Заступницу мира Усердную, стадо Твое сохранити от всякаго навета вражия.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Евангелие от Матфеа, зачало 43.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Благодать излияся/ во благочестивых устнах твоих,/ преподобне отче Иосифе,/ еюже богатно напоил еси/ обуреваемых и недоумевающихся,/ иже за помощию к тебе притекаху,/ силою же Божиею, тайны сердец их прозревая,/ праведности пути им открывал еси,/ во еже теми право шествовати,/ Милосердый бо Христос Господь/ власть тебе дарова,/ словесныя овцы стада Своего путеводити/ в Царство Небесное.
Или сия стихира [на обретение мощей], глас 6:
Днесь празднество великое в Оптиной пустыни,/ яко обретошася святыя мощи/ Иосифа послушливаго,/ иже, управив житие богоугодне,/ сия, яко чашу златую, показа,/ источающу нам дарований многоразличных множества/ и благоухание испущающу неизреченное./ Темже, вси радостно ликующе,/ Хри-ста возвеличим,/ прославльшаго Своего угодника,/ есть бо таинник Божия благодати.
Канон праздника и святаго канон, глас 5, егоже краегранесие:
Чашу нерастворенносладкаго вина пою.
Песнь 1
Ирмос: Пешешествуяй Израиль непроходимую стезю,/ повелением Вла-дычним,/ радуяся, пояше:/ Господеви поим, славно бо прославися.
Чистительный, Слове, смысл подаждь песнопоющим мудраго старца Оптинскаго, иже словом настави русския люди, немокренно проходити море житейское.
Амвросиев сын да похвалится днесь, Оптинскаго старчества великий преемник, иже послушания подвигом главу древняго змия отсече, темже и прославися.
Шествуя стезею древних отцев, воспитався млеком святоотеческаго муд-рования и сладкий послушания хлеб вкусив, в меру отца твоего достигл еси, преподобне, темже и прославися.
Богородичен: Утроба Твоя, Дево, роди Высочайший Свет, всякаго чело-века просвещающий и облиставший ад и Горний явивший рай, Бога же и Человека.
Песнь 3
Ирмос: На камени заповедей Твоих колеблющагося мя утверди,/ вознеси рог мой в разуме повелений Твоих,/ да, хваляся, вопию Тебе:/ несть свят, паче Тебе, Господи Сил.
Нравом тихий и послушливый, благообразен же лицем и духом мудр, в песнех да воспоется старец Оптинский Иосиф, от силы возшедый в силу и крайняго достигнувый совершения.
Евангельское любомудрие твою всечестную украси главу, послушливая же душа твоя удиви чиноначалия ангельская: яко скор был еси на слышание, косен же на гнев, и светосиянен, отче, в молитве.
Рачение к рачению прилагая, преподобне, своея отверглся еси воли конечне и, водимый старцем твоим, востекл еси на лествицу добродетелей, вопия: слава Тебе, Всеблагая Владычице, Госпоже всея твари!
Богородичен: Аще и повержен бысть на одре болезненнем и к смерти приближися, отче, твоя душа, молитвы не оставил еси к Богородице, Яже явися тебе и возстави со одра. Ты же вопиял еси: несть святы, паче Тебе, Госпоже всея твари.
Кондак и икос праздника.
Седален святаго, глас 4.
Подобен: Удивися Иосиф:
На водах воздержания воспитався, преподобне,/ в ладии же послушания к пристанищу безстрастия достигл еси,/ яко мудр купец, вся оставив,/ бисер евангельский обрел еси,/ темже и венцем неувядаемым увязает тя Христос/ и приемлет молитвы твоя,/ в нихже поминай любовию тя славящих и зовущих:/ радуйся Иосифе, богомудрый старче.
Слава, и ныне, праздника или Богородичен:
Удивися Иосиф, еже паче естества зря,/ и внимаше мыслию, иже на руно дождь,/ в безсеменнем зачатии Твоем, Богородице,/ купину огнем неопали-мую,/ жезл Ааронов прозябший,/ и, свидетельствуя обручник Твой и храни-тель,/ священником взываше:/ Дева раждает,/ и по рождестве паки Дева пре-бывает.
Песнь 4
Ирмос: Услышах, Господи,/ слух Твой и убояхся;/ разумех смотрение Твое/ и прославих Тя, Едине Человеколюбче.
Смирением одеявся, богоносе, и светлыя стези послушания избрав, страстей треволнения уклонился еси и тишины ангельския сподобился еси.
Твердый помысл стяжав, отче, и небоязнен, непреклонен быв взыгранию страстей, духовом нечистым повелевати возмогл еси.
