- Новинки
- Выгодная цена
- Распродажа
- Последний товар
- Коллекции
- Как оставить отзыв
- Хит продаж
- Весеннее обновление
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Служба преподобному Иову Анзерскому
и ме́сяца ма́я в 29-й день (обре́тение моще́й)
Преподо́бнаго И́ова А́нзерскаго
На велицей вечерни
На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 1:
Отче достоблаже́нне И́ове,/ ты, страсте́м Христо́вым покланя́яся,/ безстра́стием ду́шу украси́л еси́,/ си́лою же Боже́ственною окриля́емь,/ на высоту́ доброде́телей возлете́л еси/ и безпло́тных собесе́дник любе́знейший яви́лся еси́./ С ни́миже ны́не, предстоя Престо́лу Всевы́шняго Царя́,/ моли спастися душам нашим.
Отче преподобне Иове,/ ты, изгна́ние пра́вды ра́ди претерпев,/ пусты́нным и по́стническим житие́м Царю Небесному угоди́л еси/ и преподо́бных сосло́вия сокро́вище многоце́нное яви́лся еси́,/ безмо́лвия добрый рачи́телю,/ чистоты усердный хранителю,/ Госпо́день та́йный собесе́дниче/ и дерзнове́нный о нас к Тому́ моли́твенниче.
Отче преблаже́нне Иове,/ нестяжа́ние возлюби́в и вся име́ния тле́нная оставив,/ Христа́ ра́ди обнища́л еси́,/ И́же обогати́ тя даровании Ду́ха Святаго/ и в Ца́рствии Свое́м со святыми прослави./ Темже, припа́дающе твое́й бла́гости, умильно просим,/ моли́ и нам сонасле́дником жизни вечныя бы́ти.
От жи́зни вре́менныя к жи́зни ве́чней преходя́,/ утеша́л еси́ бра́тию, преподо́бне:/ разлуча́яся с ва́ми теле́сне,/ ду́хом при́сно с ва́ми пребу́ду,/ мир име́йте в сердца́х ва́ших,/ в послуша́нии свое́м богоуго́дно вы́ну пребыва́йте,/ никогда́же места сего самовольне отлуча́ющеся,/ любве́ ра́ди ко Христу и ко бра́тии по Бо́зе.
Сла́ва, глас 8:
Днесь соше́дшеся, бра́тие,/ восхвалим преподо́бнаго отца́,/ достоблаже́ннаго И́ова,/ иже, в по́двизех по́стнических просия́в/ и Господу Иисусу сораспявся,/ житие́ свое́ богоугодне сконча́./ Темже, досточу́дне о́тче,/ велие дерзнове́ние имея ко Святей Троице,/ моли́ поми́ловатися душа́м на́шим.
И ны́не, Богоро́дичен: Царь Небе́сный:
Вход. Проки́мен дне. Чте́ния три преподо́бническая.
На лити́и стихи́ры, глас 4:
Преблаже́нне о́тче Иове,/ ты, от юности безмолвие возлюбив,/ в ми́ре я́ко в пусты́ни пожил еси́,/ тем и Госпо́дь тя от ца́рских удо́лий взем,/ во оби́тель Солове́цкую пресели́/ и во ото́це А́нзерстем приста́нище тихое ти дарова́./ Идеже, усердно Бо́гу порабо́тав,/ о́чи твоя духо́вная просветил еси́/ и, пото́ки сле́зными ду́шу омыв,/ во оби́тели Небе́сныя путь себе́ угото́вал еси./ Ныне же, предстоя́ Престо́лу Царя́ Сла́вы,/ моли помиловатися душам нашим.
Исто́чник воды́, теку́щия в жизнь ве́чную,/ оби́лен в тебе́ яви́ся, о́тче И́ове,/ благода́ть бо Духа неоску́дно источа́л еси́,/ темже и исто́чник воды́ на потре́бу оби́тели у Бо́га испроси́л еси́,/ Иже пра́веднаго ра́ди жития́ твоего́/ и многия иныя щедроты пустыни твоей дарова́./ Сего ради мо́лим тя, преподобне:/ источи́ и нам сицевую во́ду,/ от нея́же, пию́ще, улучим живот вечный.
