- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Святитель Евфимий, архиепископ Новгородский
Житие святителя Евфимия, архиепископа Новгородского
Родился в Великом Новгороде в благочестивой христианской семье. Родители святого долго не имели детей и усердно молили Бога и Пресвятую Богородицу о разрешении их неплодства. После рождения младенца, которому было дано при Крещении имя Иоанн, родители в храме перед образом Божией Матери дали обещание посвятить дитя на служение Богу.
Отданный в научение, отрок Иоанн с успехом изучал Божественное Писание, не предаваясь никаким иным занятиям, кроме тех, которые приводили его к размышлению о предметах божественных. В пятнадцать лет он пожелал принять иноческий чин, который и принял по устроению Божественного Промысла в Вяжицкой обители святителя Николая Чудотворца. Преподобный Евфимий оказывал во всем строгое повиновение и, будучи в юном возрасте, обладал умом многолетнего мужа, и прежде совершенного возраста святой стал руководителем в иноческой жизни.
О преподобном Евфимии узнал и архиепископ Симеон и, призвав его к себе, назначил на должность эконома архиепископского дома. После смерти архиепископа преподобный удалился в Хутынский монастырь, а через некоторое время был назначен игуменом обители Рождества Пресвятой Богородицы на Лисьей горе. Вскоре святой был избран архиепископом Новгородским. После принятия высокого сана святитель Евфимий предался подвигам служения еще с большим усердием, заботясь теперь не только о спасении своей души, но уже о душах, вверенной ему Господом паствы. Скончался святитель в глубокой старости в 1458 г.
Память святого отца нашего Евфимия, архиепископа Новгородского
Память 11 марта
Родители блаженного Евфимия жили в Великом Новгороде 1857 . Отец его, бывший священником при церкви святого Феодора, носил имя Михея, а имя матери его было Анна. Сочетавшись законным браком и проводя жизнь в честном супружестве, они не имели детей и сильно скорбели об этом. В скорби своей они усердно молились Богу и Пречистой Богородице о разрешении их неплодства. И их молитву услышал Господь: Анна зачала и родила сына, которым и был сей блаженный Евфимий. Вскоре после рождения младенец был крещен, и при святом крещении ему дано было имя Иоанн. Он был еще в пеленах, как родители принесли его в тот храм, где молились о даровании им дитяти, и, положив его пред образом Божией Матери, сказали:
– Царице и Владычице! Вот мы принесли Тебе того, которого Ты даровала нам. По слову, которое в скорби сердца изрекли уста наши Тебе, как Царице и Владычице, мы отдаем дитя наше. Устрой его жизнь, как Сама пожелаешь. Теперь же мы берем его к себе, чтобы оно пребывало с нами в доме нашем, так как младенец не может жить без матери.
При содействии благодати Божией младенец успешно возрастал и, когда наступило время, родители отдали его в научение Божественным книгам. Прославляемый в святой Троице Бог, всем людям желающий спасения, даровал отроку Иоанну остроту ума, и он с успехом изучил Божественные Писания. Во все время своего обучения он не предавался никаким иным занятиям кроме тех, которые приводили его к размышлению о предметах божественных, и, когда достиг пятнадцатилетнего возраста, то воспылал любовью к Богу и пожелал отречься от мира и принять иноческое звание. Он не знал, к чему приведет его это звание, так как определения Божий непостижимы, но благое желание свое старался непременно исполнить, и Бог, видя с высоты все, имеющее совершиться с ним в будущем, – что, как видно из настоящего повествования, в свое время и совершилось, – в скором времени действительно исполнил его желание.
Один инок, по имени Евфросин, и два другие инока, Игнатий и Галактион, посвятившие себя на служение Богу, задумали подвизаться в уединении и решили приискать удобное для этого место. Вскоре такое место было найдено. Называлось оно Вежище 1858 , и кроме леса и болот ничего другого не было на нем. Когда иноки пришли к этому месту, то ощутили в воздухе какое-то благоухание и сочли это не за простое явление, а за особое указание Божественного Промысла. Они построили здесь часовню во имя святителя Христова Николая , а потом соорудили и келии для себя. Вскоре пришел к ним священник, по имени Пимен, и пожелал жить и подвизаться вместе с ними. Тогда по общему согласию они построили деревянную церковь во имя того же святого чудотворца Николая 1859 и стали проводить постническую жизнь. Много бедствий вынесли они от тамошних жителей, в особенности же от одного вельможи, который по внушению диавола не желал, чтобы вблизи его проживали монахи, но чудотворец Николай, нигде не оставляющий в нужде обители, посвященной его имени, когда с верою о том молятся ему, всегда доставлял пропитание и сим инокам. Вскоре случилось, что у вельможи, жившего вблизи обители, образовался на ноге злокачественный нарыв, от которого он сильно страдал. В болезни своей он опомнился и обратился с молитвою о помощи к святому чудотворцу Николаю, после чего отправился в обитель его и, помолившись тут, получил исцеление. Благодарный за это исцеление, он подарил обители участок земли, который и до сего времени находится вблизи ее, и с тех пор с благоговейною верою стал чтить монастырь святого Николая. После сего по благодати Божией и по молитвам святого Николая чудотворца число иноков в обители стало умножаться, и вышепоименованный Пимен, первый священноинок обители, стал и игуменом ее 1860 .
