- Новинки
- Выгодная цена
- Распродажа
- Последний товар
- Коллекции
- Как оставить отзыв
- Хит продаж
- Весеннее обновление
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Икона Богородицы «Максимовская»
Максимовская икона Божией Матери написана в 1299 году по видению святителю Максиму, митрополиту Владимирскому († 1305, память 6 декабря), который прибыл во Владимир для перенесения из Киева Первосвятительской кафедры. На иконе изображена Божия Матерь в полный рост с Предвечным Младенцем на руке, перед Ней стоит Митрополит Максим, принимающий из Ее рук святительский омофор.
Явление Максимовской иконы Божией Матери совершилось в трудное время для Русской Церкви и нашего Отечества. Более 60 лет русская земля находилась под игом татаро-монгольских завоевателей. Печальным и тяжелым было положение Русской Церкви – храмы и монастыри разрушены, иконы и книги расхищены. Народ стал забывать христианское вероучение. В такие тяжкие времена Господь ниспосылал особых людей для управления Церковью и русским народом. Таким был Первосвятитель Русской Церкви Митрополит Максим, которому было даровано чудесное видение Божией Матери.
Церковное предание о чудотворном образе Божией Матери, именуемом Максимовским, гласит следующее:
«Икона сия написана по видению во сне Максиму Митрополиту, в 1299 году, что видно из следующей надписи, находящейся на сем образе: „Сей святый и чудотворный образ Пресвятыя Богородицы написан бысть в лето 6807 по видению Максима Митрополита Киевского, гречанина родом, егда ему пришедшу от Киева во Владимир и от путного шествия в келии своей мало уснув, абие видит яко на яве свет велик и необычен, и в том свете явися ему Пречистая Дева Богородица, держащи на руку Превечного Младенца, и рекла: „Рабе мой Максиме! добре сотвори, яко пришел еси семо посетити град Мой“. И подав ему омофор, рекла: „Приими сей омофор и паси во граде Моем словесные овцы“. Он же прием, возбудился от сна и в келии ни кого же виде, а омофор обретеся в руце его; он же страхом объят бысть на мног час, абие поведа великому князю Андрею, и построиша ковчег злат и положиша в него той омофор, и прославися сие чудо по всей Русской земле и в Палестине. Омофор же, во время безбожного царевича Талыча, егда плени град (1411 г.) и разори, где скончася, неизвестно“» (упомянутый в надписи великий князь Андрей – сын святого Александра Невского).
В видении Божия Матерь вручила святителю омофор, который проснувшийся митрополит увидел на своих руках. Явление Пресвятой Богородицы было знамением Небесного благословения на перенесение митрополии из Киева во Владимир. Омофор, переданный Матерью Божией, хранился во Владимирском Успенском соборе 112 лет. В 1412 году, во время нашествия татар, омофор был скрыт ключарем собора Патрикием, замученным татарами.
Максимовская икона Божией Матери была установлена в Свято-Успенском соборе Владимира над местом, где после своей блаженной кончины был погребен Митрополит Максим. Впоследствии эта икона прославилась многими чудесами и стала всероссийской святыней.
На рубеже XIX и XX веков был выполнен список с Максимовской иконы в размер оригинала. В настоящее время он находится в Успенском соборе Владимира над гробницей святителя Максима.
В 1918 году была выполнена реставрация Максимовской иконы под руководством искусствоведов А. И. Анисимова, В. Т. Георгиевского и И. Э. Грабаря. После укрепления иконы в ходе расчистки обнаружили два слоя прописей, датированных XVI—XVII и XVIII веками.
Около 1920 года после закрытия собора Максимовская икона поступила в собрание Владимиро-Суздальского музея-заповедника, в котором находится и в настоящее время. В 1961—1967 годах была выполнена повторная реставрация иконы, проводившаяся В. П. Малышевым и А. Н. Барановой. Эта реставрация получила неоднозначную оценку специалистов. Так профессор В. Н. Лазарев характеризовал состояние иконы как очень плохое и отмечал её грубую реставрацию.
В 2010 году в рамках проведения года России во Франции Максимовская икона была выставлена в Наполеоновских залах Лувра в рамках экспозиции «Святая Русь».
Молитва пред иконою Божией Матери «Максимовской»
Тропарь иконе Пресвятой Богородицы Максимовская
Тропарь, глас 4
Днесь све́тло красу́ется сла́внейший град Влади́мир,/ ра́достно соверша́я, Влады́чице,/ пра́здник явле́ния Твоего́ святи́телю Макси́му, в нем бы́вшаго,/ о не́мже ны́не воспомина́юше/ и моля́щеся Тебе́, взыва́ем си́це:/ о Пречу́дная Влады́чице Богоро́дице,/ моли́ся Преве́чному Архиере́ю – Сы́ну Твоему́,/ да непоколеби́му утверди́т Це́рковь Правосла́вную,/ град наш Влади́мир и всю Ру́сскую зе́млю/ в ми́ре сохрани́т// и спасе́т в правове́рии ду́ши на́ша.