Сла́ва, глас то́йже:
Служи́телю Божественных Та́ин благогове́йный,/ ты, с тре́петом предстоя́ Престолу Господню,/ в Небесныя кровы духом простирался еси,/ мы же, зряще Христа, священноде́йствующа в тебе,/ усердно ныне просим тя:/ помози и нам, отче преподобне Иове,/ достойно Христовых Таин причащатися/ и Царствия Небеснаго достигнути.
И ны́не, Богоро́дичен: При́зри на моле́ния:
На стихо́вне стихи́ры, глас 2:
Яко луч Све́та И́стиннаго,/ возсия́л еси́, о́тче, в безмо́лвней пусты́ни,/ просла́вив ю Боже́ственною сла́вою,/ тем и от Го́спода приял еси сла́ву неувяда́емую.
Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.
Данный ти талант приумножив,/ плод стори́чный Го́сподеви прине́сл еси́,/ Иже освяти́ тя преподо́бием и пра́вдою,/ и Ду́ха Свята́го жили́ще сотвори́.
Стих: Блаже́н муж боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.
Ору́жием Бо́жиим вооружи́вся,/ вся ко́зни вра́жия сокруши́л еси,/ гневом праведным возненави́дев вся зла́я,/ соверше́нною любо́вию просве́тился еси.
Сла́ва, глас 6:
Ра́дуйся, оби́теле Солове́цкая,/ ра́дуйся, пусты́не А́нзерская,/ иму́щи драгоце́ннаго би́сера,/ просвеща́ющаго ли́ки и́ноческия,/ приими́ исто́чника чистоты́ духо́вныя,/ излива́ющагося неоску́дно,/ воспо́й свети́льника ве́ры и ра́зума,/ преподо́бнаго отца́ на́шего И́ова,/ па́стыря до́браго и учи́теля,/ и моли́твенника о душа́х на́ших.
И ны́не, Богоро́дичен: Творе́ц и Изба́витель:
Тропа́рь, глас 5:
Безмо́лвия и́стинный рачи́тель быв,/ в пустыню во ото́це А́нзерстем вселился еси́,/ преподо́бне о́тче И́ове,/ Страсте́м же Госпо́дним усердне покланя́яся,/ имя Иисусово в сердце непрестанно носил еси,/ пустынножи́телей мудрый наста́вниче,/ моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
На утрени
На Бог Госпо́дь: тропа́рь преподо́бнаго, дважды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: Ра́дуйся, Две́ре Госпо́дня непроходи́мая:
По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 2:
Селе́ния Небесная зело́ возлюби́в, преподобне о́тче,/ хле́бом сле́зным на всяк день пита́лся еси/ и, за́поведи Господни ревностне исполняя,/ хлеб нуждающимся ми́лостивно раздавал еси./ Сего́ ра́ди мо́лим тя,/ да и мы, твоим заветом последующе,/ покаянию поревнуим и милосердие возлюбим.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:
Возжеле́ Царь царе́й добро́ты Твоея́, Пречи́стая,/ вся́кия бо святы́ни вмести́лище яви́лася еси́,/ Девствующая Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего./ Моли́ся о нас к Ро́ждшемуся из Тебе́,/ да во приста́нище благооти́шное упра́вит ду́ши на́ша/ и, милосе́рдствуя, пода́ст грехо́в проще́ние.
По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 4:
На Го́спода упова́я,/ вся́кия печа́ли пучи́ну преплы́л еси/ и, мертв быва́я мяте́жу мирски́х страсте́й,/ жизнь ве́чную унасле́довал еси́./ Сподо́би и нас, преподо́бне, в тягота́х и ско́рбех не стужа́ти си,/ но разуме́ти я поле́зны быти ко спасе́нию.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:
Пресла́вная глаго́лашася о Тебе́, Богоро́дице, Прему́дрости Бо́жия Сокро́вище Ди́вное,/ упра́ви прему́дро стопы́ на́ша в зако́не Госпо́дни,/ бурю помышле́ний уста́ви,/ се́рдца мяте́ж укроти́/ и наде́ждою ра́дости ве́чныя просвети́ ду́ши на́ша.