К нему-то по устроению Божественного промысла и пришел блаженный отрок Иоанн, прося его совершить над ним иноческое пострижение. Пимен, увидев отрока, принял его, как посланного к нему Самим Богом, постриг его в иночество и дал ему при этом имя Евфимия. Это событие, совершившееся по воле Божией, направлено было Божественным промыслом к тому, чтобы чрез Евфимия еще более прославилась обитель, что со временем и произошло. Проживая в монастыре, преподобный Евфимий оказывал во всем такое строгое повиновение настоятелю своему и братии, что вызывало общее удивление, а также и похвалу за то, что, будучи в таком юном возрасте, обладал умом многолетнего мужа. Посему до поставления в пастыри все узнали в нем будущего пастыря и прежде достижения совершенного возраста он стал для всех руководителем в иноческой жизни. Когда преподобный Евфимий приобрел такую известность в своей обители, то узнал о нем и архиепископ Симеон 1861 . Призвав его к себе и видя, что он исполнен добрых намерений и искусен в слове, горячо полюбил его и, несмотря на то, что он не хотел оставлять своего монастыря, поручил ему заведовать церковным имуществом 1862 . Приняв на себя новые обязанности, преподобный Евфимий продолжал нести свой иноческий подвиг и ни в чем не отступал от исполнения правил монашеской жизни.
Спустя несколько лет владыка Симеон после достойного управления Церковью отошел к Господу, переселившись в вечную блаженную жизнь и на архиепископский престол Новгорода был возведен после него Евфимий 1863 . Тогда преподобный Евфимий удалился в монастырь святого Спаса, называемый Хутынью 1864 , и остался в нем на жительство. Но по прошествии некоторого времени по просьбе старцев монастыря Пречистой, находившегося на Лисьей горе 1865 , он поставлен был игуменом сего монастыря, где, начальствуя над иноками, всем им подавал совершенный пример для назидания, так как ко всем был милостив и вместе с тем ко всем относился почтительно.
Вскоре после сего всенародное собрание Великого Новгорода пожелало избрать его для поставления на новгородский архиепископский престол 1866 и включило его в число других избранников 1867 , не зная того, что еще от юности он призван был к епископскому служению, как написано у пророка: «зародыш мой видели очи Твои» ( Пс.138:16 ) 1868 . И так как апостол говорит, что всякая власть поставляется от Бога ( Рим.13:1 ), то как человек может получить ее, если она не будет дана ему свыше ( Ин.19:11 )? Это исполнилось и на преподобном Евфимии. Запечатав жребии избранных, народное собрание и духовенство Великого Новгорода принесло их в соборный храм святой Софии 1869 и положило на престоле. Что касается жребиев, то это было делом человеческим, но то, кому из избранных занимать такой высокий престол Божий, указано было тем, что совершилось после: по воле и суду Божию жребий пал на Евфимия, чтобы ему обладать этим престолом. После сего новгородцы с радостью отправились к преподобному и в самый день памяти Иоанна Златоустог о, и с почестями ввели его в храм святой Софии 1870 . Долго при этом преподобный Евфимий отказывался и не хотел принять архиепископства, ссылаясь в особенности на то, что считает себя недостойным такого высокого сана, но так как он не мог противиться суду Божию, то и подчинился, наконец, воле избравших его. Это доставило великую радость всем жителям Новгорода, так как все считали его вполне достойным величия архиепископского сана. Однако после своего избрания преподобный Евфимий оставался в иноческом звании, так как посвящение его было затруднено тем, что в то время не было на Руси митрополита 1871 . Пробыв непосвященным более четырех лет 1872 , он отправился в город Смоленск, когда находился там киевский и всея Руси митрополит Герасим 1873 , и от него принял рукоположение в сан архиепископа. И здесь преподобный Евфимий привел всех в удивление своим умом и рассудительностью, так что даже сам митрополит выразил удивление и с похвалою отозвался об уме его. После посвящения владыка Евфимий с великим почетом возвратился в свой кафедральный город Великий Новгород и вступил в полноправное управление своею паствою. Сознавая все величие принятого на себя сана, он предался подвигам своего служения еще с большим усердием, чем нес их до своего посвящения, помня слова Писания: кому дано много, много и потребуется ( Лк 12:48 ). Посему трудами своими он старался принести плоды, по Евангелию, не в тридцать или шестьдесят, а во сто крат 1874 . Прежде, когда он еще не принял высокого святительского сана, он имел заботу только об одной душе своей, а теперь, когда стал епископом, явилась потребность заботиться уже о душах многих, чтобы можно было с дерзновением сказать Господу Владыке: «Вот я и дети, которых дал мне Господь» ( Ис.8:18 ). Помышляя о сем и о многом другом в любомудренной душе своей, преподобный Евфимий ощущал в сердце своем большое смущение, но все возлагал на Бога, и надежды его не посрамил Господь, Которому да будет слава теперь, всегда и вечно 1875 .
Тропарь, глас 4:
Избран быв Богови от юности, святителю Евфимие, и сего ради архиерейства саном почтен быв, упасл еси люди, яже тебе Богом врученныя: темже и по преставлении чудес дарования от Господа приял еси, исцеляти различныя недуги. Того моли о нас совершающих честную память твою, да тебе вси непрестанно ублажаем.
Кондак, глас 8:
Яко архиереем сопрестольник, и святителем изрядный поборник был еси, святителю Евфимие: не престай сохраняя отечество твое, град же и люди, иже тебе верою почитающыя, и честным мощем твоим поклонящыяся, да велегласно тебе вси вопием: радуйся святителю богомудре.
* * *
Такое наименование носил в древности нынешний город Новгород. Он был одним из древнейших и известнейших городов в древней Руси.
Вежище или Важище – местность, находившаяся в 12 верстах к западу от Новгорода.
Это было в 1411 году.
Пимен в иночестве носил имя Пахомия.
Новгородский архиепископ Симеон (Сампсон), из простых иноков, управлял Новгородскою епархией после смерти архиепископа Иоанна с 1416 до 1421 года.
В практике новгородских владык это был первый случай, когда заведование церковным имуществом поручено было иноку, до сего времени экономы архиепископского дома в Новгороде избирались из мирян.
Тут разумеется Евфимий I (Емелиан) брадатый, занявший архиепископскую кафедру в Новгороде после краткого правления (с 1421 до 1423 г.) избранного, но не посвященного Феодосия; Евфимий I был архиепископом Новгородским с 1423 до 1429 года.
Хутынский монастырь (Хутынь) основан был в 1192 году знатным новгородцем Алексием, в монашестве Варлаамом, и находится на реке Волхове, на правом ее берегу, в 10 верстах от Новгорода вниз по течению этой реки.