Перевод: Сегодня светло ликует славнейший город Владимир, радостно совершая, Владычица, праздник явления Твоего святителю Максиму, в нем бывшего, о нем же сейчас вспоминая и молясь Тебе, взываем так: «О Пречудная Владычица Богородица, молись Всевечному Архиерею – Сыну Твоему, да укрепит непоколебимо Православную Церковь, город наш Владимир и всю Русскую землю сохранит в мире и спасет в православной вере наши души».
Величание:
Велича́ем Тя,/ Пресвята́я Де́во,/ и чтим о́браз Твой святы́й,/ его́же святи́тель Макси́м даде́ гра́ду Влади́миру в покро́в// и всем ве́рным во спасе́ние.
Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Максимовской»
глас 1
Тропарь, глас 4‑й
Днесь светло красуется славнейший град Владимир, радостно совершая, Владычице, праздник явления Твоего святителю Максиму, в нем бывшаго, о немже ныне воспоминающе и молящеся Тебе, взываем сице: о, Пречудная Владычице Богородице, молися Превечному Архиерею – Сыну Твоему да непоколебиму утвердит Церковь Православную, град наш Владимир и всю Русскую землю в мире сохранит и спасет в правоверии души наша.
Песнь 1
Ирмос: Воскресения день, просветимся, людие, Пасха, Господня Пасха: от смерти бо к Жизни и от земли к Небеси Христос Бог нас преведе, победную поющия.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Торжества день, просветимся, людие! Царица бо Небесная преславно святителю Максиму явися. Темже ликуем вси в радости, победную поюще.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Очистим чувствия и узрим в неприступном свете Матерь Света, ко святителю пришедшую, и, радующеся, Ей вопием: радуйся, Мати Господня.
Слава: Небеса убо достойно да веселятся, земля же да радуется, да празднует же град Владимир и вся Русская страна да торжествует, почитающи заступление Богоматере.
И ныне: Да ликуют согласно Небо и земля в праздник Пречистыя Богоматери, Та бо всем верным освящение подает. Сию, восхвалим, душевно радующеся.
Песнь 3
Ирмос: Приидите, пиво пием новое, не от камене неплодна чудодеемое, но нетления источник, из гроба одождивша Христа, в Немже утверждаемся.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Приидите благодать вси почерпем, не от камене неплодна истекающую, но от Пречистыя Богоматере, яко от неистощимаго источника, от негоже вси освящаемся.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Приидите, песнь нову поем, торжество Богоматери совершающе, со псалмами и пением ликующе и Деве Пречистей с любовию покланяющеся.
Слава: Ныне вси исполнившеся радости, архиереи же и священницы, монахи и мирстии. Празднуем светло явление Богоматери, имже утешаемся.
И ныне: Течет благодать изобильная от Твоего, Богородице, образа, всем источающи зол избавление, и здравие, и милость.
Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:
Седален, глас 6‑й
Владычице Преблагословенная, услыши нас, смиренных, верно Тебе покланяющихся и славящих державу Твою, Всечистая: иныя бо, кроме Тебе, помощи, не имамы. Темже возопий поющим Тя: Аз есмь с вами, и никтоже возможет на вы.
Песнь 4
Ирмос: На Божественней стражи Богоглаголивый Аввакум да станет с нами и покажет светоносна Ангела, ясно глаголюща: днесь спасение миру, яко воскресе Христос, яко всесилен.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
На Божественней стражи, в молитвеннем бдении станем и, яко светоносную свещу, Святую Деву узрим, из Неяже возсия Избавитель и Господь, спасаяй всех, яко Всесилен.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Богоотец убо Давид пред сенным ковчегом скакаше, играя, людие же Божия святии, чудеса Богоматере зряще, веселимся Божественне, ибо реки милости источает нам Владычица, яко Преблагая.
Слава: Что Ти принесем, Богомати, яко град наш Владимир освятила еси Твоим дивным явлением? Егоже ныне воспоминающе, благодарно славословим Тя.
И ныне: Днесь верным радость велия: изливает бо Пречистая милости всем, с любовию притекающим к Ней. Темже стецемся, братие, и чудес Богоматери насладимся.
Песнь 5
Ирмос: Утренюем утренюю глубоку, и вместо мира песнь принесем Владыце, и Христа узрим, Правды Солнце, всем жизнь возсияюща.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Утренююще, воспеваем Тя, Владычице, песней похвалы плетуще, по Твоему ходатайству надеющеся Свет узрети невечерний, присносияющий.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Безмерное Твое, Богомати, милосердие нуждами житейскими содержимии зряще, радуемся светло, весело вопиюще: радуйся, Радосте наша.
Слава: Приступим, свещеноснии, к Божией Матери днесь и спразднуем любопразднственными чинми явление Ея преславное.