По полиеле́и седа́лен, глас 5:
Путь приско́рбный возлюби́в,/ преподо́бнически подвиза́лся еси́, досточу́дне отче И́ове,/ и, упова́ние непоколе́блемо на Го́спода возложи́в,/ ра́дость ве́чную насле́довал еси./ По пра́ведному житию́ твоему́ честна́ кончи́на твоя́ бысть/ и со святыми водворение.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:
Мати Божия, Влады́чице,/ Рождеством Твоим освятившая род человеческий,/ сия́нием Небе́сныя Твоея́ сла́вы осия́й нас/ и, теплото́ю Боже́ственныя Любве́ согрева́ющи,/ души на́ша хра́мы Бо́жии соделай.
Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Матфе́а, зача́ло 43.
По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:
Преподо́бне о́тче,/ се́рдце твое храм Ду́ху Влады́чню угото́вав,/ глаго́лом Госпо́дним неусыпно внимал еси/ и, смире́нием и кро́тостию украси́вся,/ в послушание Бо́жие себе́ повинул еси,/ темже моли́ о нас Преблагаго Бога,/ Его́же возлюби душа твоя́,/ да отве́рзет нам две́ри покая́ния/ и спасет души наша.
Кано́н, глас 4.
Песнь 1
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.
И́ове преподо́бне,/ проле́й моли́тву твою́ ко Христу́ Бо́гу,/ да сподо́бит мя, недосто́йнаго, песнь хвале́бную тебе́ воспе́ти/ и по́двиги твоя́ досто́йно просла́вити.
От ю́ности Бо́га возлюби́в, блаже́нне,/ до конца́ Тому́ порабо́тал еси́/ и, благода́тию Того́ обогати́вся,/ мно́гия духо́вныя да́ры приходящим раздавал еси.
Ви́дя Госпо́дь от младе́нства ре́вность твою́,/ чина иерейскаго удостои тя, преподобне,/ и па́стве твое́й во спасе́ние дарова́,/ яко служи́теля благогове́йна и молитве́нника те́пла.
Богоро́дичен: Не и́мам словесе́ достойнаго просла́вити Тя, Богоро́дице,/ ни ра́зума воспе́ти Тя, Влады́чице,/ но то́кмо в ско́рбех усердно вопию́ Ти:/ изба́ви мя рабо́ты вра́жия/ и в не́мощи мое́й Помо́щница ми бу́ди.
Песнь 3
Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи:/ Ты моя́ Кре́пость, Го́споди,/ и Прибе́жище, и Утвержде́ние.
Еще́ сый в ми́ре,/ постническому житию, моли́тве и богомы́слию прилежа́л еси, досточу́дне,/ целому́дрием же укра́шен,/ чистото́ю души́ твоея́ Бо́гови прибли́жился еси́./ Моли́ Того́ усе́рдно, вся́кия скве́рны нам изба́витися.
Благода́ть смире́нием и ве́рою стяжа́в,/ тишину́ и ра́дость души́ твое́й обре́л еси́/ и, благодаре́ние вознося Царю́ Небе́сному,/ от силы в силу восходил еси, преподобне.
Пе́нием благоле́пным Господа прославля́я,/ мно́гия люди сла́дким гласом твоим во умиле́ние приводил еси, И́ове преблаже́нне,/ и, усе́рдне божественную службу совершая,/ теплыя молитвы за паству твою возносил еси.
Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия Пречи́стая,/ преподо́бным Похвало́ и Утвержде́ние,/ душ святы́х Невестокраси́тельнице Сла́вная,/ моли́ со преподо́бным И́овом Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего,/ вся́кия грехо́вныя скве́рны нам совлещи́ся/ и слезами покая́ния омытися.