Рождество-Богородицкий Лисицкий (на Лисьей горе) монастырь находился в 7 верстах от торговой стороны Новгорода. Упоминается в 1392 году.
Новгородские епископы носили звание архиепископов с 1165 года.
Избрание Новгородского владыки с 1156 г. зависело не от митрополита с собором епископов, а исключительно от самих новгородцев, от их веча. Избирали обыкновенно трех кандидатов, и жребии их полагались на престол в храме святой Софии; два жребия по окончании литургии вынимались один за другим протопопом и объявлялись всему народу; наконец, жребий, оставшийся на престоле, указывал на избранника Божия. Так избран был и преподобный Евфимий.
Т.е. от зачатия моего в чреве матери Ты видел меня и определил судьбу мою в жизни.
Кафедральный собор новгородских владык, сохранившийся и доныне.
Это было в 1429 году.
По смерти митрополита Фотия, последовавшей 1 июля 1431 года, кафедра митрополита в Москве, если ни считать кратковременного правления Исидора, была праздною до 1448 года.
Преподобный Евфимий управлял Новгородскою епархиею, не имея епископского сана, с 1429 до 1434 года. Управлять епархиею до посвящения в сан епископа было в обычае в Новгороде. Так, Иоанн, не посвященный в епископы, управлял 8 месяцев, Феоктист и Моисей – по году, Климент – 2 года, а владыка Феодосий и скончался не будучи посвящен в сан епископа.
Литовский князь Свидригайло в 1433 году после смерти митрополита Фотия послал Смоленского епископа Герасима в Константинополь для посвящения в митрополиты литовские, но патриарх поставил его митрополитом всея Руси. Заподозрив Герасима в измене, Свидригайло схватил его близ Смоленска и сжег в Витебске. Это было в июле 1435 года.
Выражение взято из притчи Спасителя о святителе ( Мф 13:8 ).
Преподобный Евфимий скончался 10 марта 1458 года.
Акафист святому преподобному Евфимию, архиепископу Новоградскому, чудотворцу
Кондак 1
Возбранный воеводо и пастырю священнейший великаго Новаграда, иноков наставниче и ангелов собеседниче, скорый помощниче и молитвенниче наш святителю Евфимие, приими усердно приносимая тебе сия благохваления и твоими молитвами от всяких нас бед свободи, да зовем ти:
Радуйся, отче Евфимие, святителю предивный.
Икос 1
Ангельски на земли отче пожил еси, с плотию яко безплотен Евфимие; темже со безплотными на небеси водворяяся, от нас земных приими песнь сию:
Радуйся, от чрева матерня очищенный.
Радуйся, благодатию Святаго Духа освященный.
Радуйся, рождеством твоим неплодие родителей разрешивый.
Радуйся, скорбь их в радость преложивый.
Радуйся, неплодныя матере чудное прозябение.
Радуйся, священника Господня благодатное процветение.
Радуйся, благаго корене отрасле пречестная.
Радуйся, прекрасный цвете Божия насаждения.
Радуйся, от младенчества рукою Всевышняго знаменованный.
Радуйся, от пелен в служение ему избранный.
Радуйся, по рождестве твоем всемощному покрову Заступницы мира врученный.
Радуйся, от Нея на добродетель наученный.
Радуйся, отче Евфимие, святителю предивный.
Кондак 2
Видя Господь слезы и воздыхания твоих благочестивых родителей, слыша моления их, неплодия узы разрешив, плод благославный дарова им тя, преподобне отче, во умилении сердца зовущих: Аллилуиа.
Икос 2
Разум богомудрый стяжав в души твоей, святе Евфимие, измлада суеты мирския уклонился еси, пустынное же возлюбил еси житие, дом родителей оставив, во обители святителя и чудотворца Николая, яже на Важищи, вселился еси, к подвигом иноческим усердно устремился, таковому твоему богомудрию дивящеся, похвалы тебе сия восписуем:
Радуйся, сладости и утехи сего мира презревый.
Радуйся, горняго богомудрия возжелевый.
Радуйся, просветивый измлада ум твой изучением писаний божественных.
Радуйся, пленивый волю твою в послушание закону Господню.
Радуйся, сердце твое от всякия лести душевредныя чисто сохранивый.
Радуйся, разум твой от помыслов суетных очистивый.
Радуйся, яко Отца Небеснаго паче земных родителей возлюбил еси.
Радуйся, яко Христа ради дом отчий оставил еси.
Радуйся, девства и целомудрия усердный хранителю.
Радуйся, иноческаго жития истинный любителю.
Радуйся, подвиги твоими начальника тмы низложивый.
Радуйся, постом и молитвами вся коварства его упразднивый.
Радуйся, отче Евфимие, святителю предивный.
Кондак 3
Сила Вышняго осени тя к плодоношению духовному, премудре Евфимие, и образ тя добродетельнаго жития всем показа хотящым наследовати спасение, внегда пети сице: Аллилуиа.
Икос 3
Имея ревность божественную о спасении твоем, преподобне, потщался еси со страхом и трепетом Господеви послужити: в трудех бо постнических и послушании мнозем жизнь твою провождал еси. Темже и нам в трудех и борениих помози, заступниче наш, да всегда благодарно зовем ти:
Радуйся, от юности мудрости прилежавый.
Радуйся, благое иго Христово на себе восприемый.
Радуйся, постническими подвиги вся плотская мудрования умертвивый.
Радуйся, во удручение плоти вериги непрестанно на телеси твоем носивый.
Радуйся, паче всех добродетелей нищету духовную возлюбивый.
Радуйся, вся красная мира сего ни во что же вменивый.
Радуйся, правило христоподражательнаго жития.
Радуйся, образе монашескаго послушания.
Радуйся, яко в труде и подвизе непрестанно пребывал еси.
Радуйся, яко того ради вся душеполезная благая стяжал еси.