Верен во всем старцу Амвросию быв, того отеческия любве насладитися сподобился еси, еюже преисполнився, богоблаженне, грееши ныне и питаеши чада твоя.
Богородичен: Отрок еще сый, присноблаженне Иосифе, младенческих уклонился еси играний и, Царицы Небесныя посещения сподобився, избранник явился еси Тоя и служитель.
Песнь 5
Ирмос: Одеяйся светом, яко ризою,/ к Тебе утренюю и Тебе зову:/ душу мою просвети омраченную, Христе,/ яко Един Благоутробен.
Радостотворный твой лик и богомудрая словеса твоя нощь потребиша многих скорбей, и благожелательное твое, преподобне, обхождение заблуждшия возведе ко стезям добродетели.
Евангельская лоза, вино умиления искапающая, богорадованное житие твое явися, отче, потребляющее терпкое страстей и души веселящее благода-тию.
Новое вино влив в сосуд души твоея, еже почерпл еси от источника премудрости старческия, богомудре отче Иосифе, тем и церковная составления напоил еси.
Богородичен: На одре болезни подвиг показует Иосиф богоблаженый, песнь хвалебную Матери Света присно вознося, темже и посещения от Нея сподоблен бывает и свидетельствуется, яко избранник Пречистыя.
Песнь 6
Ирмос: Неистовствующееся бурею душетленною,/ Владыко Христе, страстей море укроти/ и от тли возведи мя,/ яко Благоутробен.
Оптинский кладязь отверзеся, вода благодати быстрообразно потече, и веселит собрания празднующих, подая исцеления дары.
Сторичный плод принесе твоя, Иосифе, нива, богомудро тебе возделав-шу землю души своея, темже, над страстьми воцарився, хлебом боговедения питаеши чад твоих.
Лукавый змий умертвися твоими молитвами, нощь же разсеяся многих скорбей и, яко солнце, течет, отче Иосифе, твоя изрядноскорая помощь.
Богородичен: Амвросию богомудрому, яко хлебов Спорительница, Иосифу же, яко Целительница, явилася еси, Богородице, темже, обою хода-тайству внемлющи, сугубую благодать нам подаждь.
Кондак святаго, глас 3.
Подобен: Красоте девства:
Кротостию и незлобием украсився/ и целомудрием в лепоту одеявся,/ тьму страстей прогнал еси,/ светолучныя же испущая, отче, молитвы,/ явился еси старчества Оптинскаго похвала и изряден наставник монахов,/ темже вси зо-вем ти:/ радуйся, богоносе старче Иосифе.
Икос:
Солнцу зашедшу, бывает нощь и тьма по всей земли, обаче не тако бысть, егда зайде во гроб богомудрый старец Амвросий: сей бо воистинну явися солнце богосветлое Оптины пустыни и сына своего остави на тверди церков-ней, яко предивное светило, иже молитвенными блистает лучи и изсушает страстей мутныя реки, утверждает Шамординскую обитель и Оптину озаряет пустынь. Темже с радостию вси, приходяще к раце мощей его, воззовем: ра-дуйся, богоносе старче Иосифе.
Песнь 7
Ирмос: Огня гасилище - отроков молитва,/ орошающая пещь, проповедница чудесе,/ не опаляющи, ниже сожигающи/ песнословцы Бога отец наших.
Достойный ученик был еси твоего старца, отче Иосифе, богатство дарований, якоже милоть Илиину, наследовав, темже многая твоя чудеса, бла-женне, прославиша Бога отец наших.
К раце мощей твоих приходящим источи, отче Иосифе, духовное питие, остужая пламень страстей, души же напаяя благодатию, еже славити Бога отец наших.
Амвросия старца верный учениче и последователю, первый во обретении мощей показался еси, Иосифе, вседаровитую благодать чадом твоим подав, еже песнословити Бога отец наших.
Богородичен: Глагол Твой сладкий, Дево, старца Иосифа укрепи на одре болезненнем, яко рекла еси, Богородительнице: потерпи, любимиче Мой, еще венцы соплету тебе во Царствии Сына Моего и Бога.
Песнь 8
Ирмос: От Отца рожденнаго прежде всех век/ Бога Слова,/ пойте, священницы,/ людие, превозносите во вся веки.
От старца рождением духовным произшедшаго, сына послушливаго, Иосифа боголюбиваго, людие, превозносите во вся веки.
Вообразися в тебе дух старца твоего, и чудесы украсился еси, отче Иосифе, темже сугубое почитание воздают тебе людие во вся веки.