Седа́лен, глас 2:
Земна́я оста́вль, Небе́сная обрел еси,/ плотию обложен, безпло́тным подо́бился еси́, святе И́ове,/ Боже́ственным же духом просвещен,/ сердца́ человеков прозрева́л еси./ Ныне, я́ко звезда, сия́еши на Небеси и зриши сла́ву Святыя Троицы,/ Юже моли́, преподо́бне,/ да исцелит не́мощи на́ша/ и сподобит Ца́рствия Своего́.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Истаява́ет се́рдце мое́, Пречи́стая,/ тщащееся воспети непости́жную та́йну Рождества́ Твоего́,/ Сло́во бо О́тчее несказа́нно во утробу Твою вместила еси,/ и Ма́ти спасе́ния яви́лася еси́ нам.
Песнь 4
Ирмо́с: Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́,/ Со́лнце Пра́ведное,/ ста в чи́не свое́м,/ досто́йно взыва́ющи:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Моли́твенниче пла́менный, та́йный с Богом собесе́дниче/ и Ду́ха Боже́ственнаго соприча́стниче, преподо́бне о́тче И́ове!/ Ты, слеза́ми лице сове ороша́я,/ из глуби́ны сердечныя взыва́л еси: Го́споди, поми́луй мя!/ Испроси́ и нам твое́ю моли́твою благода́ть Его́ и ми́лость.
Любве́ Христовы испо́лнено бе чи́стое се́рдце твое́, досточу́дне,/ ближния твоя паче себе возлюбивый,/ злобы чужд быв и мщения,/ благодея́нии мно́гими лю́дем угожда́л еси,/ ра́дуяся о вся́кой души́ христиа́нстей.
Не оскуде десни́ца твоя́, пита́вшая а́лчущих,/ ниже преста по́мощь твоя́ стра́ждущим и обремене́нным,/ слово твое благодатное малодушным веры утверждение бысть,/ всем бо подава́л еси́, о́тче, душеполе́зная.
Богоро́дичен: К Тебе́ простира́ю ру́це мои́, Предста́тельнице всем христиа́ном,/ и из глубины́ взыва́ю:/ уте́ши мя в печа́ли мое́й,/ мучи́тельства страсте́й изба́ви,/ Све́том Боже́ственным мрак души́ моея́ просвети́/ и прегреше́ния моя прости́ ми, Ма́ти Де́во.
Песнь 5
Ирмо́с: Ты, Го́споди мой,/ Свет в мир прише́л еси́,/ Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ ве́рою воспева́ющия Тя.
Уве́дев царь земный добро́ту твою́ духовную, о́тче И́ове,/избра тя наставника себе,/ му́дростию твое́ю назидаяся,/ ты же со смире́нием ца́рское повеле́ние прие́м,/ сирых и убогих попечением своим не оставил еси,/ в простоте́ се́рдца служе́ние свое́ соверша́я.
Царю́ Небе́сному зело́ че́стен друг яви́лся еси́, преподо́бне,/ Той бо, я́ко зла́то в горни́ле, очи́сти тя испыта́нии кре́пкими./ За словеса́ Госпо́дня ве́рою тве́рдою сохрани́л еси́ пути́ же́стоки, о́тче,/ исполня́яся благи́х преизоби́льно.
Завистию вражиею,/ уничиже́н был еси клевето́ю челове́ческою, И́ове,/ изгна́н бо от оте́ческаго гра́да быв,/ во стране́ полу́нощней обре́л еси́ приста́нище/ во оби́тель и́ноческую преселився.
Богоро́дичен: От ю́ности моея́ Го́спода грехопаде́нии прогне́вах,/ не и́мам дерзнове́ния к Тому́, дел бо, достойных покаяния, не сотворих,/ обаче Еди́ну Тебе́ стяжа́х Спору́чницу спасе́ния моего́, Пренепоро́чная,/ Ты в тесноте́ и ско́рби помози́ ми,/ да скорби вре́менныя прие́мля в житии́ мое́м,/ муче́ния ве́чнаго избе́гну.
Песнь 6
Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кшею Кро́вию.
Егда́ вселился еси́ в кинови́ю, о́тче И́ове,/ по́стническим житие́м бра́тию удивил еси́,/ и́гу Христо́ву смире́нно подклоня́яся,/ темже Христос ри́зою ра́дования украси́ тя,/ путь преподо́бия и кончи́ну че́стну ти уготовля́я.