Радуйся, во образ ангельский на земли облекийся.
Радуйся, ангельским чином на небеси ныне соводворяяйся.
Радуйся, отче Евфимие, святителю предивный.
Кондак 4
Бурею искушений различных мняше враг многокозненный от добродетельнаго тя жития отвратити, преподобне отче: ты же по словеси Господню молитвою и постом от ног твоих делече отразил еси того, присно моляся и поя: Аллилуиа.
Икос 4
Слышав блаженный Симеон, святитель Новаграда, твое богомудрое житие, отче Евфимие, управителя над всем домом и имением своим тя поставляет яко мудра строителя и верна. Мы же поминающе светлейшыя добродетели твоя, научаемся звати тебе:
Радуйся, верный и добрый слуго Господень.
Радуйся, усердный делателю винограда Христова.
Радуйся, божественных велений благочестный исполнителю.
Радуйся, воздержанием всяким тело твое духу покоривый.
Радуйся, уставов церковных преизрядный рачителю.
Радуйся, на высоту безстрастия возшедый.
Радуйся, истиннаго смирения зерцало.
Радуйся, кротости и незлобия светлый образе.
Радуйся, яко врученный тебе талант мудрости под землею не сокрыл еси.
Радуйся, яко дарования душевная твоими труды преумножил еси.
Радуйся, благий рабе, в радость Господа твоего призванный.
Радуйся, предстателю о нас пред Ним непостыдный.
Радуйся, отче Евфимие, святителю предивный.
Кондак 5
Боготечною стезею в тихое пристанище спасения устремився, преподобне, молитвам и милостыни, отче, прилежал еси, тленное богатство в нетленное прелагая, Христу же зовый: Аллилуиа.
Икос 5
Видеша людие Новоградстии тя богоблаженне Евфимие, яко светильника светозарнаго, на свещнице добродетелей дивно сиюща и на святительский престол великаго Новаграда единодушно тя призывают, ихже благочестное избрание яве и судом Божиим утвердися, жребием данным, таковому промышлению Божию о тебе чудящеся, вопием ти сице:
Радуйся, всенародным множеством на святительский престол избранный.
Радуйся, вседержительною десницею во архиереех утвержденный.
Радуйся, великаго Новаграда многоименная славо.
Радуйся, обители Вяжищския честная похвало.
Радуйся, Церковь Божию твоими учении украсивый.
Радуйся, людми, Богом тебе врученными, ко спасению руководивый.
Радуйся, яко о стаде твоем непрестанно попечение имел еси.
Радуйся, яко многия от вечныя погибели избавил еси.
Радуйся, неразумных человеков вразумителю.
Радуйся, скорбных и печальных утешителю.
Радуйся, погибающих надеждо и исправление.
Радуйся, безпомощных заступление.
Радуйся, отче Евфимие, святителю предивный.
Кондак 6
Проповедник доброгласный Христова Евангелиа показался еси, богоизбранне архиерею Евфимие, сладость божественную от уст твоих источая, еюже напитавшеся чада твоя, тебе добраго пастыря почитаем, Христу же зовем: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял яко лучезарное солнце на священное возседе седалище, великий Новград блистанием премудрых учений твоих чудно озарил еси, сего ради зовем ти:
Радуйся, добротами святительства преукрашенный.
Радуйся, архиерею Божий, душею и телесем воистинну преосвященный.
Радуйся, пастырю словесный стада Христова.
Радуйся, премудрый учителю наследия Христова.
Радуйся, Пресвятыя Троицы служителю верный.
Радуйся, Духа Святаго жилище преукрашенное.
Радуйся, вдов и сирот благое попечение.
Радуйся, странных и обуреваемых готовое пристанище.
Радуйся, корабля Святыя Церкве добрый кормчию.
Радуйся, в мори житейстем плавающым верный путеводителю.
Радуйся, в тихую пристань спасения душы человеческия направляяй.
Радуйся, заблудшыя на путь добродетели наставляяй.
Радуйся, отче Евфимие, святителю предивный.
Кондак 7
Хотяй Христос спасения всем человеком, тя святителя преудобренна, поставляет людем Своим и Церкве светильника пресветлаго, сиянми спасительных словес твоих верныя вся и просвещающа и научающа пети: Аллилуиа.
Икос 7
Новград великий, стяжав в себе пастыря заступника, светло о тебе хвалится, святителю Евфимие, имея тя яко стену необоримую и столп непоколебимый: мы же чада твоя, во обители твоей живущии, к твоему заступлению усердно притекаем, молящеся и зовуще тебе:
Радуйся, святителей веселие.
Радуйся, архиереев красото.
Радуйся, монашествующих утверждение.
Радуйся, постников удобрение.
Радуйся, праведных радование.
Радуйся, грешных спасение.
Радуйся, апостолом единонравный.
Радуйся, безплотных сожителю.
Радуйся, диавольских козней разрушителю.
Радуйся, подвизающымся на невидимыя враги помощниче.
Радуйся, ангеле Божий земный.
Радуйся, человече небесный.
Радуйся, отче Евфимие, святителю предивный.
Кондак 8
Странное Бога вочеловечение непрестанно помышляя, красоты мира сего всеконечне устранился еси, богомудре, не стяжал бо еси имети зде пребывающаго града: горняго же Отечества со тщанием взыскал еси зовый: Аллилуиа.
Икос 8
Весь был еси в пастве твоей всем помощник, богоносне Евфимие: нищым питатель, печальным утешитель, бедствующым заступник, о всех попечение творя и всех подвизая вопити:
Радуйся, во всяких нуждах скорое вспоможение.
Радуйся, в печалех быстрое услышание.
Радуйся, немощных и убогих присный помощниче.
Радуйся, во озлоблении сущым готовейший заступниче.
Радуйся, сирых и безприютных покровителю.
Радуйся, треволнений и бурь житейских укротителю.
Радуйся, яко утопающым в пучине греховней руку помощи простираеши.