И ныне: Просвещается Твоими светолучными лучами и ликует днесь в Твоем празднице, Богомати Всенепорочная, благочестивых собрание.
Песнь 6
Ирмос: Снизшел еси в преисподняя земли и сокрушил еси вереи вечныя, содержания связанныя, Христе, и тридневен, яко от кита Иона, воскресл еси от Гроба.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Сниди к нам Твоим милосердием, Пречистая, разреши скорби наша, виждь обстояния, обдержащия нас, покрой и заступи всех, Твоея помощи тепле ищущих.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Ликующе в песнех Божественных, вернии, воскликнем Деве, праздник Ея совершающе, освещения бо источник изливает всем, с любовию к Ней притекающим.
Слава: Спасе мой Преблагий и всяческих Творче, Чистыя Богоматере Богоприятными мольбами соблюди Твоих певцев невредимыми от всех бед.
И ныне: Тя поем, Богомати, и Тебе покланяемся. Не презри моления рабов Твоих, заступи в бедах наших, яко сущи Милостива.
Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:
Кондак, глас 6‑й
Призри на нас, Всепетая Богородице, возсияй просвещение сердцем помраченным и озари стадо Твое, Пречистая, елика бо хощеши и можеши, яко Мати сущи Зиждителя, и возопий молящим Тя: Аз есмь с вами, и никтоже возможет на вы.
Икос
Земная на земли оставльше и мысли от страстей очистивше, приидите ныне, вернии, дивное явление Богоматери святителю Максиму воспомянем: како омофор тому подаде и пасти словесныя овцы во граде Владимире повеле. Вперим зрение, вкупе и чувства ко Пречистей Богоматери и к Ней молитву усердную вознесем: не остави нас, стадо Твое, Владычице, утеши нас, яко Мати, настави нас, яко сынов, и возопий молящим Тя: Аз есмь с вами, и никтоже возможет на вы.
Песнь 7
Ирмос: Отроки от пещи избавивый, быв Человек, страждет, яко смертен, и страстию смертное в нетления облачит благолепие, Един благословен отцев Бог и препрославлен.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Отроки от пещи Избавльшаго нетленно родила еси, Пречистая, по Рождестве, яко и прежде Рождества, сохраньшаго Тя. Егоже молящи не престай с любовию чтущих Тя.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Вси ныне, Богомудрии, соберитеся, светлое празднество совершающе, Владычицу верно от души восхвалим: радуйся, Благословенная, Мати Божия Препрославленная.
Слава: Воистинну священное ныне, Богомати, сие торжество, егоже святитель Максим учреди во свидетельство всем неусыпнаго Твоего о стаде Твоем промышления. Темже Тя с любовию величаем.
И ныне: Вси ныне со благоговением поклонимся Пречистей Деве Богоматери, молящеся со святителем Максимом и – радуйся – Гавриилово принесем Благодатней.
Песнь 8
Ирмос: Сей нареченный и Святый День – един суббот царь и господь, праздников праздник и торжество есть торжеств, в оньже благословим Христа во веки.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Сей нареченный и Святый день всех во граде Владимире и во области его сущих созывает на веселие. Снидемся убо в радости и возопиим Богородице: радуйся: Чистая, во вся веки.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Приидите, вернии, исполнимся Божественнаго благоухания в праздник Божия Матери и Сию прославим, поюще во вся веки.
Слава: Троичен: Отче Вседержителю, и Слове, и Душе, Едино в Триех Лицех Существо, сохрани град сей и землю нашу от всякия скорби и беды, мольбами Девы Богородицы, святителя Максима и всех святых Владимирских.
И ныне: Возведи очи Твоя, Чистая, и виждь: се бо приходят к Тебе от запада, и севера, и юга, и востока чада Твоя, Тя прославляюще во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Светися, светися, Новый Иерусалиме, слава бо Господня на Тебе возсия, ликуй ныне и веселися, Сионе, Ты же, Чистая, красуйся, Богородице, о востании Рождества Твоего.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Светися и радуйся, славный граде Владимире, ибо Богоматерь тя градом Своим наименовала, ликуйте ныне и веселитеся, вернии, красуйся же, и вся Русская земля, заступлением Владычицы хранимая.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
О Божественнаго, о любезнаго, о сладчайшаго Твоего гласа, егоже святителю Максиму изрекла еси! Присно убо, о, Богомати, промышляй о стаде Твоем, да, Тя Помощницу во всем имуще, радуемся о Твоем заступлении.
Слава: О, Мати Божия и Дево! в молитву приводим Тебе чудотворцев Владимирских, ихже предстательством присно покрывай нас в житии сем, сподоби же и нас невечерняго дне во Царствии Сына Твоего.
И ныне: Согласно, Дево, Тебе блажим, вернии: радуйся, Мати Бога нашего Преславная, Присноблаженная и Пренепорочная, едина, честнейшая Херувим и славнейшая без сравнения Серафим.
Вернуться к списку