Словеси́ Госпо́дню неуста́нно поуча́шеся се́рдце твое́ чистое,/ Ду́хом бо Святым душа́ твоя́ при́сно жива́ бе,/ благода́ть смире́нием стяжа́л еси́, прему́дре,/ Ца́рству Бо́жию, еще́ на земли́ сый, я́ко небожи́тель приобща́яся.
Безмо́лвия ча́яше душа́ твоя́, блаже́нне, и Бо́гу предстоя́ния несмуща́емаго./ Сего́ ра́ди во ото́к А́нзерский всели́лся еси́,/ иде́же предте́ча твой, Елеаза́р богому́дрый, первонача́льник ски́тский,/ вдохнове́нныя Бо́гу моли́твы принося,/ дара́ми божественныя благодати пусты́ню освятил есть.
Богоро́дичен: Пучи́ну беззако́ний мои́х в пучи́не милосе́рдия Твоего́ потопи́, Пречи́стая,/ бу́рю страсте́й мои́х разгоня́ющи,/ и на стези покая́ния наста́ви мя.
Конда́к, глас 8:
Божественная восхождения в сердце стяжав,/ ихже ра́ди мно́ги ско́рби претерпел еси,/ приста́нище обре́л еси́ в морсте́м ото́це,/ преподо́бнаго Елеаза́ра прее́мник заве́тов быв,/ Покро́вом Бо́жия Ма́тере осеня́емь,/ достоблаже́нне о́тче И́ове,/ помина́й нас чту́щих святу́ю па́мять твою́.
И́кос:
От ю́ности избра́нник Бо́жий яви́лся еси́,/ и Того́ путе́м после́довал еси́ невозбра́нно,/ гоне́ния, поноше́ния и ско́рби не поколеба́ша тя, преподо́бне,/ ве́рою Христо́вою окриля́ема./ Те́мже от ца́рских черто́гов отвержен быв,/ во оби́тель Солове́цкую преселе́ние я́ко от Десни́цы Бо́жия восприя́л еси́,/ устреми́лся еси́ к пусты́нному ото́ку А́нзерскому,/ идеже дух твой, безмолвия чая, желаемое обре́те./ таможде и повеле́ние Бо́жия Ма́тере прие́м,/ оби́тель Распя́тию Сы́на Ея́, Христа́ Бо́га на́шего, воздви́гл еси́./ Сего ради по́двиг любве́ и милосе́рдия в подража́ние Го́споду до конца́ испо́лнивый,/ во оби́телех Боже́ственныя Любве́ ны́не пребыва́еши,/ достоблаже́нне о́тче И́ове, помина́й нас чту́щих святу́ю па́мять твою́.
Песнь 7
Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Ски́тскаго жития́ нача́льник яви́лся еси́, преподо́бне отче И́ове,/ в доброде́телех и́ноков наставляя,/ наипаче святое послушание блюсти увещевая:/ И тако оте́ческою любо́вию чад духовных окормлял еси,/ попече́нием о па́стве твоей завет Христов исполняяй.
Покая́ния пропове́дниче и Ца́рствия Небе́снаго наследниче!/ Ты, на кончи́ну жития́ своего́ и на час Стра́шнаго суда́ взирая,/ сокруше́нныя моли́твы Распятому за ны возноси́л еси́,/ смиренными слеза́ми ду́шу омыва́яй.
Служе́нию лю́дем па́че пре́жняго посвяти́л еси́ себе́, преподо́бне,/ попече́нию о боля́щих вельми́ прилежа́в,/ на раны их елей возливая, любовию Христовою недуги целил еси./ Те́мже и мы, грехо́вными я́звами ура́нени,/ во благовре́менную по́мощь тя призыва́ем.
Богоро́дичен: Напа́стьми лю́тыми бори́мь, и стре́лы вра́жиими уязвля́емь,/ во гно́ищи грехо́в мои́х лежу́, стеняй,/ но Ты, Влады́чице, терпе́ние мое́ и упова́ние,/ от волн безмерных искушений изми мя/ и во страда́ниих пода́ждь ми утеше́ние.