Радуйся, яко самых отчаянных из рова погибели исхищаеши.
Радуйся, имя твое святое усердно призывающым помогаяй.
Радуйся, от всяких напастей и обстояний избавляяй.
Радуйся, щедрот преизобильных подателю.
Радуйся, милости и чудес источниче.
Радуйся, отче Евфимие, святителю предивный.
Кондак 9
Все естество ангельское удивися величию подвигов твоих, отче священнейший Евфимие: в телеси бо сый, сих поревновал еси, вся плотская взыграния умертвив; живый яко безплотен, во дни и нощи пел еси: Аллилуиа.
Икос 9
Ветий краснословесных преизящнейший явился еси, преподобне, паству твою непрестанно в законе Божием поучая и на путь добродетели прилежно наставляя; темже ко пристанищу спасения направи и нас, угодниче Христов, приносящих ти благохваления сицевая:
Радуйся, доброгласный органе Духа Пресвятаго.
Радуйся, сладкозвучная цевнице Иисусова.
Радуйся, наставниче преизрядный спасения.
Радуйся, кающымся пред Богом крепкое заступление.
Радуйся, душы алчущих хлебом небесным богатно напитавый.
Радуйся, жаждущих сердца божественным веселием исполнивый.
Радуйся, яко бдением и милостынею Богови соединился еси.
Радуйся, яко добродетелми твоими Духу Пресвятому жилище явился еси.
Радуйся, божественнаго разума преисполненный.
Радуйся, страх Божий в сердцы твоем стяжавый.
Радуйся, умом Христовым обогативыйся.
Радуйся, равноангелен в житии явивыйся.
Радуйся, отче Евфимие, святителю предивный.
Кондак 10
Спасти хотя душу твою, о телеси твоем небрегл еси, отче наш Евфимие, сего ради и вериги тяжки до конца дней твоих на телеси тайно носил еси, от нихже многая чудеса и исцеления по смерти твоей источаеши с верою притекающым, Богу же вопиющым: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси иноческому чину и всем к тебе прибегающым: темже и нам, любовию чтущих тя и раце мощей твоих покланяющихся с верою, буди ограждение крепкое, да тобою от всех наветов вражиих избавльшеся, умильно зовем ти:
Радуйся, столпе непоколебимый Церкве Христовы.
Радуйся, твердое верных прибежище.
Радуйся, крепкое падающих возведение.
Радуйся, право стоящих утверждение.
Радуйся, согрешающих кроткий обличителю.
Радуйся, непокорных премудрый исправителю.
Радуйся, правды ревнителю неустрашимый.
Радуйся, благочестия поборниче непреоборимый.
Радуйся, не словесы точию, но паче делом и образом жития твоего всех к Богу приводяй.
Радуйся, верныя к радости духовной призываяй.
Радуйся, унывающым велие радование.
Радуйся, скорбящым душам сладкое утешение.
Радуйся, отче Евфимие, святителю предивный.
Кондак 11
Пение всеумиленное приношаху тебе вернии твои людие по чуднем твоем отче, к Богу отшествии, с плачем велиим провождающе тя на место упокоения в любимую обитель твою: слезы многия о разлучении твоем проливаху, со воздыханием моляще и вопиюще псаломскую песнь: Аллилуиа.
Икос 11
Светозарная звезда явился еси, богоносне Евфимие, небо церковное украшающая и мрак демонский далече отгоняющая: темже и наша сердца омраченная грехми просвети, наставниче наш, и к свету покаяния возведи, да зовем ти:
Радуйся, свеще, божественным огнем пламенеющая.
Радуйся, заре от Трисолнечнаго Света.
Радуйся, пресветлейшаго священства правило.
Радуйся, лучезарное добродетельное сияние.
Радуйся, светило, мрак уныния и скорби разгоняющее.
Радуйся, деннице, верных душы и сердца просвещающая.
Радуйся, тихим светом смирения и любве нам сияяй.
Радуйся, в нощи греховней блуждающым зарею покаяния возсиявый.
Радуйся, яко светлою памятию твоею нам паче солнца блистаеши.
Радуйся, со Христом пребываеши во славе.
Радуйся, яко светом небесным житие наше озаряеши.
Радуйся, Трисиянныя Зари наслаждаешися яве.
Радуйся, отче Евфимие, святителю предивный.
Кондак 12
Благодатию чудес и знамений, дивно тя прослави Христос, святителю Евфимие: по шести бо надесятех днех преставления твоего, прииде посланный от первосвятителя Ионы с грамотою к тебе, и егда отверзоша раку твою обретеся честное тело твое нетленно; и грамоте прочтенней бывшей над гробом твоим, ты, аки жив сый, в преподобнеи твои руце сию приемлеши. Людие же видевшыя сия, велми удивляхуся и прославляху Бога, Дивнаго во святых Своих, поюще: Аллилуиа.
Икос 12
Поем твое равноангельное житие. Славим твоя дивныя подвиги, почитаем досточудную кончину и со благоговением целуем твою священную раку, хвалебно зовем ти:
Радуйся, неоскудных исцелений источниче.
Радуйся, страждущих и недужных премилостивый врачу.
Радуйся, и по кончине паствы твоея не оставивый.
Радуйся, всем и коемуждо яже ко спасению у Господа испросити готовый.
Радуйся, земною нищетою небесное богатство стяжавый.
Радуйся, временною скорбию жития сего вечную радость получивый.
Радуйся, подвиг течения твоего добре совершивый на земли.
Радуйся, венцем неувядаемым увенчанный на Небеси.
Радуйся, многи священныя храмы во славу святых Божиих создавый.
Радуйся, в райских селениих ликом их сочетавыйся.
Радуйся, великаго Мир Ликийских чудотворца в житии твоем усердный чтителю.
Радуйся, в горних обителех присный его сожителю.
Радуйся, отче Евфимие, святителю предивный.