Идеже почивает многоцелебное тело твое, ту благодать струями точится и почерпают исцеления людие, с верою к тебе приступающе.
Богородичен: На Матерь Божию вознадеявся, преподобне, во уповании твоем неколебимь пребыл еси, яко гора, преподобне, и яве предста тебе Всенепорочная и утеши тя.
Песнь 9
Ирмос: Яко сотвори Тебе величия Сильный,/ Деву явль Тя чисту по рождестве,/ яко рождшую без семене Своего Творца,/ тем Тя, Богородице, величаем.
Амвросиеву славу стяжав, богоносе, в меру своего учителя, по слову Господню, достигл еси, темже и чудодействуеши преславная знамения и исце-ляеши ко гробу твоему притекающих.
Пшеницодавец нов явился еси, Иосифе, богоглаголивыми учении твоими инокини Шамординския питая и манною словес твоих верных сердца оживляя, темже тя вси величаем.
Оптину пустынь украсил еси ракою мощей твоих, первым возсияв из под спуда, ныне же присно светиши, преподобне, на Небеси церковнем, светлость подая душам, тя величающим.
Богородичен: Юже возлюбил еси, преподобне, Деву Богородицу и твоима очима зрел еси, еще сый на земли, Тоя ныне сладчайшаго насыщаешися лицезрения. Моли Сию, богоблаженне, спасти тя величающия.
Светилен.
Подобен: Жены, услышите:
О, преподобне отче Иосифе, ты еси воистину звезда, светло сияющая, освещаеши бо землю Русскую светом чудес и Божественныя помощи. Сего ради, честную память твою ныне верою празднующе и радостию сердечною веселящеся, величаем Христа Бога нашего.
Слава, и ныне, праздника или Богородичен, глас тойже:
О, Дево Пречистая, Всепетая Мати! Молися о нас Сыну Твоему, Христу Богу нашему с преподобным Иосифом, старцем Оптинским, егоже от малых лет избрала еси, емуже многажды являлася еси и, в болезни сущу, исцеление подала еси.
На хвалитех стихиры праздника и святаго, глас 1:
Иосифе прехвальне,/ днесь наста светоносная память твоя,/ озаряющи всех приходящих,/ сердца облагоухающи миром смирения и послушания,/ сие бо исправил еси со всяким рачением/ и явился еси Горняго Царствия всельник/ и молитвенник непрестанный/ о верою и любовию чтущих тя.
Иосифе преблаженне,/ Матере Света любимиче изрядный,/ волю Сына Ея со всяким рачением исполнивый,/ ныне в сонме святых вселился еси/ и От-чаго благоволения сподобился еси,/ темже и благодать Святаго Духа/ почила есть на мощех твоих.
Иосифе богомудре,/ Отчим хотением из под спуда первее возсиял еси,/ николиже бо старца своего преслушався,/ и по смерти послушание тому пока-зал еси,/ да уведят вси, яко ученик приходит в меру учителя./ Темже, припадающе к раце мощей твоих,/ сугубую благодать у тебе просим,/ еже вся благопотребная даровати нам/ и велию милость.
Слава, глас 5:
Возлюбленное чадо Божия Матере,/ блаженне отче наш Иосифе,/ яко ученик благопослушный,/ преподобнаго Амвросия равночестно славу разделив,/ мудрость старческую в полноте восприял еси/ и, вином боговедения верных напоив,/ цвет неувядаемый вертограда Оптинскаго явился еси./ Христа Бога моли о нас, молимся,/ даровати душам нашим мир и велию милость.
И ныне, праздника или Богородичен, глас тойже:
Благословенная Владычице,/ даровавшая некогда милость Твою/ преподобному Иосифу,/ предивному старцу Оптинскому,/ просвети светом Сына Твоего/ живущия во обители Твоей/ и не лиши Своего милосердия/ присно Тя блажащия.
На Литургии служба праздника и святаго.
Канон молебный, глас 2.
Песнь 1
Ирмос: Грядите, людие,/ поим песнь Христу Богу,/ раздельшему море и наставльшему люди,/ яже изведе из работы египетския,/ яко прославися.
Тебе о твоих дарех долг приносяще, преблаженне Иосифе, и твоему жи-тию плетуще похвальный венец, благодатная воздаяния улучити желаем, твоими, пребогате, святыми молитвами.
Старца великаго Амвросия чадо любимое явился еси, той бо на тя с надеждею взираше, не посрами и наша чаяния, отче Иосифе, с любовию притекающих к тебе и просящих милости.