Песнь 8
Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л/ львов зия́ния в ро́ве затче́;/ о́гненную же си́лу угаси́ша,/ доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Ду́хом приобща́яся Страда́нием Госпо́дним,/ посто́м и бдением молитвенным пло́ть свою̀ удручал еси, преподо́бне,/ и се́рдце всено́щными моле́нии усоверша́л еси́,/ о́ком же приснобо́дренным та́йны Боже́ственныя созерца́я, Ду́ху Свято́му оби́тель непоро́чну себе́ сотворил еси.
Вострепета́ душа́ твоя́ свята́я, и возра́довашася смире́нныя ко́сти твоя́, блаже́нне,/ егда́ Влады́чица Всепе́тая в виде́нии яви́ся ти вку́пе с Елеаза́ром чу́дным,/ повелева́ющи оби́тель Распя́тию Сы́на Ея́, Христа́ Бо́га на́шего, воздви́гнути/ и спаси́тельныя Стра́сти Его́ всече́стно просла́вити.
Другая Голго́фа гора́ нарече́ся,/ иде́же юдо́ль после́дняя земна́го по́прища твоего́ бысть, И́ове прему́дре,/ сия́ бо труды́ усе́рдными твои́ми и воздыха́нии сле́зными,/ попече́нием Пресвяты́я Богоро́дицы хранима,/ во всякой святыни и правде процвела есть.
Богоро́дичен: Жезл си́лы стяжа́вше, Крест Сы́на Твоего́, Богоро́дице,/ тем низлага́ем вра́жия шата́ния,/ любо́вию Тя непреста́нно велича́ющии.
Песнь 9
Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́./ Тем, веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.
Благоче́стнаго жития́ твоего́, о́тче, ра́ди,/ исто́чник воды́ преизоби́лен даде́ся на потре́бу оби́тели твое́й от Пресвятыя Богородицы,/ купно же и дар прозре́ния и неду́гов исцеле́ния тебе́ от Бо́га дан бысть./ Темже молим тя: исцели не́мощи на́ша душевныя вкупе и телесныя.
Любо́вию Христо́вою испо́лнено бысть се́рдце твое́, преподо́бне И́ове,/ е́юже вы́ну му́дро врачева́л еси́ поро́ки людстии./ Егда́ бо татие приидо́ша восхи́тити плоды́ трудо́в бра́тских, и Бо́гом нака́зани бы́ша,/ Того умолив, разреше́ние им испроси́л еси́,/ и трудо́м покая́нным на путь пра́веднаго жития́ наста́вил еси́ я.
Во гла́се ра́дования а́нгельскаго прехожда́ше душа́ твоя́, блаже́нне, от оби́тели земны́я во оби́тели Ве́чныя,/ вся бо испо́лнил еси́ от Го́спода ти повеле́нная,/ никогда́же Во́ли Его́ преслу́шав./ И ны́не предстоя́ Престо́лу Всесвяты́я Тро́ицы, вку́пе с новому́ченики Соловецкими,/ возноси́ о нас моле́ния усе́рдно.
Богоро́дичен: Яко исправила еси прежде разслабленнаго,/ тако и нас, душею и телом разслабленных, теплым Твоим предстательством исправи,/ да поем присно величия Твоя.
Свети́лен:
Свети́льниче, Ду́хом Святым возжже́нный,/ в по́двизех сла́вных пожи́л еси́, о́тче, миру светя́,/ прича́стники Све́та Божественного ученики́ твоя́ сотворяя,/ моли́, преподо́бне, Светода́теля Го́спода/ тьмы греха и неве́дения нам избежа́ти,/ и во све́тлостех повеле́ний Господних ходи́ти.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Ма́ти Све́та Невече́рняго,/ Свети́ло светоза́рнаго сия́ния,/ Богове́дения све́том сердечная очса наша просвети,/ да иму́ще свети́льники при́сно горя́щия,/ угото́вим себе́ в сре́тение Жениху́ Христу́,/ Иже мра́ка нощна́го нас изба́вит,/ день незаходи́мый нам да́рует,/ и сы́ны Све́та Своего́ сотвори́т.