Кондак 13
О, премудрый и всехвальный архиерею, чудотворче святый Евфимие! Хвалебную песнь сию приими от нас тебе усердно воспеваемую: охрани нас молитвами твоими святыми, избавляй от всякаго злаго обстояния и скорби, да тихое житие на земли поживше, блаженство вечное наследим, и купно с тобою и всеми святыми сподобимся воспевати Богу: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангельски на земли отче пожил еси, с плотию яко безплотен Евфимие; темже со безплотными на небеси водворяяся, от нас земных приими песнь сию:
Радуйся, от чрева матерня очищенный.
Радуйся, благодатию Святаго Духа освященный.
Радуйся, рождеством твоим неплодие родителей разрешивый.
Радуйся, скорбь их в радость преложивый.
Радуйся, неплодныя матере чудное прозябение.
Радуйся, священника Господня благодатное процветение.
Радуйся, благаго корене отрасле пречестная.
Радуйся, прекрасный цвете Божия насаждения.
Радуйся, от младенчества рукою Всевышняго знаменованный.
Радуйся, от пелен в служение ему избранный.
Радуйся, по рождестве твоем всемощному покрову Заступницы мира врученный.
Радуйся, от Нея на добродетель наученный.
Радуйся, отче Евфимие, святителю предивный.
Кондак 1
Возбранный воеводо и пастырю священнейший великаго Новаграда, иноков наставниче и ангелов собеседниче, скорый помощниче и молитвенниче наш святителю Евфимие, приими усердно приносимая тебе сия благохваления и твоими молитвами от всяких нас бед свободи, да зовем ти:
Радуйся, отче Евфимие, святителю предивный.
Молитва святому преподобному Евфимию, архиепископу Новоградскому, чудотворцу
О, святителю Христов Евфимие! От юности твоея Христа возлюбил еси, и благодатию Его укрепляемь, вся плотская мудрования умертвил еси, чистым житием и кротким нравом угодил еси Господеви, и по благодати Его на престоле святительства был еси, и явился еси пастве Христовой великаго Новаграда пастырь изряден, полагая душу твою о стаде твоем, темже Пастыреначальник Христос и по смерти прослави тя подаянием чудес, от тебе истекающих, подая нам тебе образ добродетельнаго жития, и теплаго молитвенника. Темже и аз грешный и унылый, припадая к раце мощей твоих, молюся тебе усердно: угодниче Христов, даждь ми руку помощи, воздвигни мя молитвами твоими из глубины греховныя, се бо волнами страстей плотских и уныния и иными тмочисленными житейскими треволнении обуреваяся погибаю. Буди убо мне многогрешному теплый ко Христу предстатель и молитвенник, да и аз от потопления греховнаго избавлен, ко пристанищу благоутишнаго жития благодатию Христовою достигну, и чистым, на конец житием прославлю Спасителя моего, кровию Своею мене искупившаго, и тако житие скончав, получу живот вечный, во славу Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Тропарь Евфимию, архиеп. Новгородскому, чудотворцу
глас 4
Избра́н быв Бо́гови от ю́ности,/ святи́телю Евфи́мие,/ и сего́ ра́ди архиере́йства са́ном почте́н быв,/ упа́сл еси́ лю́ди, и́же тебе́ Бо́гом вруче́нныя;/ те́мже и по преставле́нии чуде́с дарова́ния от Го́спода прия́л еси́/ исцеля́ти разли́чныя неду́ги./ Того́ моли́ о нас,/ соверша́ющих честну́ю па́мять твою́,// да тебе́ вси непреста́нно ублажа́ем.
Перевод: Ты был избран Богом с юности, святитель Евфимий, и потому был почтен архиерейским саном, ты руководил духовной жизнью людей, врученных тебе Богом, поэтому и после смерти своей ты получил от Господа дар чудесным образом исцелять различные болезни. Моли Бога о нас, празднующих твою дорогую память и всегда прославляющих тебя.
Канон святителю Евфимию, архиепископу Новгородскому
Минея, 11 Марта, Кано́н святи́теля Евфи́мия. Творе́ние Пахомия, и́же от Святы́я Го́ры
Глас 2
Песнь 1
Ирмос: Гряди́те, лю́дие,/ пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди,/ я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския,/ я́ко просла́вися.
Припев: Святи́телю, о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко река́ прему́дрости и ра́зума, святи́телю Евфи́мие, был еси́,/ ка́плю и мне да́руй,/ да возмогу́ и аз ма́лое руки́ мое́й хвале́ние твоему́ вели́честву принести́, блаже́нне.
Припев: Святи́телю, о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Судо́м Бо́жиим и челове́ческим избра́нием/ архиере́йства ма́стию пома́зан быв, святи́телю Евфи́мие,/ па́стырь преизря́ден был еси́,/ же́ртвы Бо́гу вся́чески принося́, свяще́нне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Источа́ют прему́драя уче́ния устне́ твоя, святи́телю,/ Боже́ственную сла́дость иму́ще,/ е́юже напита́вшеся, ча́да твоя́,/ тебе́ любо́вию непреста́нно почита́ем.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: И́же нас ра́ди из Тебе́, Де́во,/ в челове́ка премно́гою бла́гостию облеки́йся,/ свяще́нных собо́ры, Того́ возлюбльшия, просла́вил е́сть.
Песнь 3
Ирмос: Утверди́ нас в Тебе́, Го́споди,/ Дре́вом умерщвле́й грех,/ и страх Твой всади́/ в се́рдца нас, пою́щих Тя.
Припев: Святи́телю, о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Житие́ по Бо́зе стяжа́в, святи́телю,/ в посте́ и моли́тве мно́го вре́мя пребы́л еси́,/ вери́ги тя́жки нося́ на те́ле твое́м,/ я́же ны́не зря́ще, чуди́мся терпе́нию твоему́.