Повинулся еси вседушно духовному отцу твоему, и Божественный почи на тебе Святый Дух, блаженне Иосифе, Егоже действием пресветло украсился еси, крайняго ради твоего послушания.
Богородичен: Источник безстрастия рождшая, уязвленнаго мя страстьми исцели, Отроковице, и вечнаго огня исхити, Едина Богоблагодатная.
Песнь 3
Ирмос: Утверди нас в Тебе, Господи,/ Древом умерщвлей грех,/ и страх Твой всади/ в сердца нас, поющих Тя.
От детства к Богу любовию взят, Материю Божиею наставляемь яве и тайно, ангелоподобно житие на земли показал еси и ликуеши ныне с Небесными силами.
Тьмы лукавых духов мимотекл еси, любовию наставляемь, отче Иосифе, да Света Неприступнаго явишися причастник, темже у тебе помощи просим.
Наказуяй сына своего насладится о нем и посреде знаемых о нем похвалится, темже посреде святых веселитеся ныне, от Бога познаваеми и от всех восхваляеми, Амвросие мудре и Иосифе славне.
Богородичен: Марие, Златая Кадильнице, страстей моих смрад отжени и утверди мя, Чистая, колеблемаго прилоги вражии.
Песнь 4
Ирмос: Пою Тя, слухом бо, Господи, услышах и ужасохся:/ до мене бо идеши, мене ища, заблуждшаго./ Тем многое Твое снизхождение, еже на мя,/ прославляю, Многомилостиве.
Тя молим и к тебе усердно прибегаем, отче Иосифе, яко подражателю Пастыря овцам Превеликаго, от высот священных ныне призирая, упаси чада твоя.
От младенства познался еси Богу и к монашескому деланию приступил еси, яко отроча, темже и вшел еси, блаженне Иосифе, в Царство Небесное, ра-дуяся.
Умре отец его, и аки не умре, глаголет премудрый, подобна бо себе остави по себе, темже благодарят о тебе Бога монахов множества и обитель Шамординская.
Богородичен: Радость Тебе, Дево, праотцев сетование разрешающую, Гавриил, священный Архангел, благовествоваше, с Небесе слетев, Чистая, Богоневесто.
Песнь 5
Ирмос: Света Подателю и веков Творче, Господи,/ во свете Твоих повелений настави нас:/ разве бо Тебе, иного бога не знаем.
Добротолюбия стяжателю и доброты истинныя таинниче, Божественное Имя, еже паче всякаго имене, призывал еси непрестанно, отче, наказуя, наставляя и уча терпению Господню.
Не от человек приял еси хвалу, но истинную славу избрал еси, отче, Крест Царя Христа присно нося, почитая в человецех образ Господень, дающаго смиренным Своим благодать.
Зело милостива и нищелюбива показа тя Спас наш миру, отче, и врача болящим, Иосифе, и заступника обидимым, в милости бо никомуже когда отказал еси.
Богородичен: Разумев Тя издалеча, Дево, Бога носящую на руку Твоею, Исаиа нам предвозвести: разве бо Сына Твоего иного бога не вемы.
Песнь 6
Ирмос: В бездне греховней валяяся,/ неизследную милосердия Твоего при-зываю бездну:/ от тли, Боже, мя возведи.
Яко крин благовонный, таинственно от недр земных, издашася честныя мощи твоя, преблаженне Иосифе, благословение великаго аввы и твое подавающе и веселяще чудес зарею духовная чада.
Не нуждею, но любовию, свыше насажденною в сердце твое, последовал еси великому Амвросию, и тобою напаяеми есмы вином любве Божественныя.
Обоняют ныне несумненно притекающии к тебе благоухание тишины Небесныя, юже источает рака мощей твоих, и обитель Оптинская ублажает тя, Иосифе приснопамятне.
Богородичен: От всех родов Творец избра Тебе, Всенепорочная, доброту Иаковлю, Юже возлюби и, из Тебе возсияв, явися.
Кондак, глас 3:
Мир сиянием озаряеши,/ отче наш Иосифе блаженне,/ немощь бо естества препобедив,/ Духа Святаго сосуд соделался еси/ и, подвиг старчества восприим,/ мудрый наставник верным был еси./ Ныне, пребывая присно со святыми,/ испроси нам велию милость.
Икос:
Исполньшимся временом, призва тя Господь чреду старчества возглавити и постави, яко свещу на свещнице, да озаряеши богоразумия светом вся недоуменныя, притекающия к тебе, преподобне отче наш Иосифе, избранный собеседниче Пренепорочныя, насельниче чертогов Горних, идеже лицы святых непрестанно славословят Творца всяческих, Того моли, да подаст нам велию милость.