На хвали́тех стихи́ры, глас 4:
Кий язык изрещѝ возмо́жет по́двиги твоя, преподо́бне,/ воздержа́нием бо тело твоѐ увядил еси,/ житие́м же сло́вом, любо́вию и ду́хом,/ ве́рою и чистото́ю серде́чною,/ вся́кия добродетели ви́д испра́вил есѝ/ и ду́шу твою за дру́ги полага́л еси́./ Темже молим тя:/ грехо́вную пре́лесть от серде́ц на́ших отжени / и в любви́ Господни нас утверди́.
Отче преподобне И́ове,/ Ду́ха Свята́го сосу́де избра́нный,/ ты, Боже́ственныя любвѐ сла́достию уязвлен,/ посеще́ния Бо́жия Ма́тере сподо́бился еси́,/ Яже повеле ти обитель иноческую создати/ на прославле́ние во́льныя стра́сти Христа́ и Бо́га нашего,/ спасе́ния на́шего ра́ди распеншагося/ и Воскресе́ние нам дарова́вшаго.
Гора́, я́же пре́жде имене не имущая,/ сла́вою неувяда́емою увенча́ся/ и вторая Голго́фа от Ма́тере Бо́жия нарече́ся/ страда́ний ра́ди во́льных Сы́на Ея́, Спа́са на́шего,/ и мученик ради, зде в последняя времена возсиявших./ Сего ради радуются вернии и праздник составляют, вопиюще Христу Богу:/ мучеников похвала и победа Ты еси, Всесильне.
Сме́ртный час во уме́ и се́рдце при́сно созерцая/ и день Су́дный па́мятствуя,/ болезненне воздыха́л еси́, о́тче,/ и покая́нными слеза́ми ду́шу твою омыва́л еси́./ Темже сподо́би и нас пла́чем о гресе́х своих/ ми́лость Бо́жию стяжа́ти/ и безпреткнове́нно в Царство Небесное вни́ти.
Сла́ва, глас 8:
Предавая́ чи́стую ду́шу твою́ в ру́це Бо́жия,/ умиле́нно взыва́л еси́, о́тче:/ приими́, Преблаги́й Го́споди, в ми́ре дух раба Твоего,/ от младе́нства Тебе́ еди́наго возжеле́вшаго/ и во́ли Твоея́ вы́ну ча́явшаго./ Рабо́в же Твои́х, и́хже во еди́но ста́до зде собра́л еси́,/ в послуша́нии и вся́ком доброде́лании наста́ви/ и в ми́ре и единомыслии сохрани́.
И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:
Боле́зни души́ моея́ исцели́, Пренепоро́чная,/ си́лу на вра́жие ополче́ние ми да́руй,/ мою́ нечистоту́ Твое́ю святы́нею очи́сти,/ моле́ния сле́зная моя́ ко Го́споду напра́ви,/ и о души́ мое́й пред Ним Предста́тельница бу́ди.
На Литургии
Слу́жба вся преподо́бническая.
Моли́тва
O преподóбне и богонóсне óтче наш И́ове! Пусты́ни Áнзерския безмóлвный обитáтелю, обéтов монáшеских и́стинный ревни́телю, áнгелов любéзный собесéдниче, и́ноков по Бóзе вéрный настáвниче! Чýдно житиé твоé, неисчи́слими пóдвизи твои́, вéлие пред Бóгом дерзновéние твоé! Мóлим тя, избрáнниче Христóв, посети́ немощствýющия дýши нáша, простри́ о нас тéплую к Бóгу моли́тву твою́, огради́ заступлéнием твои́м оби́тель, тебé во изгнáнии прии́мшую и на безмóлвие тебé подвигшую. Ты неустáнно в покая́нном плáчи пребывáвый, помози́ нам, погибáющим в нечýвствии и окая́нстве, твои́м благодáтным предстáтельством отвéргнутися вся́кия грехóвныя сквéрны и плоды́ и́стиннаго покая́ния Гóсподу принести́. Ты, украси́вый собóю сонм и́ноков соловéцких, украси́ нáше скýдное житиé, призывáя на нас благословéние Бóжие, да остáвивше вся дóлу влекýщая, обрати́м мы́сленная óчеса наша к Бóгу и и́стинных Небéсных благ наслади́мся. O, досточýдне И́ове, во смирéнии твоéм возвели́чивыйся и нищетóю твоéю обогати́выйся! Умоли́ Христá Бóга смирéнием дýши нáша украси́ти, оскудéвшая сердцá нáша Небéсными даровáнии испóлнити. Сподóби нас нищетý Христóву возлюби́ти и стяжáния Еди́наго Дýха Святáго в сéрдце своéм при́сно желáти. Ты, до концá зáповедь Бóжию о любви́ испóлнивый, недýгующим и стрáждущим со усéрдием вы́ну служи́вый и велию любóвь к лю́дем до послéдняго издыхания в сéрдце носи́вый, научи́ и нас сей вя́щшей добродéтели, да излиéт Господь, яко от приснотекýщаго истóчника в обнищáвшая сердцá нáша, капли Божественнаго мира Своея́ Божéственныя любвé.