Припев: Святи́телю, о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Де́лы и словесы́ Боже́ственными укра́шен быв, святи́телю Евфи́мие,/ Це́рковь Христо́ву благоче́стно упа́сл еси́,/ те́мже и ра́дости сподо́бился еси́ Го́спода твоего́,/ нас помина́й, тебе́ сла́вящих.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Житие́ твое́, блаже́нне, доброде́тельми уясни́л еси́,/ те́мже твоя́ исправле́ния по мно́гим страна́м проповедаются, о́тче,/ и, от земли́ преше́д, дости́гл еси́ е́же та́мо со святы́ми пребыва́ния.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пала́ту кра́сную неизрече́ннаго бога́тства, Де́во, зна́ем/ и по до́лгу Тя сла́вим,/ спасшийся рождество́м Твои́м, Всенепоро́чная.
Седален, глас 8
У́мная очеса́, святи́телю, я́ко всегда́ име́я к Бо́гу просте́рта,/ у́жем желе́зным обложи́в себе́, блаже́нне,/ мно́гажды всю но́щь без сна пребы́л еси́,/ удруча́я пло́ть твою́, преблаже́нне,/ вери́ги же, я́же на тебе́, не позна́ны бы́ша, да́же до исхо́да е́же отсю́ду./ Те́мже и Христо́с, Его́же ра́ди жесто́кое житие́ претерпе́л еси́,/ да́рует тебе́ неболе́зненное е́же на Небесе́х житие́./ Того́ моли́, святи́телю Евфи́мие, согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ чту́щим любо́вию свяще́нную па́мять твою́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Я́ко Де́ву и еди́ну в жена́х,/ Тя, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию,/ вси ублажа́ем, ро́ди челове́честии,/ О́гнь бо всели́ся в Тя Божества́,/ и я́ко Младе́нца дои́ши Зижди́теля и Го́спода./ Тем, А́нгельский и челове́ческий род, досто́йно сла́вим пресвято́е рождество́ Твое́/ и согла́сно вопие́м Ти:/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ покланя́ющимся ве́рою пресвято́му рождеству́ Твоему́.
Песнь 4
Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы/ не хода́тай, ни А́нгел,/ но Сам, Го́споди, воплоще́н,/ и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка./ Тем зову́ Ти: Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Припев: Святи́телю, о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Храни́тель бу́ди оте́честву твоему́ и лю́дем, святи́телю,/ избавля́я враг наше́ствия, гла́да же и па́губы,/ да, моли́твами твои́ми спа́сшеся, тебе́ вси я́ко засту́пника велича́ем.
Припев: Святи́телю, о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Любому́дренно душе́вный кора́бль в ти́хое приста́нище управля́я, святи́телю,/ моли́твам и ми́лостыни прилежа́л еси́,/ тле́нное бога́тство в нетле́нное, Богоблаже́нне, прелага́я./ Те́мже и прия́л еси́ Небе́сное бога́тство.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Чи́сто о́ко душе́вное име́я, зрительно Небе́снаго восхо́да,/ те́мже на земли́ жи́знь твою́ до́бре упра́вил еси́, святи́телю./ Сего́ ра́ди Це́рковь Бо́га Жива́го, Евфи́мие, был еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Бог, из Тебе́ роди́вся, Госпоже́ Всенепоро́чная,/ от облада́юща врага́ мир Тебе́ ра́ди изба́ви,/ святи́тельский же лик, же́ртву Тому́ принося́щий, возвели́чи.
Песнь 5
Ирмос: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди,/ во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви нас,/ ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.
Припев: Святи́телю, о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Блаже́нную жи́знь, святи́телю Евфи́мие, на земли́ пожи́л еси́/ и отсю́ду к Небе́сному житию́ сла́вно преше́л еси́./ Те́мже и, по преставле́нии твое́м ра́ку твою́ обстоя́ще/ и любе́зно покланя́ющеся тебе́, свяще́ние почерпа́ем.
Припев: Святи́телю, о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Преосвяще́нствован душе́ю и те́лом, о́тче, был еси́,/ све́тло Влады́чней трапе́зе предстои́ши, Же́ртву Тому́ Безкро́вную принося́./ Те́мже я́ко священнотаи́нник приле́жно о нас моли́ся.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Дре́вняго Корни́лия моли́тве и ми́лостыни подо́бяся,/ ми́лостив к тре́бующим, о́тче, был еси́./ Тем от Христа́ Бо́га досто́йно слы́шиши:/ моли́твы твоя́ и ми́лостыни взыдо́ша предо Мно́ю./ Сего́ гла́са и нам услы́шати, блаже́нне, помоли́ся.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Свяще́нными гла́сы Тя, добро́ту Иа́ковлю, пое́м,/ пло́тски ро́ждшую ми́рови Свет, И́же от Све́та,/ просвеща́ющий архиере́йския собо́ры.
Песнь 6
Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:/ от тли, Бо́же, мя возведи́.
Припев: Святи́телю, о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Сын Све́та и дне, святи́телю, был еси́,/ те́мже и всели́лся еси́, иде́же Свет Невече́рний и поко́ища пра́ведных,/ того́ Све́та моли́ получи́ти всем, па́мять твою́ пра́зднующим.
Припев: Святи́телю, о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Свяще́нныя и пречестны́я хра́мы в сла́ву святы́х мно́гия воздви́гл еси́,/ те́мже и мно́гия святы́я име́л еси́ хода́таи, промышля́ющия тебе́ поле́зная,/ но, я́ко с ни́ми водворя́лся, о нас моли́ся.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Све́тло лице́ в жи́зни име́я, блаже́нне,/ потща́лся еси́ светле́йшу и ду́шу твою́ Христу́ предста́вити,/ е́же и получи́л еси́, Евфи́мие./ Те́мже бу́ди те́плый моли́твенник, я́ко святи́тель о чту́щих тя.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Во утро́бу Твою́ всели́вся, все челове́ческое существо́ обожи́/ и святи́телей лик мно́жество свяще́нно привлече́/ сла́вити Тя, Богоневе́сто.