Песнь 7
Ирмос: Образу златому, на поле Деире служиму,/ трие Твои отроцы небрегоша безбожнаго веления,/ посреде же огня ввержени, орошаеми, пояху:/ благословен еси, Боже отец наших.
Целомудрием и смирением, отче преподобне, возвышаемь, плотския прилоги мужемудренно отгонял еси, темже и дарами духовными Христос Бог тя обогати, сего ради и венец неувядаемый приял еси, Иосифе предивне.
Благочестие и преподобие, и любы истинная к Богу и ближнему, из твоея души изливахуся, отче Иосифе, являюще в тебе чудное действо Духа Святаго.
Дух разсуждения отца твоего в тебе показа Господь, преподобне Иосифе, реки бо воды живыя истекоша от чрева твоего, силою новою напаяюще жаждущия жизни вечныя.
Богородичен: Закона и пророков исполнение, Отроковице, Гавриил Тя показуя, вопияше: се раждаеши, Едина Всепетая, Пребожественнаго Творца твари и Господа Славы.
Песнь 8
Ирмос: Пещь иногда огненная/ в Вавилоне действа разделяше,/ Божиим велением халдеи опаляющая,/ верныя же орошающая, поющия:/ благословите, вся дела Господня, Господа.
Смирением укрощал еси буйная сердца и отчаянныя словом укреплял еси, отче, скорби, немощи и болезни чад твоих сердцем восприим, сего ради, любовию привлачаеми, молимся: помилуй, утверди и просвети души наша.
Нравом твоим благим последствующе, немудрии, отче, умудришася и грешнии прилепишася правде Божией, темже, ко гробу твоему прибегающе, яко к целебному источнику припадаем.
Милованием многим нищим быв богатство и врач, исцеляяй язвы и недуги всяческия, сего ради верою к тебе, Иосифе, влечемся, гладом гиблю-щии духовным и немощьми плотскими обдержими.
Крест тяжкий понесл еси на раме твоем устроения юныя обители Шамординския, но вся препобедил еси терпением и любовию, истинный отец си-ротам нареченный, Матере Божия верный послушниче.
Богородичен: Рай жизни сущи, Богородице, избави мя вскоре, Мати Дево, скорбей многообразных и смерти греховныя молитвами угодника Твоего Иосифа.
Песнь 9
Ирмос: От Бога Бога Слова,/ неизреченною мудростию пришедшаго обновити Адама,/ ядию в тление падшаго люте,/ от Святыя Девы неизреченно воплотившагося нас ради,/ вернии, единомудрено песньми величаем.
Память праведных с похвалами почтим, сим бо венцы благолепны Христос возложи, Льву богомудрому, Макарию блаженному, Амвросию препрославленному, Иосифу благопослушному и преподобным иным, деянии просиявшим и видения сподобльшимся.
Возвеличил еси, Господи, угодника Твоего Иосифа, яко столп огнетворящий, и наставника любочестна явил еси нам. Мы же со страхом молим того: отче преподобне, сподоби ны добре преити лет наших обхождение.
Веяние тишины Небесныя, духовное прохлаждение и мир богатый, по-дает от Бога, яко угодник Его и наш отец, и напаяет нас вином божественнаго смысла, преподобный Иосиф приснопамятный.
Богородичен: Егоже родила еси, Слово паче слова, Богородительнице Чистая, Того моли присно о чтущих Тя и Богородицу воистинну Тя именую-щих.
Молитва
О, преподобне отче Иосифе, старче Оптинский, чадо возлюбленное ве-ликаго старца Амвросиа! Ты, от юности Христа возлюбив, даже до смерти верен Тому пребыл еси и избранник возлюблен Пречистыя Богородицы явился еси.
Елицы же некогда лик твой благодатный видеша, веселия Небеснаго выну исполняхуся, тако и мы, отче, днесь к честным твоим мощем [или: к твоему святому образу] припадающе, молим тя: избави нас от горечи греховныя, еюже нас сопротивник напои, помози нам, немощным, долу поникшим, не земная токмо и тленная зрети, но душею живою к житию вечному устремлятися, гре-хов осуждения и злопомнения избавитися, зависти и гневу не предаватися, да тишайшее дыхание благодати сердец наших коснется. Ей, отче, ты дар совета и благаго разсуждения стяжал еси, настави и нас жизнь свою по воли Божией устрояти. И тако, тобою окормляеми, право пойдем путем спасительным и достигнем Царствия Небеснаго, идеже вкупе со всеми святыми сподобимся прославляти Пресвятую Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.
Вернуться к списку