Ей, достоблажéнне И́ове, моли́твенниче к Бóгу усéрднейший и благоприя́тнейший, глубинóю сердéчною сокровéнныя тáйны Бóжия созерцáти сподóбивыйся, научи́ нас тéплая и сокрушéнная молéния к Томý простирáти, Имя Егó Сладчáйшее в сéрдце при́сно благодáрно храни́ти.
Мóлим тя, преблаги́й óтче, богоугóднаго жития́ твоегó рáди сподóбившагося посещéния Мáтере Бóжия, и повелéние оби́тель Распя́тию Христá Бóга создáти от Нея́ прии́мшаго, испроси́ нам твоéю благомóщною моли́твою Тоя́ теплое заступлéние и покрóв. Не отлучáйся нас, раб твои́х, вéрою тебé моля́щихся и во благоврéменную пóмощь тя призывáющих. Моли́ за Церковь нашу и за оби́тели святыя сия, да процветает в них святы́ня Госпóдня, да не умóлкает в земли нашей глас воспевáющих Бóга, Емýже подобает слáва, честь и поклонéние во вéки векóв. Ами́нь.
И́на моли́тва
O, преподóбне óтче И́ове, предстáтелю наш к Бóгу неусы́пный, моли́твенниче о душáх нáших дерзновéнный, пусты́ни Áнзерския красотó пресвéтлая, оби́тели Распя́тския си́ло духóвная! Мнóгими труды́ тя, Бóгу потруди́вшагося и к ли́ку и́ноческому приобщи́вшагося, сподóби Пресвятáя Богорóдица спаси́тельным Страстéм Христóвым послужи́ти, гóру безмóлвну, ю́же наречé Голгóфа, иноки населити. Óна же процветé чýдными пóдвиги и пóстническим житиéм твои́м и учени́к твои́х, и благодáть почи́ на ней, и слáва Небéсная озари ю́. Пóслежде же пáки оправди́ся и́мя горé сей за мнóжество зде претерпéвших гонéния и смерть вéры Христóвы и прáвды рáди, и слáва новомученников осия́ твою́ оби́тель, яже ныне от запустéния и поругáния воста, идéже и святы́я мóщи твоя́ я́ко многоцéнное сокрóвище во хрáме тобóю создáннем обретóшася. Темже, предстоя́ще сей святы́ни, усéрдно мóлим тя, достоблажéнне óтче: помози нам достодолжное почитание Всечестнаго Крестá Христова имéти, благодарéние сердéчное за ны распéншемуся Христý Бóгу выну приносити, воскресéния надéжду и уповáние спасéния к Томý простирати и, крест жития́ своегó взéмше, путéм Госпóдним шéствовати. И́ночествующих сподóби пóдвигом дóбрым подвизáтися и всем верным испроси́: в зáповедех Бóжиих хождéние, добродетелей исполнéние и Царствия Небеснаго присвоение, идеже вси святии непрестанно воспевáют Всесвятýю Трóицу, Отцá и Сы́на и Святáго Дýха, ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.
Вернуться к списку