Кондак, глас 8
Я́ко архиере́ем сопресто́льник/ и святи́телем изря́дный побо́рник был еси́, святи́телю Евфи́мие,/ не преста́й сохраня́я оте́чество твое́,/ град же и лю́ди, и́же тебе́ ве́рою почита́ющия/ и честны́м моще́м твои́м покланя́ющияся,/ да велегла́сно тебе́ вси вопие́м:/ ра́дуйся, святи́телю Богому́дре.
Икос
Я́ко архиере́ем сопресто́льник/ и святи́телем изря́дный побо́рник был еси́, святи́телю Евфи́мие,/ не преста́й сохраня́я оте́чество твое́,/ град же и лю́ди, и́же тебе́ ве́рою почита́ющия/ и честны́м моще́м твои́м покланя́ющияся,/ да велегла́сно тебе́ вси вопие́м:/ ра́дуйся, святи́телю Богому́дре.
Песнь 7
Ирмос: Те́лу злато́му прему́дрыя де́ти не послужи́ша,/ и в пла́мень са́ми поидо́ша,/ и бо́ги их обруга́ша,/ среди́ пла́мене возопи́ша, и ороси́ я А́нгел:/ услы́шася уже́ уст ва́ших моли́тва.
Припев: Святи́телю, о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Вели́кий Но́вград, и́же в себе́ тебе́ стяжа́вый,/ ра́достию ра́дуется, святи́телю Евфи́мие:/ тя бо, я́ко сте́ну име́я тве́рду и столп необорим,/ Христа́ воспева́ет, тебе́ сему́ дарова́вшаго.
Припев: Святи́телю, о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
И́же пре́жде тебе́ бы́вшим архиере́ом красота́ был еси́, блаже́нне,/ святи́телей удобре́ние, мона́хов о́браз,/ Христо́вы же Це́ркве преизря́дный па́стырь яви́лся еси́,/ Богоблаже́нне о́тче Евфи́мие.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Илиину́ ре́вность восприи́м, святи́телю,/ те́мже ни преще́ния, ни моле́ния согреша́ющих возмого́ша увеща́ти тя,/ е́же тех о согреше́ниих не облича́ти./ Ты же не преста́л еси́, до́ндеже коне́чнее о́нех испра́вил еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Кра́сную обре́т и до́брую в жена́х Тя, Пречи́стая,/ прекра́сное Сло́во всели́ся в пречи́стое чре́во Твое́,/ вся ли́ки святи́телей освящ, зову́щия:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Песнь 8
Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га,/ по́йте, дела́, я́ко Го́спода/ и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Святи́телю, о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Судо́м Бо́жиим и всенаро́дным избра́нием/ отню́дуже при́зван был еси́, преподо́бне, на престо́л вели́кия Це́ркве,/ та́мо па́ки отхо́диши промышле́нием твоего́ Влады́ки,/ да отню́дуже сия́ прия́л еси́,/ па́ки та́мо чи́ста того́ с душе́ю Бо́гу преда́си.
Припев: Святи́телю, о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Пречестна́я ра́ка, Богоблаже́нне, иде́же положе́но бы́сть честно́е те́ло твое́, святи́телю,/ благово́ние и освяще́ние всем, ве́рою приходя́щим, испуща́ет,/ от души́ Христу́ вопию́щим:/ благослови́те, вся дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Христо́с тя святи́теля избра́,/ я́ко не́кое свети́ло, могу́ща тве́рдь церко́вную просвеща́ти/ и свои́ми уче́ньми лю́ди, тебе́ вруче́нныя, наставля́ти Творцу́ вопи́ти:/ благослови́те, вся дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Уны́л име́я по́мысл и ду́шу, сластьми́ отягче́ну,/ к Тебе́ прибега́ю, Богороди́тельнице Чи́стая, и вопию́ Ти:/ воздви́гни и спаси́ мя, окая́ннаго и осужде́ннаго.
Песнь 9
Ирмос: От Бо́га Бо́га Сло́ва,/ неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма,/ я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те,/ от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося нас ра́ди,/ ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.
Припев: Святи́телю, о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Оби́тель, в не́йже сподо́бился еси́ яре́м Христо́в прия́ти,/ та́мо вся дни твоя́ ве́рою и ду́хом кроме́ телесе́/ неразлу́чен, о́тче, пребы́л еси́,/ те́мже и по преставле́нии та́мо повелева́еши положи́тися,/ иде́же и чуде́с дарова́ния от Го́спода, святи́телю Евфи́мие, прия́л еси́.
Припев: Святи́телю, о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Руко́ю мое́ю недосто́йною приноси́мое тебе́ с трудо́м хвале́ние,/ святи́телю Евфи́мие, не пре́зри, но приими́/ и моли́ Творца́ твоего́ и Влады́ку/ та́мошняго мя изба́вити ве́чнаго муче́ния, тебе́ ве́рою почитающа.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Певцы́ твоя́, тебе́ и́скренно воспева́ющии/ и твою́ па́мять честну́ю, святи́телю Евфи́мие, ве́рою прославля́ющии,/ освяти́ и просла́ви и от бед избавля́й, и напа́стей, и та́мо ве́чнаго муче́ния,/ да тебе́ всегда́ воспева́ют.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пощади́ мя, Го́споди, пощади́, егда́ хо́щеши ми суди́ти,/ и не осуди́ мене́ во о́гнь, да не я́ростию обличи́ши мене́,/ мо́лит Тя Де́ва, Тебе́ ро́ждшая, Христе́,/ А́нгельстии собо́ри и святи́телей совокупле́ния.
Светилен
Дне́сь святи́теля Евфи́мия све́тлая наста́ па́мять,/ ве́рныя просвеща́ет и тьму́ пре́лести разоря́ет/ ве́рою приходя́щим к честны́м того́ моще́м.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Свет возсия́ безле́тный от Отца́ пре́жде век,/ в ле́то ны́не напосле́док, из Тебе́, Де́во, яви́ся на спасе́ние ми́ра./ К Нему́же не преста́й о лю́дех Твои́х моля́щися.
Вернуться к списку